|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-02-2015, 19:22 | #451 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-07-2013
Model: VW Golf & S-max
Silnik: TSI & TDCI
Rocznik: 2017 & 2011
Postów: 17
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
Pracownicy ASO najczęściej nie wiedzą takich rzeczy, bo nigdy dłużej nie jeździli samochodem z DPF + nie byli w tym temacie szkoleni + nie interesuje ich to/nie zwracają na to uwagi. |
|
17-02-2015, 09:24 | #452 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-06-2009
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 16
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
1. W trakcie postoju na światłach (noga z gazu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) - Boost jest stały, około -8 do -9 2. Nie trzeba zdejmować nogi z gazu, żeby pokazywał ujemne wartości, to samo mam w trakcie jazdy jeżeli utrzymuję stałe obroty (noga lekko na gazie). Po dodaniu gazu (wystarczy że się minimalnie obroty zwiększają) to Boost wskakuje na dodatnie wartości. 3. W trakcie normalnej jazdy podczas wypalania Boost zmienia się bardzo dynamicznie - skala skacze od +15 do -15, głównie w zależności od położenia pedału gazu. 4. Normalnie (bez wypalania) Boost nigdy nie pokazuje ujemnych wartości. Powiedziałbym że jak dla mnie auto jeździ podczas wypalania całkiem normalnie, więc chyba może tak ma być (odnośnie Boost)? Ja obserwuję ostatnio wypalania DPFa ze względu na podnoszący się poziom oleju - w pół roku 1/4 zakresu na bagnecie. Z tego co tutaj wyczytałem to zapewne przez DPFa. Jak na razie jeszcze się nie zaświeciła kontrolka wymiany oleju od ostatniej wymiany... Przez kilka lat jeździłem nie przejmując się czymś takim jak DPF - parkuję w garażu podziemnym więc wyłączałem silnik niezależnie od tego czy się wypalał filtr czy nie i przez długi czas wszystko było ok. Jednak kiedyś DPF mi się przytkał podczas długotrwałej codziennej jazdy w korkach (nie pamiętam dokładnie nr błędu). Przegazowanie na trasie pomogło, ale jakoś mniej więcej od tej pory (chyba) zacząłem zauważać podnoszący się poziom oleju. Teraz staram się zwracać uwagę na poprawne zakończenie cyklu. Torque pokazuje mi średnią ilość przerwanych cykli wypalania (DPF Failed Regens Avg) = 2. Swoją drogą nie wiem w jakim okresie jest to zliczane, czy od wyjazdu z fabryki? |
|
17-02-2015, 13:35 | #453 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-12-2010
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 185KM@3800/404Nm@2200
Rocznik: 2007
Postów: 544
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
Dodatkowo przed wlaniem nowego użyłbym płukanki do silnika. Jezeli nie wycinasz dpf to wypal go programowo np. u któregoś z chłopaków z klubu i/lub dodaj środek do ropy wspomagającego wypalanie filtra - aby w najbliższej przyszłości uniknąć ropy w nowym oleju. |
|
17-02-2015, 16:46 | #454 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-03-2007
Skąd: małopolska
Model: Galaxy mk3, Focus mk1
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM, 2.0 SPI
Rocznik: 2007,2003
Postów: 171
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
tyle że nierzadko jest tak, że komunikat wymień olej pokazuje się kilka miesięcy po wymianie - 3-4 mce. A co kwartał nie będę wymieniał oleju filtrów itp. Nie wiem czy rozwiązanie z mokrym filtrem jest lepsze, albo mniej problematyczne, ale w teorii dolanie drogiego wprawdzie, ale tylko raz na 180tys. płynu eolys obniżajacego temp. spalania wydaje się lepsze.
Jak jest w praktyce - sam jestem ciekaw. A wracając do mojego przypadku - wymiana zamknęła się w 510 zł za wymianę oleju, filtr, rure kolektora ssącego i robociznę z myciem pod maską. Co ciekawe, komputer nie odnotował żadnych błędów po tej awarii! Sprawdzałem elmconfig i forscan i nic dotyczącego tego problemu. Czy forscanem można sprawdzić więcej modułów niż BCM i PCM? Bo u mnie tylko z nich pokazuje forscan - oczywiście mam przełącznik HS-CAN/ MS-CAN - który działa tylko w jednym położeniu dla forscana
__________________
Ramka radia i kieszeń, półka S-max, Galaxy do sprzedania Opony 225/50ZR17 2 sztuki Ostatnio edytowane przez marcink719 ; 17-02-2015 o 16:49 |
17-02-2015, 17:22 | #455 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-12-2010
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 185KM@3800/404Nm@2200
Rocznik: 2007
Postów: 544
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Szczególnie mam na myśli sytuację w której użytkownik DPF'em organoleptycznie (bagnetem) stwierdza, że podniósł mu się poziom oleju a go nie dolewał.
Rozwiązanie to albo płyn chłodzący dostał się do oleju (tej sytuacji tu nie rozpatrujemy, ma one inne objawy), albo dostała się ropa. Moim zdaniem w takiej sytuacji trzeba usunąć powód dla którego podnosi się poziom (wywalić DPFa lub sprawić, że będzie on sprawny) i jednocześnie wymienić olej, bo to co zostało w większym lub mniejszym stopniu przestaje mieć właściwości smarne. Nie wiem jakich błędów można spodziewać się w kompie jeżdżąc na takim oleju, po pewnym raczej mogą wystąpić błędy mechaniczne silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Hipos ; 17-02-2015 o 17:24 |
17-02-2015, 20:06 | #456 | |
ford::beginner
Imię: Green
Zarejestrowany: 09-09-2013
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI 143KM
Rocznik: 2008
Postów: 14
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
(Interfejs Viaken v3 ST1170 FORScan 2.2.1 beta) Na zrzucie poniżej pokazane dwie próby połączenia z autem: pierwsza w pozycji I stacyjki, druga w pozycji II. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. FORScanem można odczytać PID "EVFOLG" - szacowana ilość paliwa w oleju silnikowym. Jeśli jest ona niska, to winą przedostawania się paliwa do oleju może być chociażby zły olej silnikowy, jazda na krótkich dystansach lub usterka inna niż wypalanie DPF. Ostatnio edytowane przez elgreen ; 17-02-2015 o 20:13 |
|
17-02-2015, 21:03 | #457 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-03-2007
Skąd: małopolska
Model: Galaxy mk3, Focus mk1
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM, 2.0 SPI
Rocznik: 2007,2003
Postów: 171
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
o dzięki wielkie, rozumiem, że to nie ma znaczenie czy przedlift czy polift? Ja zawsze sprawdzałem na zapłonie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy w elmconfigu jest podobnie?
__________________
Ramka radia i kieszeń, półka S-max, Galaxy do sprzedania Opony 225/50ZR17 2 sztuki |
17-02-2015, 21:58 | #458 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
ForScan pisze przy starcie aby wlaczyc zaplon (stacyjka w pozycji II).
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
15-07-2015, 19:40 | #459 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 03-06-2015
Skąd: Elbląg
Model: Edge
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2018
Postów: 29
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
WITAJ,
MAM prośbę bo już głupieje a co mechanik to opnia. Kupiłem 29.05.2015 S-maxa 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C z 2010. Podczas zakupu wyszedł bląd DPF. Mechanik mówił bym go wypalił. 160 km/h na 4 biegu itp. Tak zrobiłem. Po około tygodniu pojawił mi się komunikat usterka silnika, a potem zapaliła się kontrolka usterka silnika. po podlączeniu do kompa wyszły takie błędy - Filtr cząsteczek stałych silnika - nagromadzone sadze - sygnał nieprawidłowy, nieciągły Filtr cząsteczek stałych silnika - nagromadzone sadze - brak objawu, nieciągły P246B Filtr cząsteczek stałych silnika - uszkodzony - brak objawów, nieciągły P2456 Obwód różnicowego czujnika ciśnienia filtra cząstek - nieprawidłowość, nieciągły. Potem znowu pojawił się komunikat usterka silnika i błąd P2456 ostatnio znowu pojawił się komunikat usterka silnika i zapaliła się kontrolka silnika (żółta). Zrobiłem procedurę wypalania - 2500-3000 obrotów, 3 bieg, czas około 30 minut. Usterka nie zniknęła. Następnego dnia komunikat znikł. Dziś Mechanik powiedział, że mam zalać na poł zbiornika paliwa preparat DPF Super Clean jak bede jechał w długa trasę i powinno być ok. Proszę o Twoja opinie |
15-07-2015, 19:53 | #460 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,807
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
czujnik różnicy ciśnień, tu jest problem
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |