|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-02-2015, 22:43 | #11 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi 136HP
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
Biały dym przy zimnym silniku, wina paliwa?
Witajcie, otóż ostatnimi czasy zrealizowałem jeden ze swoich celi i zakupiłem Focusa 2.0TDCi 136 KM w hatch-u. Auto od początku sprawowało się znakomicie, po zakupie nie miałem żadnych zastrzeżeń co do pracy silnika. Po jakimś czasie i po namowie znajomego zatankowałem na Statoilu ropę SUPRADIESEL (ponoć bezsiarkowa i lepsza dla diesla). Praca silnika jakby za uderzeniem pioruna zmieniła się. Przychodząc z rana do samochodu (gdzie temperatury wahały się w granicy 0 stopni ) starałem się go odpalić. Wcześniej nie było z tym problemu, a teraz auto zapaliłem weszło na chwilę na obroty i samo zgasło. I tak do momentu aż przy zapaleniu nie dodałem gazu, żeby utrzymać auto na obrotach przez chwilę. Wtedy zapalało, ale z rury wydechowej zaczął lecieć intensywny, gryzący biały dym(kłęby dymu). Działo się tak przez kolejne 2-3km, aż kreska od temp. nie ruszyła i silnik odrobinę się nie nagrzał. Potem silnik pracował jak należy i nie dymił ani trochę. Przy odpaleniu go godzinę/dwie później auto odpalało od razu i nie dymił już nic. Pozytywnym symptomem jest fakt, iż na ciepłym silniku jest wszystko w porządku. Sytuacja utrzymywała się od tygodnia. Uznałem, że rolę w tym dymieniu może odgrywać paliwo, podjechałem więc na Shella i zatankowałem VERVĘ VPOWER RAC. NITRO +. Auto odpala już normalnie nawet przy niskiej temp. ale nadal dymi przy starcie. Co prawda zalałem Shella jak jeszcze było pół baku, dlatego być może jeszcze te pozostałości ze Statoila. Ale czy może być to przyczyna owego dymienia? Gdyż wiem, że poprzedni właściciel tankował na shellu, a po zakupie nigdy tak nie dymił. Być może jest to kwestia pecha i coś uszkodziło się kilka dni po zakupie :/ . Komputer diagnostyczny nie wykazuje błędów. Narazie czekam co nadejdzie, chcę wypalić do końca ropę którą mam w baku i wleję Shella i wtedy zobaczę jak sprawy się potoczą.
Jeśli macie jakiś pomysł co zrobić z tym dymkiem to słucham porady Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. P.S przeszukałem już forum w poszukiwaniu podobnego tematu, ale odnawiam temat, gdyż nie uzyskałem tam konkretnej przyczyny. Pozdrawiam lukiwu |
27-02-2015, 22:56 | #12 |
ford::advanced
Imię: Redzia
Zarejestrowany: 11-05-2011
Skąd: Radom
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 341
|
Odp: Biały dym przy zimnym silniku, wina paliwa?
Zaglądałeś do tych tematów?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez RedFord ; 27-02-2015 o 22:58 |
27-02-2015, 23:33 | #13 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 1,415
|
Ja ze swojego doświadczenia wiem, że paliwo ulepszone że Statoila to jakieś nieporozumienie i też miałem ostre cyrki po jego zatankowaniu, wypaliłem do zera, nalałem zwykłej ropy na shell i po problemie. Dymił jednak na czarno. Nieookojący jest u ciebie biały, gryzący dym. Nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
Xperia Z1 tap tap
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec ? |
28-02-2015, 08:51 | #14 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi 136HP
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
Odp: Biały dym przy zimnym silniku, wina paliwa?
Nie, płyn chłodniczy pozostaje tam gdzie jego miejsce.
Mam nadzieję, że to właśnie wina wyłącznie Statoila i po wypaleniu go do 0 też tankuję Shella. |
28-02-2015, 18:55 | #15 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Biały dym przy zimnym silniku, wina paliwa?
ropa bez siarki to najgorsze co moze byc do CR i do pompy rotacyjnej....
|
01-03-2015, 22:14 | #16 | |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi 136HP
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
Odp: Biały dym przy zimnym silniku, wina paliwa?
Cytat:
|
|
01-03-2015, 22:31 | #17 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Biały dym przy zimnym silniku, wina paliwa?
watpie czy przez wezyk spuscisz paliwo z baku, moze byc tak ze wsadzisz waz a potem go nie wyjmiesz bo jest zapadka i sie zablokuje, po za tym wlew caly jest czesto mocno zalamany. Ja kiedys z peugota i z forda swojego spuszczalem rope przez przewod ktory idzie do pompy , zaraz przy zbiorniku powinna byc szybkozlaczka, ktora laczy przewod wychodzacy ze zbiornika z tym co idzie do pompy, tam sie rozpina, samo slabo strasznie leci, ale mozna pomoc kompresorem np. wsadzasz np ropownik czy tam pistolet do pompowania kol, reszte wlewu przytykasz np. szmatka tak by powietrze nie uciekalo i pompujesz zbiornik, wtedy cisnienie powietrza wypchnie cala rope, zostanie tam moze z pol litra, moze wiecej. No tylko jest jeden minus tego, trzeba miec najlepiej kanal i kompresor ale jak ktos nie ma kompresora to i pompka do materaca , czy innym ustrojstwem da rade to nadmuchac.
I zapamietajcie sobie koledzy dieslowcy co macie silniki na comon railu, pompach rotacyjnych i pompowtryskach ze paliwo musi byc tluste aby smarowalo te elementy, a za to w ropie wlasnie odpowiada sirarka, jak jej nie ma to ropa jest sucha a potem sa takie cyrki, te bezsiarkowe paliwa to wymysly ekologow i ekonomistow, bo warsztaty musza z czegos zyc. |
23-08-2018, 19:55 | #18 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-12-2012
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 124
|
1.6TDCI dymi na biało przy porannym odpaleniu
Witam. Jak w tytule - samochód dymi na biało po odpaleniu rano na wolnych obrotach, natomiast po przejechaniu małego dystansu, nawet 300-400m, oraz ponownym zatrzymaniu się dymienie ustaje. Bez ruszania samochodu potrafi dymić nawet przez do 3-4min, ale różnie to bywa. Dodatkowo w zamkniętym pomieszczeniu czuć, że spaliny mają gryzący zapach i oczy mi łzawią. Wymieniłem już separator oleju, ale niestety w dolocie nadal są ślady oleju, na bagnecie go nie ubywa, a UPG też to nie jest. 250k km przebiegu na liczniku i wydaje się to realne, bo zawieszenie z tyłu jeszcze oryginał. Z błędów to tylko EGR zakleszczony, ale nie wiem, czy to może wpływać na dymienie na biało. Moc jest, na czarno podczas jazdy nie kopci, pali też nie za dużo - przy emeryckiej jeździe mogę zrobić nawet 1100km na jednym zbiorniku.
|
23-08-2018, 22:16 | #19 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 19-02-2012
Skąd: Kosumce
Model: mk2
Silnik: 1,6
Rocznik: 09
Postów: 2
|
Odp: 1.6TDCI dymi na biało przy porannym odpaleniu
Z odmy ci olej nie idzie w turbo?? EGR zaślep całkiem
|
24-08-2018, 09:31 | #20 |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: 1.6TDCI dymi na biało przy porannym odpaleniu
spraewsz świece żarowe
|