|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-02-2015, 18:03 | #11 |
ford::beginner
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Tarnów
Model: focus mk2
Silnik: 1600
Rocznik: 2005
Postów: 24
|
Odp: Rdza przy lampce
Nie panikuj zawczasu.Też miałem taki sam problem i po rozmontowaniu okazało się ,że winą rdzy była sama budowa oświetlenia.Woda dostając się do obudowy nie ma jak wyciec i korodują metalowe elementy-objemki żarówek.Rdza dosłownie pokrywała plastik od środka a objemki przy demontażu żarówek rozleciały się.W nowych na wszelki wypadek nawierciłem po dwie dziurki dla odprowadzenia ewentualnej wilgoci.Natomiast blendę uszczelniłem.......uszczelką do drzwi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Poważnie.Oczywiście nie gąbkową tylko gumową .Jest wystarczająco gruba, bardzo elastyczna,miękka ,doskonale się układa,także na rogach.Wystarczy odtłuścić lakier benzyną ekstrakcyjną i można przykleić na kleju ,który jest pod papierowym paskiem.Bez paprania się silikonem.Dodatkowym atutem jest to iż w przekroju ma kształt litery "d" i klejąc do lakieru tworzy się rowek do odprowadzenia ewentualnej wilgoci.Jak nie masz ciepłego garażu to zaczekaj z demontażem plastików klapy do cieplejszych dni.
|
07-03-2015, 14:50 | #12 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 11-06-2009
Model: Ford Focus MK2 kombi
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 106
|
Odp: Rdza przy lampce
Witam
Jestem posiadaczem FF 2 od niedawna i jestem na etapie doprowadzania go do porządku. Teraz zabrałem się za blendę. Pod nią już mam rdzę na klapie (tuż pod lampkami oświetlenia tablicy). Planuję blendę zdemontować, całą krawędź, na której mam rdzę przeszlifować, zabezpieczyć i pomalować. Dzisiaj zacząłem przy tym pracować. Oczywiście śruby zardzewiałe, jak diabli (co dziwne, tylko trzy; czwarta jak nowa). Dostały obfitą dawkę WD40 i na razie rozruszałem 3 śruby. Pytanie, jak podejść do drugiej śruby od lewej (patrząc od środka auta)? Schowana jest kurcze za mechanizmem wycieraczek. Pozostałe śruby odkręciłem normalnie kluczem nasadkowym. Do tej jednej śruby nie dojdę normalnie z góry. Jakoś z boku i kluczem płaskim (tylko płaskim się boję, że śrubę uszkodzę) ? Macie na to jakiś patent? Pozdrawiam Bartek |
07-03-2015, 21:16 | #13 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Rdza przy lampce
Bartek, Ty masz Kombi, czy HB? Do wszystkich śrub dostałem się kluczem nasadowym, mam Kombi. O co chodzi z tym mechanizmem wycieraczek? Nie ma dojścia do śruby? Odnośnie blendy, sam siebie zacytuję z tego tematu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] : "Ja miałem problem z dwoma śrubami. Listwę praktycznie odłamałem (z mocowań śrub). Na szczęście widoczna częśc nie została uszkodzona. Do okręcenia potrzebna jest druga osoba. Śrubę na zewnątrz (kwadrat) zabezpieczyłem szmatką, aby nie porysowac lakieru i zapiąłem żabkę zatrzaskową (taką co ma regulację w rączce) dośc mocno. Kolega trzymał sztywno za żabkę a ja odkręciłem od spodu. Listwę posklejałem, nie ma śladu na zewnątrz, śruby wkleiłem na silikon. Listwa też na silikon. Gwinty oczyściłem i założyłem nakrętki, podkładki nierdzewne. Oryginalne pseudouszczelki wywaliłem. Teraz woda nie leci. Niestety listwa fabrycznie mocowana (bez silikonu) rusza się i na krawędziach przebija lakier brudem, piaskiem. Na wiosnę czeka mnie ponowny demontaż do poprawek lakierniczych. Rude wylazło. Na razie zabezpieczone silikonem."
Ostatnio edytowane przez radek70 ; 07-03-2015 o 21:22 |
07-03-2015, 21:38 | #14 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 11-06-2009
Model: Ford Focus MK2 kombi
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 106
|
Odp: Rdza przy lampce
Witam
Mam kombi. U mnie centralnie nad tą jedną śrubą jest mechanizm wycieraczki. Jutro będę dalej się tym bawił ale 99% od góry kluczem nasadowym (z przedłużką) się nie dojdzie. Jedynie jakoś bokiem, pod blachami. Zrobię jutro fotki. W razie czego odłamywanie mi się nie uśmiecha, bo jak szukałem takich blend to praktycznie używek nie ma, a nowa ponad 450 zł. P.S. Te śruby wklejone na silikon Ci się trzymają? |
07-03-2015, 22:02 | #15 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Rdza przy lampce
Blenda się nie łamie, tylko rozchyla na tyle, aby wyskoczył czworokąt śruby (bez uszkodzeń zewnętrznych). Śruby na silikon wkleiłem, tylko po to, żeby wilgoć się tam nie dostała. Przy ponownym montażu były oczyszczone i sprawdzone, aby lekko się kręciły.
|
08-03-2015, 00:38 | #16 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Rdza przy lampce
Niezły badziew ta listwa-właśnie mam ją w domu (hatchback, "chromowana"). U mnie rdza jest nad listwą.
Zobaczywszy jak to jest wymyślone i wykonane już na 101 % postanowiłem, że forda u mnie nigdy więcej nie będzie. |
08-03-2015, 17:54 | #17 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 11-06-2009
Model: Ford Focus MK2 kombi
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 106
|
Odp: Rdza przy lampce
Witam
I poddałem się. Dwie nakrętki się odkręciły pięknie. Dwie niestety kręcą się w kółko (czyli nakrętka się nie rusza, a rusza się śruba). Co do tej jednej śruby, o której wspominałem, poniżej dwie fotki już po odkręceniu i odchyleniu silnika wycieraczki: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bez odkręcenia silnika nie było dojścia do tej śruby. Teraz mam jeszcze pomysł, żeby może naciąć trzpień śruby tak, żeby można było ją przytrzymać płaskim śrubokrętem i kluczek oczkowym próbować odkręcić nakrętkę. Gdyby tylko jedna śruba trzymała, to jeszcze może bym się odważył to wyszarpać na siłę ale z dwoma to już się boję, że blendę uszkodzę. Nic to, poczekam na dłuższe dni i jakiś spokojny dzień (żeby żona i dzieciaki co chwila gitary nie zawracały) i się za to zabiorę jeszcze raz. P.S. Takie same jaja mam z odkręceniem ramki tablicy rejestracyjnej z tyłu. Śruby zardzewiałe, ani drgną. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez konraf ; 13-03-2015 o 17:48 |
08-03-2015, 18:53 | #18 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Rdza przy lampce
Bartek nie poddawaj się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Robiłem blendę rok temu i przypomniało mi się, że silnik wycieraczek raczej wyciągałem. Nacięcie na płaski wkrętak niewiele pomoże. Nakrętka ze śrubą złapała na rdzę i trzeba użyć naprawdę dużej siły (czytaj dokładnie post #13), bez wyłamania blendy raczej się nie obejdzie. Ona tylko wyskoczy z tych czworokątów w śrubach. Coś ta popęka, ale da się posklejać. Nie będzie widoczne na zewnątrz, śmiało. Odnośnie odkręcenia ramki tablicy czytaj tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] .
|
08-03-2015, 21:44 | #19 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Rdza przy lampce
nie wiem jak w mk2 ale ja w mk1 niestety musiałem rozwiercić nakrętkę.
blende udało mi się oryginał kupić za 70 zł, w serwisie chcą 360 zł ! |
09-03-2015, 06:57 | #20 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-07-2014
Skąd: Tomaszów Maz.
Model: INNY
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2003
Postów: 85
|
Odp: Rdza przy lampce
Ja do blendy u siebie zabrałem się wczoraj.
U mnie też było nie ciekawie. Trzy śruby stanęły na amen. Blenda została wyrwanaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale niestety złamała mi się jak również dwa skrajne mocowania i teraz szukam drugiej.Po weryfikacji zauważyłem że kwadratowe łby śrub są wsuwane w blende w takie prowadnice więc po jej odchyleniu możliwe że się wysuną z niej tylko trzeba dojrzeć w którą stronę.Ja tego nie zrobiłem bo za późno się skapowałem. Jedną śubę udało mi się później po wyrwaniu za pomocą żaby i klucza odkręcić choć już myślałem że się zerwie. Nakrętki mają gwint do końca samego kołnierza więc rozcinanie nakrętki takie jak ja próbowałem Dremelem nic nie dało bo można naciąć blache klapy. Obciąłem ją z dwóch stron po gwincie do samego kołnierza i nie dało rady odkręcić. Tak jak wcześniej wspomniał jeden z kolegów nacięcie trzpienia śruby żeby przytrzymać płaskim śrubokrętem też nie ma sensu, wszystko się zrywa. Narazie złożyłem to tak aby tylko wyglądało i do tematu wrócę jak tylko kupię blende. Teraz pytanie skąd wziąść takią piankę co jest w oryginale jako uszczelnienie? Moze wyciąć z dętki motocykowej?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez C-MAX_Member ; 09-03-2015 o 06:59 |