|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-03-2015, 18:26 | #1 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 02-03-2015
Skąd: Leszno
Model: Galaxy
Silnik: 190KM + A8 + AWD
Rocznik: 2018
Postów: 26
|
Ręczne sterowanie skrzynią powershift
Zauważyłem dosyć zaskakujące dla mnie ustawienie skrzyni biegów Powershift.
Podczas jazdy mogę dowolnie sterować ręcznie skrzynią w górę i w dół. 1. Mogę doprowadzić do sytuacji że na 6 biegu pojadę 10 km/h ( co oczywiście jest absurdem) 2. Podczas ręcznego sterowania, hamowanie - skrzynia pozostaje na biegu jaki zadałem Może niektórym z Was wyda się to normalne ale załóżmy hipotetycznie, że jadąc na ręcznym sterowaniu mamy sytuację z awaryjnym hamowaniem i następnie musimy bardzo szybko przyspieszyć. W sytuacji sterowej na pewno nie będziemy mieli czasu zredukować ręcznie biegów albo przywrócić stan zmian automatyczny. Dlaczego podnoszę ten temat, ponieważ przez ostatnie 5 lat jeździłem Passatem i tam hamowanie powodowało automatyczne redukcje a prędkość była wyznacznikiem minimalnego biegu jaki jest dobierany przez automat. Jak zachowują się Wasze skrzynie - może ktoś ma inne ustawienie. Zachęcam również do przeczytania mojego postu dotyczącego skrzyni i tempomatu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
07-04-2015, 21:44 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-08-2014
Model: Galaxy Titanium Aut.
Silnik: 2.0 ecoboost 243 kucyki
Rocznik: 2018
Postów: 54
|
Odp: Ręczne sterowanie skrzynią powershift
Od wielu lat jeżdzę automatami. Tymi raczej tradycyjnymi: Ostatnio Honda Accord, przedtem Opel Vectra a wcześniej to juz nie pamiętam. Po Powershifcie spodziewałem się jakiejś nowej jakości. Nic z tego. Dla mnie to jakieś nieporozumienie. Mniej czuć zmianę biegów ale sama szybkość tej zmiany to jakaś klęska. Samo ruszenie trwa wieczność w porównaniu do automatów którymi jeżdziłem wczesniej Weżmy pod uwagę manualne sterowanie: dla mnie to jakiś absurd. Natywną i intuicyjną zmianą biegu "w górę" powinien być ruch dżwigni do przodu a nie do tyłu. Dlatego tego nie używam.
EhhGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A jak się zachowuje skrzynia, sprawdzę jutro |
07-04-2015, 23:04 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
|
Odp: Ręczne sterowanie skrzynią powershift
Opiszę Ci jak jest u mnie. Zmiana biegów -/+ 1 bieg w stosunku do aktualnego trwa naprawdę szybko. Tylko kwestia tego, który bieg sobie skrzynia akurat przygotowała (wyższy czy niższy) - czyli czy komputer poprawnie odgadł zamiar kierowcy. Możliwe że Twoja skrzynia wymaga odświeżenia - wgrania nowszego softu który lepiej sobie radzi z tym "zgadywaniem".
Zmiana o dwa przełożenia musi chwilę trwać - to wynika z konstrukcji skrzyni dwusprzęgłowej. Kolejny problem - ruszanie. Akurat Powershift sobie radzi bardzo dobrze. Jeśli tak nie jest - to raczej jakiś problem ze skrzynią. Gdyby ruszanie na PS było mułowate - nie kupiłbym tej skrzyni. Jedyny problem który faktycznie czasem denerwuje, to szybkie przyspieszenie gdy auto się toczy - na tyle wolno że skrzynia jest rozsprzęglona, ale jednocześnie auto nie stoi. No i ostatnia kwestia - kierunek ruchu dźwigni. Ten w PS jest jak najbardziej poprawnym i wbrew pozorom intuicyjnym ruchem. Przyspieszając łatwiej jest pociągnąć dźwignię, podobnie hamując - łatwiej jest ją popchnąć. Grałeś kiedyś w symulator rajdówki?
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4 |
08-04-2015, 14:48 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 08-08-2014
Model: Galaxy Titanium Aut.
Silnik: 2.0 ecoboost 243 kucyki
Rocznik: 2018
Postów: 54
|
Odp: Ręczne sterowanie skrzynią powershift
Cytat:
|
|