|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-02-2015, 14:23 | #1 |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 27-03-2012
Skąd: Brzeg
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
Cześć.
W moim mondeo miałem jakiś czas temu regenerowaną pompę oraz wymienione zaworki i przekładki we wtryskach.(końcówki zostały stare bo nie mieli na stanie....) po wszystkim samochód chodził cichutko jak na TDCI, ale po paru dniach znów zaczął się klekot, biały dym po odpalaniu, nierówna praca przez chwilę. Kazali pojeździć bo pewnie przejdzie, więc zrobiłem 1 tys km i nic, zrobiłem 2 tys i dalej to samo. Więc pojechałem do innego zakładu na wymianę końcówek. (do tamtego mam ponad 200 km). i po wymianie wszystko ustąpiło poza jedną rzeczą. powyżej 1,5 tys obrotów silnik klekocze,warkocze czy jak to nazwać. Podczas gazowania na postoju czy podczas jazdy jest to samo. Wtryski zostały zakodowane, wbite nowe kody. Jak im to powiedziałem jeszcze na miejscu to stwierdzili że dla nich jest wszystko ok. ale mnie ten dźwięk strasznie wkurza a co najgorsze boję się że mogą być jakieś tego skutki. Co prawda film nie mój i usterka trochę inna ale od 0:45 min słychać dokładnie ten sam dźwięk co u mnie kiedy na filmiku obroty są między 2-3 tys. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
04-02-2015, 14:47 | #2 |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 27-03-2012
Skąd: Brzeg
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. czasem na 2 lub 3 biegu w okolicy 2 tys obrotów jakby się dławił. tzw kangurek jak przy niesprawnej instalacji lpg
|
04-02-2015, 15:39 | #3 |
ford::average
Imię: Hipesz
Zarejestrowany: 16-06-2014
Skąd: Było PL teraz IRL
Model: S-max
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2008
Postów: 139
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
Problem wtrysków. Jak wymienili same końcówki bez pomierzenia nowych parametrów i nadania nowych kodów to również dobrze mogli wcale nie wklepywać kodów.
Samoadaptacja - temp silika min70 st, prędkość samochodu pomiędzy 70 a 90 km/h, obroty silnika powyżej 2500 obr/min. Czas adaptacji 90s na każdy cylinder/wtrysk. Jak nie zachowasz tych parametrów to procedura samoadaptacji zostaje przerwana. Na szczęście jak zakończy się samoadaptacja 1 wtrysku a potem nastąpi przerwa to po osiągnięciu żądanych parametrów ECU rozpocznie adaptacje kolejnego wtrysku. U mnie zadziałało. |
10-02-2015, 11:03 | #4 |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 27-03-2012
Skąd: Brzeg
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
No właśnie problem w tym że pompa po regeneracji, wtryski też (nowe zaworki, przekładki, rozpylacze), nadane nowe kody i klekocze
|
10-02-2015, 12:02 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-12-2006
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 26
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
Samoadaptacja :
Temperatura min. 70 st. Prędkość 50-70 km/h Obroty 1800 -3500 obr/min Czas 900 s (15 minut) na jeden cylinder
__________________
Srebrny autobus |
10-02-2015, 13:26 | #6 |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 27-03-2012
Skąd: Brzeg
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
No dobra tylko przejechałem już 2-3 tys km z czego połowa trasa i połowa miasto
|
17-02-2015, 03:58 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: Mondeo
Silnik: D
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
A ile kilometrów z tych tysięcy przejechałeś zgodnie z wymaganiami samoadaptacji?
|
07-03-2015, 07:14 | #8 | |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 27-03-2012
Skąd: Brzeg
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
Cytat:
To ciężko stwierdzić bo albo jeżdżę po mieście ~50 km/h lub trasy ~100km/h |
|
25-03-2015, 09:13 | #9 |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 27-03-2012
Skąd: Brzeg
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
Teraz jeszcze zauważyłem że w cieplejsze dni problem jest mniejszy i czasem prawie w ogóle nie słychać klekotu przy temp ok 20 stopni
|
02-04-2015, 00:28 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: Mondeo
Silnik: D
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Klekot powyżej 1,5 tys obr 2.0 TDCI
Zdejmij klemy od akumulatora na noc a następnego dnia bryknij sobie na co najmniej godzinną przejażdżkę po okolicy, może coś poszło nie tak przy samoadaptacjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a w ten sposób zrobisz ją ponownie.
|