|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-04-2015, 13:04 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Witam wszystkich.
Niedawno zakupiłem Forda Focus mk2 2005 1.6 tdci 90 KM. Pojawił się problem z nierówno pracującym zimnym silnikiem na wolnych obrotach. Przypuszczenia padły na zawór EGR. Zaczytałem kody błędów z komputera. Zostały wymienione świece żarowe - mechanik stwierdził, iż trzy z nich są do wymiany. Co do zaworu to w wolnej chwili wszystko sobie rozbiorę i przeczyszczę. Czy reszta kodów powinna budzić moje obawy i szczególną uwagę? Ewentualnie co sprawdzić i wymienić. Będę wdzięczny za pomoc w ich interpretacji. ===PCM DTC P138B-22=== Kod: P138B - Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał poniżej minimalnej wartości progowej Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych sprawdz przekaznik pod katem oznak przedostawania sie wody lub korozji Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. Ocieranie się wiązki przewodów w okolicy przekładni. Nieczynne świece żarowe mogą być przyczyną trudności przyrozruchu. Sprawdź, czy świece żarowe są całkowicie sprawne. Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_: zaciety przekaznik swiec zarowych zwarty obwód w ukladzie swiec zarowych zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych Niesprawne świece żarowe. nie wymieniaj PCM Skorzystaj z TSB 17/2005. Skorzystaj z TSB 40/2005. ===END PCM DTC P138B-22=== ===PCM DTC U0073-21=== Kod: U0073 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek błąd magistrali komunikacyjnej CAN Możliwe przyczyny : Błąd magistrali komunikacyjnej CAN (brak komunikatów) Szyna CAN odłączona – błąd przekazu danych Obwód sterownika CAN (magistrala wyłączona) Komunikat(y) CAN nie mogły zostać przekazane. ===END PCM DTC U0073-21=== ===PCM DTC P193B-24=== Kod: P193B - Sygnał pedału/przepustnicy Dodatkowe symptomy usterki: - Nie ma zmiany sygnału Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Sygnał APP Usterka APPS1. Brak komunikatu CAN z zestawu wskazników. PCM otrzymuje sygnal APPS1 przez siec CAN. Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_: Błąd magistrali komunikacyjnej CAN Usterka obwodzie APPS. Uszkodzony czujnik APPS. Przewody / złącza wielostykowe. Niesprawny albo uszkodzony PCM. ===END PCM DTC P193B-24 ===IC DTC U1900-20=== Kod: U1900 - Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Tablica przyrządów Szczegóły kodów usterek Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. Ostatnio edytowane przez kondi7a ; 23-05-2015 o 08:07 |
06-05-2015, 13:19 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-05-2012
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 58
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Kasowałeś błędy i potem odczytałeś powyższe? Czy jest to log z błędami z pierwszego odczytu?
Generalnie najlepiej wykasować wszystkie błędy, potem wygenerować usterkę (u Ciebie zimny i wolne obroty) i odczytać ponownie. Wtedy będzie można coś powiedzieć.... |
22-05-2015, 22:16 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Dzięki leszek95b za odpowiedź. W dniu dzisiejszym zaczytałem błędy z komputera. Poprzednie były wykasowane. Między czasie wymieniłem wszystkie świece żarowe. FORScan pokazał logi jak poniżej. Czy muszę zwrócić na coś uwagę? Sprawdzić wymienić?
===PCM DTC P193B-24=== Kod: P193B - Sygnał pedału/przepustnicy Dodatkowe symptomy usterki: - Nie ma zmiany sygnału Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Sygnał APP Usterka APPS1. Brak komunikatu CAN z zestawu wskazników. PCM otrzymuje sygnal APPS1 przez siec CAN. Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_: Błąd magistrali komunikacyjnej CAN Usterka obwodzie APPS. Uszkodzony czujnik APPS. Przewody / złącza wielostykowe. Niesprawny albo uszkodzony PCM. ===END PCM DTC P193B-24=== ===PCM DTC P1936-24=== Kod: P1936 - Usterka obwodu sygnału wejściowego czujnika wciśnięcia sprzęgła. Dodatkowe symptomy usterki: - Nie ma zmiany sygnału Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Sygnal czujnika/przelacznika sprzegla ===END PCM DTC P1936-2 ===IC DTC U1900-20=== Kod: U1900 - Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Tablica przyrządów Szczegóły kodów usterek Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. ===END IC DTC U1900-20=== Ostatnio edytowane przez kondi7a ; 23-05-2015 o 08:11 |
23-05-2015, 13:12 | #4 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Nic tu nie widzę co by miało związek z występującymi objawami.
__________________
Fordziarz |
23-05-2015, 20:02 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Objawy niepokojące, które zauważyłem podczas użytkowania pojazdu:
- Nierówna praca na zimnym silniku, - Czuć spaliny w samochodzie jak jest zimny, - Na zimnym sporo kopci jasnym dymem, Powyższe składam na zawór EGR. Mechanik go wyjął. Z większego brudu go wyczyścił. Musiałem zabrać samochód i nie było czasu na dokładniejsze czyszczenie. Po włożeniu zauważyłem poprawę. W przyszłym tygodniu chcę go sam rozebrać i dokładnie oczyścić łącznie z kolektorem dolotowym. Błędy zaczytałem celem ewentualnego przejrzenia tego i owego. Może trzeba zwrócić na coś uwagę? Przeczyścić? Sprawdzić? Przesmarować? Proszę o sugestie. Dodatkowo mam wodę pod dywanikiem pasażera z przodu. Bedę również szukał przyczyny. |
23-05-2015, 20:36 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Cytat:
__________________
Fordziarz |
|
23-05-2015, 20:52 | #7 | |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Cytat:
|
|
23-05-2015, 21:38 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Odnośnie wody pod dywanikiem przeglądałem wątki na forum. Woda pojawia sie tylko podczas jazdy. Jak samochod stał cały dzień w ulewnym deszczu to pod dywanikiem było sucho. Nie jest to związane z klimą. Typuje kapsle w podłodze, ale wszystko sprawdzę.
Odnośnie wycieków przy wtryskiwaczach. Nie zaobserwowałem nadmiernej ilości płynów czy osadów. Troszkę jest polane olejem silnikowym. Widać ze ktoś wlewając olej troszkę rozlał. Zakupiłem komplet uczelek, ustalaczy, podkładek pod wtryskiwacze i przy okazji rozbierania EGR i kolektora zdemontuje rowniez wtryski i profilaktycznie wymienię komplet uszczelek. Koszt nie jest duży, a zrobię to przy okazji. Na co zwrócić uwagę odnośnje błędów? Co jeszcze mogę sprawdzić przy okazji demontażu sporej części podzespołów? Moj przebieg na liczniku 199 tyś. |
23-05-2015, 22:00 | #9 | |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Cytat:
2-do sprawdzenia czujnik sprzęgła 3-U1900 niegroźny, pojawia się przy spadkach napięcia przy rozruchu. |
|
24-05-2015, 11:54 | #10 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja
Cytat:
Ma ktoś jeszcze sugestie odnośnie przeczyszczenia, sprawdzenia czegoś przy planach rozebrania sporej liczby elementów? |
|