Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-04-2015, 13:04   #1
kondi7a
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
Domyślnie Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Witam wszystkich.
Niedawno zakupiłem Forda Focus mk2 2005 1.6 tdci 90 KM. Pojawił się problem z nierówno pracującym zimnym silnikiem na wolnych obrotach. Przypuszczenia padły na zawór EGR. Zaczytałem kody błędów z komputera. Zostały wymienione świece żarowe - mechanik stwierdził, iż trzy z nich są do wymiany. Co do zaworu to w wolnej chwili wszystko sobie rozbiorę i przeczyszczę. Czy reszta kodów powinna budzić moje obawy i szczególną uwagę? Ewentualnie co sprawdzić i wymienić. Będę wdzięczny za pomoc w ich interpretacji.


===PCM DTC P138B-22===
Kod: P138B - Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał poniżej minimalnej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych
sprawdz przekaznik pod katem oznak przedostawania sie wody lub korozji
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Ocieranie się wiązki przewodów w okolicy przekładni.
Nieczynne świece żarowe mogą być przyczyną trudności przyrozruchu. Sprawdź, czy świece żarowe są całkowicie sprawne.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
zaciety przekaznik swiec zarowych
zwarty obwód w ukladzie swiec zarowych
zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych
Niesprawne świece żarowe.

nie wymieniaj PCM
Skorzystaj z TSB 17/2005.
Skorzystaj z TSB 40/2005.

===END PCM DTC P138B-22===

===PCM DTC U0073-21===
Kod: U0073 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek
błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Możliwe przyczyny :

Błąd magistrali komunikacyjnej CAN (brak komunikatów)
Szyna CAN odłączona – błąd przekazu danych
Obwód sterownika CAN (magistrala wyłączona)
Komunikat(y) CAN nie mogły zostać przekazane.

===END PCM DTC U0073-21===

===PCM DTC P193B-24===
Kod: P193B - Sygnał pedału/przepustnicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nie ma zmiany sygnału

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Sygnał APP
Usterka APPS1.
Brak komunikatu CAN z zestawu wskazników.
PCM otrzymuje sygnal APPS1 przez siec CAN.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Usterka obwodzie APPS.
Uszkodzony czujnik APPS.
Przewody / złącza wielostykowe.
Niesprawny albo uszkodzony PCM.

===END PCM DTC P193B-24


===IC DTC U1900-20===
Kod: U1900 - Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

Szczegóły kodów usterek
Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.


Ostatnio edytowane przez kondi7a ; 23-05-2015 o 08:07
kondi7a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 13:19   #2
leszek95b
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-05-2012
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 58
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Kasowałeś błędy i potem odczytałeś powyższe? Czy jest to log z błędami z pierwszego odczytu?

Generalnie najlepiej wykasować wszystkie błędy, potem wygenerować usterkę (u Ciebie zimny i wolne obroty) i odczytać ponownie. Wtedy będzie można coś powiedzieć....
leszek95b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2015, 22:16   #3
kondi7a
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Dzięki leszek95b za odpowiedź. W dniu dzisiejszym zaczytałem błędy z komputera. Poprzednie były wykasowane. Między czasie wymieniłem wszystkie świece żarowe. FORScan pokazał logi jak poniżej. Czy muszę zwrócić na coś uwagę? Sprawdzić wymienić?


===PCM DTC P193B-24===
Kod: P193B - Sygnał pedału/przepustnicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nie ma zmiany sygnału

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek
Sygnał APP
Usterka APPS1.
Brak komunikatu CAN z zestawu wskazników.
PCM otrzymuje sygnal APPS1 przez siec CAN.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Usterka obwodzie APPS.
Uszkodzony czujnik APPS.
Przewody / złącza wielostykowe.
Niesprawny albo uszkodzony PCM.

===END PCM DTC P193B-24===

===PCM DTC P1936-24===
Kod: P1936 - Usterka obwodu sygnału wejściowego czujnika wciśnięcia sprzęgła.

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nie ma zmiany sygnału

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Sygnal czujnika/przelacznika sprzegla

===END PCM DTC P1936-2

===IC DTC U1900-20===
Kod: U1900 - Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów
Szczegóły kodów usterek
Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END IC DTC U1900-20===

Ostatnio edytowane przez kondi7a ; 23-05-2015 o 08:11
kondi7a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 13:12   #4
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Nic tu nie widzę co by miało związek z występującymi objawami.
__________________
Fordziarz
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 20:02   #5
kondi7a
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Objawy niepokojące, które zauważyłem podczas użytkowania pojazdu:
- Nierówna praca na zimnym silniku,
- Czuć spaliny w samochodzie jak jest zimny,
- Na zimnym sporo kopci jasnym dymem,
Powyższe składam na zawór EGR. Mechanik go wyjął. Z większego brudu go wyczyścił. Musiałem zabrać samochód i nie było czasu na dokładniejsze czyszczenie. Po włożeniu zauważyłem poprawę. W przyszłym tygodniu chcę go sam rozebrać i dokładnie oczyścić łącznie z kolektorem dolotowym.

Błędy zaczytałem celem ewentualnego przejrzenia tego i owego. Może trzeba zwrócić na coś uwagę? Przeczyścić? Sprawdzić? Przesmarować? Proszę o sugestie.

Dodatkowo mam wodę pod dywanikiem pasażera z przodu. Bedę również szukał przyczyny.
kondi7a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 20:36   #6
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Cytat:
Napisał kondi7a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dodatkowo mam wodę pod dywanikiem pasażera z przodu. Bedę również szukał przyczyny.
To jest akurat kwestia związana z otworami technologicznymi tam się na pewno przedostaje. Musisz sobie to uszczelnić.
__________________
Fordziarz
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 20:52   #7
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Cytat:
Napisał kondi7a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Nierówna praca na zimnym silniku,
- Czuć spaliny w samochodzie jak jest zimny,
To może uszczelnienie wtrysków do sprawdzenia. Nie masz "smoły" na mocowaniu wtrysków? A głośniej chodzi na zimnym, klekocze? Poczytaj tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 21:38   #8
kondi7a
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Odnośnie wody pod dywanikiem przeglądałem wątki na forum. Woda pojawia sie tylko podczas jazdy. Jak samochod stał cały dzień w ulewnym deszczu to pod dywanikiem było sucho. Nie jest to związane z klimą. Typuje kapsle w podłodze, ale wszystko sprawdzę.

Odnośnie wycieków przy wtryskiwaczach. Nie zaobserwowałem nadmiernej ilości płynów czy osadów. Troszkę jest polane olejem silnikowym. Widać ze ktoś wlewając olej troszkę rozlał. Zakupiłem komplet uczelek, ustalaczy, podkładek pod wtryskiwacze i przy okazji rozbierania EGR i kolektora zdemontuje rowniez wtryski i profilaktycznie wymienię komplet uszczelek. Koszt nie jest duży, a zrobię to przy okazji.

Na co zwrócić uwagę odnośnje błędów? Co jeszcze mogę sprawdzić przy okazji demontażu sporej części podzespołów? Moj przebieg na liczniku 199 tyś.
kondi7a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 22:00   #9
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Cytat:
Napisał kondi7a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na co zwrócić uwagę odnośnje błędów?
1-pada Ci pedał gazu
2-do sprawdzenia czujnik sprzęgła
3-U1900 niegroźny, pojawia się przy spadkach napięcia przy rozruchu.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2015, 11:54   #10
kondi7a
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-04-2015
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 27
Domyślnie Odp: Zaczytane kody przez FORscan - interpretacja

Cytat:
Napisał radek70 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1-pada Ci pedał gazu
2-do sprawdzenia czujnik sprzęgła
3-U1900 niegroźny, pojawia się przy spadkach napięcia przy rozruchu.
Dzięki radek70 za odpowiedź. Mam rozumieć, że konieczna będzie wymiana pedału gazu? Troszkę drogi nowy. Poszukam używanego. Może trafie na dobry egzemplarz. A co do czujnika sprzęgła to gdzie go znajdę? Jak go sprawdzić? A może pedał gazu i czujnik sprzęgła da się naprawić?

Ma ktoś jeszcze sugestie odnośnie przeczyszczenia, sprawdzenia czegoś przy planach rozebrania sporej liczby elementów?
kondi7a jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.