Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-05-2015, 05:08   #1961
pedroso
ford::advanced
 
Avatar pedroso
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-04-2015
Skąd: Jaworze
Model: MkV
Silnik: 2.0 203KM ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 302
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Jak mówiła babcia Gienia z Chłodnicy Górskiej "no niemożliwością to jest"

pedroso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 08:55   #1962
main91
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: Toruń
Model: Mondeo MK IV, mondeo MK V
Silnik: 2.0 TDCI 140KM, 2.0 TDCI 180KM,
Rocznik: 2007, 2015
Postów: 21
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Ja jak zamawiałem z ciekawości pytałem o te fotele otrzymałem informacje, że czas oczekiwania to pół roku więc nie było o czym rozmawiać. Gdybym nawet się zdecydował to pewnie teraz bym żałował bo by się okazało, że nadal są niedostępne.
main91 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 09:58   #1963
Rothmans
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Wczoraj pierwszy serwis, auto mam od piątku.
Coś przy ruszaniu zaczęło stukać z tylu auta.

Okazało sie, że odczepiła się mała klapka maskująca tylny zamek(chwyt zamka) od bagażnika - taka na sprężynce, która znajduje sie na dole w bagażniku - i pukało- zamontowanie klapki i sprężynki która wpadła do koła zapasowego - 5 min.

Przyczyn brak ale podejrzewam, że elektryczna klapa przycięła jakiś pasek od torby i mogło klapkę wyważyć - bez żadnych trwałych uszkodzeń.
Rothmans jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 10:40   #1964
qlszef
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Ogólnie jakoś mam mieszane uczucia z MKV. Na 12 czerwca mam odbiór ale ...............no nie czuję się w tym aucie tak jak swego czasu w MKIV jak go odbierałem w 2009. Wtedy było WOW a teraz, po prostu nowe auto, bez rewelacji. Chyba się zestarzałem mocnoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. temat dotyczy porównania Mondka z konkurencją i szczerze mówiąc nic tak naprawdę mnie bardziej nie przekonuje do siebie. Jedynie Mazda 6 wizualnie z zewnątrz faktycznie mogła by rywalizować, jednak dla mnie zawsze najbardziej liczyło się wnętrze. Tak jak wspomniałem swego czasu MKIV zrobił duże wrażenie, na tyle że do dziś w żadnym innym aucie tego segmentu szczęka mi nie opada. Kilka razy wspominano tu Passata ale tu także wnętrze nie rzuca na kolana. Może robi wrażenie bardziej luksusowego bo ma mniej tanio wyglądających plastików ale i tak nie jest porywający. Na dodatek wszyscy poza "Japońcami" na chwilę obecną pakują to eko silniki. Żałuję że nie było mnie stać na dobre auto tak 15 lat temu. Wtedy bezdyskusyjnie wziąłbym Mondka MKIII 3.0, chociaż w środku też szału nie było. Ciężki dziś żywot samochodziarza, no chyba że ma się większy budżet to można poszaleć ale tak do 150k to ciężkoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
qlszef jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 11:30   #1965
pedroso
ford::advanced
 
Avatar pedroso
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-04-2015
Skąd: Jaworze
Model: MkV
Silnik: 2.0 203KM ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 302
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

o jakich konkretnie japońcach piszesz bo toyoty nie brałem ze względu na brak silników konkretnych same niby długodystansowce dobre do 100.000 dla pierwszego klienta

Bump: jeździłem najmocniejszą avensis benzyną dużo to pod każdą górkę biodra bolały bo wstawałem z fotela przyciągając się do kierownicy żeby szybciej jechać a na autostradach zmiana pasa z lewego na prawy skutkowała tym że wracałem na lewy dopiero mijając kolejne miasto bo by mnie światłami zamigali jadący szybciej . Z dynamiczną jazdą toyota już dawno zerwała tradycje jak pożegnał ich El Matador.
pedroso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 13:44   #1966
qlszef
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

z tymi "Japońcami" miałem na myśli tylko to, że (jeszcze) nie mają małych silników z turbo. Z drugiej strony masz rację.....taki 1.5EB pewnie lepiej jeździ na co dzień (przynajmniej w subiektywnym odczuciu)od takiej wolnossącej 2.0. Może ktoś się wypowie?
qlszef jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 17:11   #1967
pedroso
ford::advanced
 
Avatar pedroso
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-04-2015
Skąd: Jaworze
Model: MkV
Silnik: 2.0 203KM ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 302
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Kiedy rozstawalem sie z Renault megane III byłem mega zadowolony z tego samochodu 1.5 dci 200.000 km na liczniku. Auto dynamiczne na miasto jak żadne wcześniej a spalanie polowe tego co teraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Jednak przy 97.000 pompa wody sie odkręciła w związku z czym zerwało pasek i diagnoza serwisu? Do wymiany silnik jednak tu zawsze bede chwali Renault Polska bo co zrobili : auto nie miało 100tys i było pół roku po gwarancji. Wymienili kpl silnik z osprzętem tak ze tylko sprzęgło zostało koszt ok25.000 zł a my zapłaciliśmy tylko symboliczne 180zl za transport czesci

Bump: Niesmak jednak pozostal
pedroso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 17:26   #1968
zombie6
ford::professional
 
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał qlszef Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
z tymi "Japońcami" miałem na myśli tylko to, że (jeszcze) nie mają małych silników z turbo. Z drugiej strony masz rację.....taki 1.5EB pewnie lepiej jeździ na co dzień (przynajmniej w subiektywnym odczuciu)od takiej wolnossącej 2.0. Może ktoś się wypowie?
Na 100 % 1.5 EB lepiej jeździ. Subiektywnie 1.0 EB 125 KM w Focusie lepiej jeździł od wolnossącego 1.8 140 KM w japońskim kompakcie, choć przyciśnięty na maksa, wyjący w konwulsjach 1.8 dałby mu radę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wolnossący silnik vs. doładowany to w warunkach drogowych przepaść na korzyść doładowanego. Przede wszystkim wolnossący niemiłosiernie muli na niskich i średnich obrotach, przyspiesza tylko na wysokich od 4-5 tys. obrotów, wyraźnie też odczuwa obciążenie i włączenie klimy. Komfort przyspieszania na wysokich biegach w ciszy, a nie piłowanie silnika to też zaleta niebagatelna doładowanego - nawet jeśli trzeba zredukować to o 1 bieg, a nie o 2-3 biegi przy wyprzedzaniu i słuchać wycia.....jak wolnossąca benzyna to tylko od 3.0 w górę, do 2.0 to sorry, ale nie ma czego szukać przy doładowanych malcach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.....

Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 28-05-2015 o 17:33
zombie6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 18:30   #1969
kocur
ford::average
 
Avatar kocur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 04-10-2013
Skąd: Kraków
Model: Mazda CX30
Silnik: 2.0
Rocznik: 2024
Postów: 151
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał qlszef Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
z tymi "Japońcami" miałem na myśli tylko to, że (jeszcze) nie mają małych silników z turbo. Z drugiej strony masz rację.....taki 1.5EB pewnie lepiej jeździ na co dzień (przynajmniej w subiektywnym odczuciu)od takiej wolnossącej 2.0. Może ktoś się wypowie?
Problem w tym że dużych z turbo też nie ... jeśli mówimy o popularnych autkach typu mazda, avensis, civic - Nie liczę lexusa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Subaru coś tam próbuje ale ciągle to nie jest taki wybór jak u Forda.
kocur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 21:21   #1970
Mariusz-Kozak
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał qlszef Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ogólnie jakoś mam mieszane uczucia z MKV. Na 12 czerwca mam odbiór ale ...............no nie czuję się w tym aucie tak jak swego czasu w MKIV jak go odbierałem w 2009. Wtedy było WOW a teraz, po prostu nowe auto, bez rewelacji. Chyba się zestarzałem mocnoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. temat dotyczy porównania Mondka z konkurencją i szczerze mówiąc nic tak naprawdę mnie bardziej nie przekonuje do siebie. Jedynie Mazda 6 wizualnie z zewnątrz faktycznie mogła by rywalizować, jednak dla mnie zawsze najbardziej liczyło się wnętrze. Tak jak wspomniałem swego czasu MKIV zrobił duże wrażenie, na tyle że do dziś w żadnym innym aucie tego segmentu szczęka mi nie opada. Kilka razy wspominano tu Passata ale tu także wnętrze nie rzuca na kolana. Może robi wrażenie bardziej luksusowego bo ma mniej tanio wyglądających plastików ale i tak nie jest porywający. Na dodatek wszyscy poza "Japońcami" na chwilę obecną pakują to eko silniki. Żałuję że nie było mnie stać na dobre auto tak 15 lat temu. Wtedy bezdyskusyjnie wziąłbym Mondka MKIII 3.0, chociaż w środku też szału nie było. Ciężki dziś żywot samochodziarza, no chyba że ma się większy budżet to można poszaleć ale tak do 150k to ciężkoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bo w przypadku MK3 i MK4 przeskok był nie tylko estetyczny lecz i jakościowy. Między MK4 a MK5 różnica jest tylko w wyglądzie zewnętrznym.
Wszystko co ma MK5 wcześniej już MK4 miał no i MK4 był większy i szerszy od MK3. A teraz jest odwrotnie. Buda MK4 już dawno opatrzona.
Ale mój sedan wciąż mi się podoba

Ostatnio edytowane przez Mariusz-Kozak ; 28-05-2015 o 21:26
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.