![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#181 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-10-2014
Model: Focus III
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 55
|
![]()
Co do silnika 1.0 -po pierwesze za stosunkowo nie duza kase mozna dokupic gwarancje po uplywie tej 2-u letniej. Po drugie -jezdzilem kilka lat wolnossacym Focusem mkIIfl 1.6 -otoz 1.0eb jezdzi sie nieporownywalnie przyjemniej, a i silnik jest znacznie cichszy. Do tego realnie spala mniej paliwa. Wiec nawet jesli bedzie bardziej awaryjny niz 1.6 to w jakims stopniu zysk z paliwa pewnie to pokryje, a reszte zrekompensuje przyjemnosc z jazdy. A po trzecie jesli sie dba o silnik i wlasciwie go uzytkuje to sie go tak latwo nie zepsuje. Z reszta -na forum przewijalo sie troche watkow o zepsutym wolnossacym 1.6, a o 1.0? Jede i do tego to w sumie nie byla awaria. A podsumowujac uwazam, ze w dobrych rekach 1.0 pojezdzi dluzej niz niewlasciwie eksploatowane wolnossace 1.6
Ps a co do nazwy to sie zgadzam -jak silnik jest turbo to powinien miec nazwe turbo, a nie jakies inne marketingowe nazwy;-) Wysłane z mojego LG-D410 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
![]() Cytat:
Brakuje mu czegoś ? Mocy, brzmienia ? A może jest nijaki ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,387
|
![]()
zombie6 gusta gustami. filmik powyżej właśnie jeszcze bardziej mi obrzydzil tego Mustanga. 3 dni temu przede mną startował Mercedes SUV 5.5L V8 biturbo. Nie miał znaczka Eco i brzmiał jak rasowy potwór. 4 dni temu miałem przyjemność jechać długo z MacLarenem obok (tam jest 470 kucykow? czy jakos tak?) Brzmienie Mustanga z filmiku od Ciebie jak wspomniałem wyżej, sprawia że przestaje kochać markę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ford::professional
![]() Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
![]()
Aż będzie Cię stać nie jechać obok tego McLarena tylko za jego kierownicą, albo nawet na Mustanga 2.3EB czy 5.0, to wróć i pogadamy o tym, jak to jest kochać jakąś markę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,387
|
![]()
Nie wiem czy chce dalej kontynuować z wami ten temat. Zaraz się okaże że jestem biedakiem którego boli ze go na Mustanga nie stać. Ehh... a myślałem ze mamy tutaj ciekawy temat gdzie można spokojnie wyrazić swoją opinię. Pozdrawiam, życzę dużo dobrego wszystkim. Idę nic się nie odzywać na temat dźwięku silnika który mi się nie podoba bo jak mnie na niego nie stać, to nie mogę się na jego temat wyrażać. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
ford::professional
![]() Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
![]()
A nie jest tak?
2.3EB to czterocylindrowy silnik z turbo. W serii oturbiony silnik nigdy nie będzie brzmiał jak wolnossący, tym bardziej kiedy ma mniej niż połowę pojemności od V8. Jak Ci 2.3EB nie pasuje, nikt cię do zakupu takiego nie zmusza. Pakuj 190 patyków i kupuj 5.0, przecież nikt Ci nie broni, w gamie jest. Z resztą grubo ponad połowa kupujących ten samochód wybiera właśnie V8, zaskakująco, ten odsetek jest nawet większy niż w Stanach. Więc najwyraźniej Ci, którzy w Europie Mustanga chcą, nie siedzą na forum i nie narzekają nad tym, jak słabo czy nie 2.3EB brzmi, tylko poprostu kupują V8. I może Cię to zaskoczy, ale sporo ludzi 2.3EB wybiera, bo z tego silnika już teraz firmy wyciskają grubo ponad 500KM tanim kosztem i dźwięk to tylko sprawa odpowiedniego przelotu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Postów: n/a
|
![]()
To może ja się odrzucę jako osoba, która sama będzie dokonywała wyboru za 2 miesiące.
Różnica w cenie między EB 1.0 125 a EB 1.5 to wg cennika ok 3000 zł. Wiem, że każdy ma jakiś limit finansowy tego, co chce na samochód wydać i nie chcę nikomu zaglądać do portfela, ale przy takich pieniądzach dołożenie 3k nie powinno stanowić problemu. Za 3k dostaje się więcej mocy, większy silnik (czyli teoretycznie mniej wysilony), a i jak się spełnią czarne wizje o padzie turbiny to zostajemy z silnikiem 1.5 aż do naprawy (zakładam, że bez turbo powinien mieć jakieś 100-110KM). Poza tym jest większe pole do popisu jak i to przestanie wystarczać. Trzeba też pamiętać, że okoliczności się zmieniają. Ktoś, kto dzisiaj jeździ tylko po mieście za 2 lata może stanąć przed koniecznością regularnego pokonywania większych tras. Sam prawie 4 lata temu miałem swój limit finansowy i teraz żałuję, że go nie nagiąłem (stojący obok T-Jet kosztował o 10k więcej). Jeżeli ktoś jest gotów kupić 1.0 125, to na prawdę powinien się zastanowić nad dołożeniem tych 3K. Za pół roku prawdopodobnie nie poczuje, że tyle dołożył, a nie będzie żałował i myślał o zmianie auta tak jak ja teraz. |
![]() |
![]() |
#188 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
![]()
Po odliczeniu lakieru metalizowanego zostaje już tylko ~1000 do dołożenia na 1.5EB. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,387
|
![]() Cytat:
Co śmiesze, widziałem jakąś okładkę czasopisma motoryzacyjnego "Nowy Mustang już w Polsce" a kilka minut później właśnie taki nowy Mustang przepuścił mnie na pasach aby potem pokazać pazury. Czy można łatwo rozpoznać (bez wsłuchiwania się w dźwięk) po emblematach czy Mustang jest 2.3 a 5.0? Podejrzewam że V8 gdzieś będzie miało znaczek, ale nie zapuszczałem się na tyle daleko żeby sprawdzić właśnie takie niuanse. Ktoś może podpowiedzieć jakie są różnice w wyglądzie zewnętrznym? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
![]()
Po dźwięku przecież powinieneś poznać i żadne znaczki niepotrzebne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A tak na poważnie - to nie wiem co bym wolał - Mustanga 2.3 EB czy Focusa RS 2.3 EB 350 kucy fabrycznie i 4,7 s do setki + v.max. 266 km/h, który z łatwością robi seryjnego Mustanga 2.3 EB jak chce.... Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 18-09-2015 o 11:37 |
![]() |
![]() |