|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2015, 17:26 | #141 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 18-01-2015
Skąd: Białystok
Model: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0 VCDi 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 2
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
|
21-01-2015, 17:30 | #142 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-09-2010
Skąd: Warszawa Ochota
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Ecoboost / Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 156
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
Tak ;-)
Trzymasz hamulec w podłodze, naciskasz gaz do oporu i puszczasz hamulec. Eeeee = żartowałem nie rób tego jak lubisz swoją skrzynię..... |
21-01-2015, 17:35 | #143 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 18-01-2015
Skąd: Białystok
Model: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0 VCDi 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 2
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
Nie mam powershifta więc bez obaw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., pytałem z ciekawości. Szkoda że nie ma.
|
09-09-2015, 09:17 | #144 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-07-2015
Skąd: okolice Krakowa
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5 TDCI + PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 432
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
Chciałbym nieco odświeżyć temat, a w zasadzie zadać takie samo pytanie, które już padło i padła też odpowiedź, ale te posty mają już ponad 3 lata. Od tamtego czasu doświadczeń i kilometrów przybyło.
Jakie przebiegi 'nalataliście' swoimi powerShiftami? Czy jakieś usterki są powszechne? Czy poza wymianami oleju za około 800-1100zł, co około 60000km są jakieś dodatkowe koszty? |
09-09-2015, 21:39 | #145 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Warszawa-Radość
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 93
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
U mnie jak na razie jest wszystko ok. Kupiłem jak miał 186 tys, od razu zmieniłem olej na RAVENOL, przy 192 tys dobiłem do 400Nm, teraz mam 195 tys i wszystko śmiga.
|
13-09-2015, 10:53 | #146 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-06-2014
Skąd: Orzesze
Model: Mondeo mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 138
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
MK4 2.0 tdci, kupiony przy przebiegu 162000km, od razu wymieniony olej i filtr w skrzyni. Obecnie ma 177000km, po drodze update z 140KM na 163KM i adaptacja skrzyni przy okazji. Na razie żadnych problemów i dodatkowych kosztów. Przełącza gładko.
__________________
Mondeo MK4 kombi l titanium X l 2.0 TDCi 140KM @ 163KM by tedi_k |
13-09-2015, 13:30 | #147 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 10-04-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Mondeo MK4 Titanium Kombi
Silnik: 2.0 TDCi 140
Rocznik: 2011
Postów: 33
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
U mnie 100 000 km, na 60 000 była wymiana oleju w ASO, niedługo kolejna. Poza szarpaniem na zimnym silniku przy przełączaniu z 1 na 2, wszystko OK. Po drodze była zmiana ze 140 koni na 163 u Mayaka oraz adaptacja skrzyni, która wyraźnie poprawiła jej zachowanie przy ruszaniu (brak szarpania).
|
13-09-2015, 20:13 | #148 |
ford::specialist
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
U mnie dopiero 70tys. Przy ok 60 tys. wymiana oleju i filtra w skrzyni oraz update softu skrzyni, adaptacja sprzegiel i moc 140-->163KM. Chodzi jedwabiście póki co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
16-09-2015, 17:09 | #149 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
Żaden z Was koledzy Yakac ani wildthink nie wymienialiście filtra w skrzyni, tylko filtr na skrzyni. W Powershift są dwa - wewnętrzny, który aby wymienić trzeba skrzynię rozebrać (czyli przy naprawie/remoncie) i zewnętrzny - ten się akurat wymienia razem z olejem.
W Mondeo akurat ładowali Powershifta MPS6/DCT450 z mokrymi sprzęgłami. Do Focusów i Fiest ładowali DPS6/DCT250 (z suchymi, chociaż czasem wbrew konstruktorom sprzęgła robiły się mokre). W Stanach była wielka chryja o to, bo dość dużo aut cierpiało na ten problem, ale jak mówię, to nie dotyczyło Mondeo. Skrzynie były dość często modernizowane (pytanie czy przez błędy konstrukcyjne, czy to dobra wola ulepszania dobrego produktu). Do mojego C-Maxa jest już dostępna skrzynia w wersji L jeśli nie nowszej, o L wiem, mam w wersji F (2010) a wprowadzona została w 2008 roku do oferty. To jest tylko wersja konkretnego modelu skrzyni. Modeli też jest kilkanaście i w większości NIE SĄ ZAMIENNE. Nawet części składowe tych skrzyń pomiędzy modelami nie są zamienne. Mechatroniki jest klika różnych rodzajów i za cholerę to do siebie nie pasuje. Także jak się coś skopie to się robi bardzo kolorowo, więc polecam się dokładnie przyjrzeć właśnie jej.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
16-09-2015, 18:37 | #150 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,160
|
Odp: Mondeo MK4 - Powershift
Focusy tez miewały skrzynie DCT450
Rodzaj zamontowanej skrzyni zależy od modelu silnika: DCT250 jest do 250Nm więc psuje do małych silników (1.0eb i 1.6Pb n/a).
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
|
|
|