|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-10-2015, 11:44 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-09-2015
Model: C-max
Silnik: 1,8i
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
Witam,
C-max 1,8 benzyna 2005 r. Odczyt temperatury z trybu serwisowego: 64stC Temperatura na zewnątrz: 20stC Silnik zgaszony, odczyt po nocy w garażu w którym jest temperatura 20stC Dodam, iż po jeździe jakieś 10-15km po mieście jak sprawdzam wskazania to wskazówka temperatury jest jedną grubość przed "pionem" i tak trzyma cały czas. A wskazania z trybu serwisowego pokazują 125-135 st.C Proszę o informację, czy to normalna sprawa, czy może czujnik do wymiany ten przy głowicy... unnamed.jpg |
03-10-2015, 14:16 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
To normalne, tylko temperatora w czasie jazdy powinna się wahać 100 do 107 stopni. A temperatura rano, jest OK, bo tryb serwisowy nie mierzy temperatury otoczenia, a u Ciebie pewnie skala sie zaczyna od 64 stopni.
|
03-10-2015, 15:45 | #3 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-09-2015
Model: C-max
Silnik: 1,8i
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
Cytat:
Skoro u mnie jest OK - jak piszesz - to mam na "starcie" +30stopni Skąd może się brać taki stan, że jest +30st? |
|
03-10-2015, 16:42 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
Nawet jak będziesz mial temperaturę otoczenia minus 25 stopni,i samochód bedzie stał ze dwa dni na mrozie, to i tak jak wł aczysz tryb serwisowy, to będziesz miał plus 30 stopni. Bo komputer nie mierzy temperatury otoczenia, tylko temperaturę silnika, ale od plus 30 stopni, i w miarę nagrzewania silnika, jak temperatura płynu w silniku dojdzie do plus 30 stopni, to wtedy wskażnik komputerowy rusza, i pokazuje faktyczną temperaturę płynu w głowicy, bo tam jest umiejscowiony czujnik. A temperatura jaką podałem, waha się w rytm włączania i wyłączania wentylatorów. Temperatury wskazane powyżej 110 stopni, nawet do 130, nie jest to normalne, i trzeba szukać przyczyny takiego zachowania sie nagrzewania silnika.Całe lato robiłem próby i doświadczenia z podobnym problemem, co opisałem na Forum.
|
03-10-2015, 16:48 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-09-2015
Model: C-max
Silnik: 1,8i
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
OK - podsumowując:
Temperatura startowa - OK Temparatura normalnej pracy - 125-135st - NIE OK Czyli coś nie działa jak powinno. Termostat lub nie włącza się wentylator. Czy jest możliwe, żeby był uwalony czujnik w głowicy i stąd takie wskazanie? Podeślesz link do tematu, o którym wspomniałeś. O tych próbach w lecie. Chcę poczytać do jakich wniosków doszedłeś. Właśnie się karnąłem jakieś 15km i wyniki na świeżo 139st: Zaobserwowałem, że spada jak się go przyciśnie/przegoni na wyższych obrotach i z większa prędkością (110km/h). Jadąc z prędkością do 60-70km/h temperatura jest na poziomie 135stC. Na postoju rośnie dalej do 140stC. Fuck! Ostatnio edytowane przez sqrcz ; 03-10-2015 o 18:04 |
06-10-2015, 09:15 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-07-2015
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 Ti-Vct
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
Ten temat gdzieś był na forum. Temperatura w trybie serwisowym podawana jest jako liczba ósemkowa czyli zakres 125-135 to faktycznie 85-93 stC.
Pozdrawiam |
06-10-2015, 21:17 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-09-2015
Model: C-max
Silnik: 1,8i
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
No to w takim razie zgłupiałemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Salom pisze, że całe lato robił próby, ze temat rzeka, że za dużo mi wskazuje ty natomiast piszesz, że to ósemkowy (i faktycznie po przeliczeniu na dziesiętny wychodzi tak jak piszesz) i wszystko jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 131stC (OCT) = 89stC(DEC) Tylko nie mogę nigdzie znaleźć potwierdzenia Twojej tezy... |
06-10-2015, 21:25 | #8 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
Cytat:
Ostatnio edytowane przez pawelforduser ; 06-10-2015 o 21:27 |
|
06-10-2015, 21:31 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-09-2015
Model: C-max
Silnik: 1,8i
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
hehe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No muszę przyznać że komputer (spalanie itp) mocno mnie rozczarował swoją zasobnością. Miałem kiedyś renówkę to tam wszystko co się tylko da wyświetlało. A tutaj skromnie - wręcz UBOGO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
14-03-2022, 11:39 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-12-2020
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Temperatura silnika
Cześć forumowicze, mam pytanie dotyczące C-Maxa 2006 1.8 TDCi. Jaka jest u was typowa temperatura silnika w trybie serwisowym? U mnie wskazuje 120 stopni co wydaje mi się trochę dosyć dużą wartością. Co ciekawe temperatura potrafi spaść o 10-15 stopni jak dodam gazu (tak samo jest z temperaturą płynu chłodzącego). Wymieniłem termostat bo faktycznie się nie otwierał, odpowietrzyłem i tak dalej. W tamtym roku też wymieniałem zbiornik wyrównawczy z korkiem bo coś nie było ciśnienia, już jest to ogarnięte. Teraz termostat otwiera się prawidłowo. Zastanawia mnie powrót płynu do zbiornika. Jak rozumiem, te dwa małe wejścia do zbiornika to powrót z małego i dużego obiegu. O ile powrót z małego obiegu pracuje cały czas, tak duży obieg zdaje się nie wypuszcza płynu z powrotem do zbiornika (dopiero jak naciskam przewód wyjścia z termostatu to coś tam się pojawia). Może być to kwestia pompy wody pomimo, że przy małym obiegu wszystko niby pracuje? A może 110-120 stopni to norma przy tym silniku?
|
Tagi |
temperatura silnika , układ chłodzenia |
|
|