![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#41 | |||
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]() Cytat:
Cytat:
Klocki sie malo pyla...ale zjadaja dosc szybko tarcze. Cytat:
Tylko, ze 90% ludzi narzekajacych na marki jak Brembo, Ferrodo, Valeo i inne ma zle zalozone hamulce - pisze to z doswiadczenia aut ktore mi przyjezdzaly. Facet wyjezdzil tarcze i klocki do zyletki a potem wstawia nowe i beczy, ze nie hamuje albo wyje. Nie bierze tylko pod uwage, ze nie wyczyscil jarzma, ze nie posmarowal pasta, ze tloczek byl juz tak wysuniety, ze skorodowal, albo ze wcisnal go a nie wkrecil, ze spieczony plyn wcisnal do przewodow itd. Tak samo jak ludzie zakladaja nowe tarcze i klocki, wyjezdaja od razu i ognien. Rozgrzeja je zeby sie "ulozyly" a potem wyhamuja, przytrzymaja hamulec i becza, ze sie tarcze skrzywily. Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 07-04-2011 o 20:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
![]()
Jak najbardziej odpowiednie wyczyszczenie wszystkiego to podstawa. Potem ludzie piszą, że tarcze biją po 2000km. Każda tarcza jak założona na brud, albo po nagłym hamowaniu dostanie wodę powie...PaPa:-) Podobnie zaciski jak dobrze nie są oczyszczone.
Tak czy owak jak powyższe jest spełnione to do tego lepciejszy płyn np. wspomniany DOT5 (tylko częściej trzeba zmieniać bo szybciej wilgoć wsysa:-)) i klocuszki+tarcze według uznania. Co do ASO i tego co jest w ASO, to przynajmniej płacisz za jakość, ale niestety...słono płacisz. Z drugiej strony kupisz ferodo u Kazika, a może to być Delphi. Jeżeli właścicielowi jeździ się orajt, to nie widzę problemu. Ja obecnie mam Brembo+Ferodo i jest OK, ale bez rewelacji. Rzekłbym na granicy mojej akceptowalności. Następnym razem włożę komplet ATE bo oni chyba robię na pierwszą zabudowę, zatem o podróbie raczej nie ma mowy nawet u Kazika. Co do redów, to tylko przykład dałem. Wiem, że one wymagają przede wszystkim zagrzania, zatem na miasto...średnie są :-)
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-09-2013
Skąd: WLKP
Model: Focus mk2
Silnik: DW10
Rocznik: 2005
Postów: 3
|
![]()
witam,
czeka mnie wymiana tarcz i kloców (przód i tył). Jakie zestawy polecacie? Auto FF mk2 przed FL 2.0TDCi. Zaznaczam że nie zależy mi na "taniości" tylko chcę iść bardziej w stronę "trwałości" może nawet zahaczać o sport. Wygląd? Wiadomo nacinane czy nawiercane ładnie wyglądają ale... czy są warte zakupu? Proszę o poradęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cena w której marzyłoby Mi się zamknąć to 1500zł ale jeśli macie droższe propozycje warte ceny chętnie poczytamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zaznaczam że zestawy muszą pasować bez przeróbek do mojej foki. pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
![]()
Z ostatnich wymian w moich aut to tak:
- w foce mk1 zmieniłem na komplet Boscha - trwałe są po zrobiłiem już sporo km, ale hamują badziewnie. Inna sprawa, że foka mk1 ma słabe hamulce. - w ibizie syna daliśmy na przód brembo + ferodo - ogólnie hamowały super (mówię hamowały bo ibiza już sprzedana i dla mnie jest różnica w porównaniu do poprzednich tarcz noname) ale... po 50 kkm tarcze na śmietnik - żyletki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-09-2013
Skąd: WLKP
Model: Focus mk2
Silnik: DW10
Rocznik: 2005
Postów: 3
|
![]() Cytat:
jaki sport??? Łyżwiarstwo figurowe na trawie do golfa!!! A tak na poważnie są wersje zwykłe i lepsze uznawane czasem za sportowe (trwalsze, wytrzymalsze) ale drogie. Poza tym nawiercane i nacinane zwykłe nie są i bliżej im do sportu niż standardu. pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ford::advanced
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 06-01-2010
Skąd: Skawina
Model: Ford Focus mk3 HB
Silnik: 1.6 Duratec 16V Ti-VCT 125 PSI
Rocznik: 2016
Postów: 309
|
![]()
Polecam ATE. Jeździłem w FF MK1, a obecnie mam założone w FF MK2. Do tego klocki również ATE oraz płyn hamulcowy...ATEGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam forumowiczów-fordowiczów! Mirek |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ford::advanced
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 31-05-2013
Skąd: Bielsk Podlaski
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 109KM DPF-był
Rocznik: 2005 Ledwo dotarty 350tyśKM +
Postów: 267
|
![]()
Taka nawiercana tarcza robi robotę. Nawet Jadąc 20 na godzinę staje deMba wporównaniu do standardu-różnica ogromna. I też chciałbym sobie takie wstawić Zimmerman i
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ford::amateur
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-04-2014
Skąd: Lublin
Model: Ford mondeo mk4
Silnik: benzynowy
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
![]()
Przód tarcze TRW, klocki motorcraft. Po 4kkm hamulce pracują jak należy.
Wcześniej tarcze ford, klocki TRW, zestaw wg mnie gorszy. FF MK2 1,6 B+G |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ford::beginner
![]() Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 16-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK5 kombi
Silnik: 2.0 TDCI Powershift
Rocznik: 2017
Postów: 35
|
![]()
Witajcie.
Zapiekł mi się jeden z zacisków na tyle, więc trzeba wymienić komplet. Co za tym idzie trzeba zamontować nowe tarcze i klocki przy okazji. Teraz pytanie. Czy jest jakaś większa różnica między kompletami ( tarcze + klocki) brembo a trw A może kupić OEM ? Wszystkie trzy zestawy mają tarcze zabezpieczone przed korozją. brembo i trw są w podobnej cenie a OEM o 100 zł droższe. Podpowiedzcie i uargumentujcie, który zestaw wziąć. |
![]() |
![]() |