Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-10-2015, 09:34   #11
maniunio
ford::advanced
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga MK3 Vignale/ Puma MK2 ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM A8/ 1.0 EcoBoost 155KM DCT7
Rocznik: 2021/ 2022
Postów: 477
Domyślnie Odp: Niedziałająca turbina 2.0 TDCI

Dużo lepszy jest jednak forscan dla naszych aut. Sprawdzałem co mi pokaże torque w moim mondeo i niestety słabiutko. Niby zero błędów i wszystko fajnie a po podpięciu forscana okazywało się, że wszystko wygląda inaczej.

maniunio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2015, 13:41   #12
lesnik10
ford::beginner
 
Imię: Witold
Zarejestrowany: 11-07-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 42
Domyślnie Odp: Niedziałająca turbina 2.0 TDCI

forscanem tez sprawdzalem
Skasowalem błąd, zrobilem testy
Nic więcej nie pokazuje
lesnik10 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2015, 09:37   #13
lesnik10
ford::beginner
 
Imię: Witold
Zarejestrowany: 11-07-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 42
Domyślnie Odp: Niedziałająca turbina 2.0 TDCI

Najnowsze wiadomości z placu boju.
Turbina była wyciągnięta i sprawdzona. Grucha działa, kierownice wyczyszczone.
Vacuum działa podciśnienie przed elektrozaworem jest, po zaworze podciśnienie skacze, tak jak by było próbkowane tym zaworem właśnie (podobno tak ma być).
A dalej nie ma mocy w przedziale od 1500 obrotów do 2000. Nie ma również takiego charakterystycznego schodzenia powietrza po wyłączeniu silnika.

Co tu można jeszcze sprawdzić?
Magik co mi przy tym robił powoli się poddaje, a nie za bardzo chcę płacić za niedokończoną robotę.

Czy z pomocą forum damy sobie z tym radę?

Pozdrawiam
Witek
lesnik10 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2015, 22:01   #14
lesnik10
ford::beginner
 
Imię: Witold
Zarejestrowany: 11-07-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 42
Domyślnie Odp: Niedziałająca turbina 2.0 TDCI

Wygląda na to, że problem naprawiony.
Nałożyły się dwa uszkodzenia. Nieszczelna gruszka na turbinie oraz rozszczelniony zbiornik - akumulator podciśnienia.
lesnik10 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2015, 07:33   #15
lesnik10
ford::beginner
 
Imię: Witold
Zarejestrowany: 11-07-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 42
Domyślnie Odp: Niedziałająca turbina 2.0 TDCI

Problem rozwiązany

Poniżej kroki jakie wykonujemy, aby sprawdzić działanie turbo jeżeli nie działa prawidłowo.

1. Sprawdź czy gruszka na turbo trzyma podciśnienie.
w tym celu najlepiej zaopatrzyć się w taki przyrząd [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ściągasz wężyk z elektrozaworu sterującego podcisnieniem na gruszce zapinasz wakuometr trójnikiem z dużą solidną strzykawą i ciągniesz strzykawę do np 0.9bara.
Jeżeli podciśnienie schodzi gruszka lub wężyki prowadzące doniej do wymiany.

2. Jeżeli gruszka jest OK to można sprawdzić wartość podciśnienia przed elektrozaworem i po
na wolnych obrotach elektrozawór ma przepuszczać całe podciśnienie. (podciśnienie sprawdzamy wpinając się manometrem za pomocą trójnika w obwód.
Po przygazowaniu po elektrozaworze podciśnienie powinno spadać tym samym przesuwając siłownik (gruszkę)

3. Sprawdzamy również podciśnienie bezpośrednio za pompą vacuum najlepiej po odejściu do serva

4. I tu uwaga najciekawszy punkt. Wężyki z pompy idą do akumulatora podciśnienia - takiego zwykłego plastikowego pojemnika, a z niego wychodzą właśnie na elektrozawory do sterowania gruszką i przepustnicą. (Czy przy wyłączaniu silnika nie pojawił się niepokojący klekot? Tak klekocze dwumasa jeżeli przepustnica nie zdusi silnika. Przepustnica również sterowana jest podciśnieniem poprzez pierwszy elektrozawór). U mnie właśnie ten zbiorniczek (akumulator podciśnienia) rozszczelnił się i przepuszczał tylko do 0.4bara (to za mało aby wysterować i turbinę i przepustnicę)

Aby porządnie wymienić gruszkę niestety trzeba turbo wyjąć, zamontować nową i ustawić skok na specjalnym przyrządzie. U mnie dodatkowo wymienili wirnik, uszczelnienie na osi czy coś takiego i wyczyścili kierownice. Kosztowało mnie to 600zł wymiana 300zł.
Do tego olej i filtry oleju i powietrza.
Pojemnik akumulatora podciśnienia kupiłem na allegro za 10 zł (w serwisie 104 zł) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Błędy kasowałem forscanem przez interface bluetooth [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

5. Oczywiście może być uszkodzony elektrozawór n75 (koszt w fordzie 540 zł, w normalnym sklepie do 170 zł) lub jego sterowanie. Aby sprawdzić sterowanie sprawdzamy napięcie pomiędzy 1 pinem, a masą powinno być stałe 12v. Zawór sterowany jest impulsowo poprzez podawanie masy na 2 pin. Elektrozawory turbo i przepustnicy można zamienić na próbę.

Po zrobieniu gruszki i wymianie zbiorniczka, auto ciągnie równo i jak nowe.

Dodam, że jeździłem wcześniej do jakichś magików, niby poważny warsztat, którzy, albo nie umieli albo im się nie chciało tego rozpracować. Tylko kasowali za wjazd.
Jak się wkurzyłem to sam to rozpracowałem z pomocą małego warsztatu, który mi wyciągnął i zamontował turbo. No i drugiego podobnego silnika, z którego pożyczałem czujniki, MAP i MAF, aby wyeliminować ich uszkodzenie.

Jeżeli nie mamy oryginalnego pojemnika akumulacyjnego to można na próbę wpiąć trójnikiem w układ taki zbiorniczek z innego auta. Ja przez parę dni jeździłem ze zbiorniczkiem z passata i było OK.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże przy walce z przerywaniem nieciągnięciem poniżej 2000 itp.

Pozdrawiam
Witek

ps.

kto chce niech pyta

Może i nie jest to super fachowy wywód, ale może warto wyróżnić go gdzieś na forum bo sądząc po licznych pytaniach o poszarpywanie przy przyspieszaniu lub spadku mocy jest to częsta usterka zwłaszcza po 200k km przebiegu.
W

Ostatnio edytowane przez lesnik10 ; 09-12-2015 o 07:35
lesnik10 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.