Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-12-2015, 16:53   #1
bodziol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
Domyślnie Urwana śruba masy alternatora

Witam kolegów
W trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka aku.
Stwierdziłem że przyczyna leży po stronie poluzowanego przewodu masy - dokręcanego do śruby nakrętką w alternatorze ( jeżeli to nie masa to proszę mnie poprawić )
Potwierdziłem to pomiarem napięcia.
Dziś w trasie luzy na nakrętce znowu się pojawiły, w trakcie dokręcania urwałem łeb śruby w altku.
Czy można jakoś podłączyć alternator bez tej śruby, proszę o poradę bo chcę jakoś do warsztatu dojechać

proszę o wyrozumiałość - na szybko na forum nic nie znalazłem
auto stoi na poboczu.
Pozdrawiam

bodziol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2015, 21:19   #2
bodziol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Proszę jeżeli ktoś wie o odpowiedź
czy mogę ten przewód, który jest przykręcany do śruby w alternatorze przykręcić do obudowy alternatora - czy nic się nie stanie ?
bodziol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2015, 22:42   #3
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Czerwony przewód przykręcony nakrętką do alternatora to PLUS akumulatora. W żadnym wypadku nie można łączyć go z masą!

Masa alternatora idzie po obudowie alternatora.

Jeżeli urwałeś śrubunek przewodu zasilającego to potrzebny będzie demontaż altka i naprawa.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Rozumiem że mowa o tym grubym przewodzie obok wtyczki?
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2015, 04:46   #4
bodziol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Witam
enjoypoznan - dzięki za odpowiedź.

Ostatnio edytowane przez bodziol ; 12-12-2015 o 05:17
bodziol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2015, 05:52   #5
bodziol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Jeszcze raz muszę zadać to pytanie
bo w międzyczasie dostałem inną odpowiedź i chciałbym potwierdzić,
a nie chciałbym narobić szkód w aucie

- czy przewód który podłączony jest do śruby na rysunku w czerwonym kółku mogę podłączyć do obudowy alternatora ?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg alt..jpg (57.0 KB, 52 wyświetleń)
bodziol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2015, 08:39   #6
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Po zdjęciu które dałeś - potwierdzam NIE.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2015, 09:37   #7
bodziol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Ok, jeszcze raz dziękuję enjoypoznan, wolałem zapytać.

Sprawę na chwilę obecną rozwiązałem, alternator podłączony - kablem do śruby, tak jak powinno być fabryczne, bez żadnych obejść.

Śruba pękła w miejscu gdzie PRZYSPAWAŁA się do niej nakrętka, więc trochę gwintu zostało, chociażby tego, na którym założone było oczko kabla.
Kupiłem nakrętkę - tuleję, nakręciłem ją na resztki gwintu ( załapało ) a na drugi koniec tulei dokręciłem przewód.
Styk przewodu wyczyściłem papierem ściernym, gwintu przy altku nie dało rady,
wszystko skręciłem do kupy, trzyma się solidnie, żadnych luzów na przewodach.
Pomiar napięcia na włączonym silniku 14,5 - 14.6V.

A teraz napiszę jakie są moje przypuszczenia.
Nakrętka od tej śruby była niedokręcona, z czasem zaśniedziała śruba, nakrętka styk kabla.W końcu przyszedł moment, że prąd przestał przewodzić, pojawiła się kontrolka baterii.
Ja dokręciłem tylko nakrętkę i też chyba nie do końca,
nie wyczyściłem styków z nalotu bo nie miałem dojścia - olałem to, teraz wiem że można spryskać Kontaktem - rozpuszcza nalot.
Prąd mając taki izolator - brudne styki, poszedł sobie łukiem.
Wczoraj to stwierdziłem jak przez przypadek dotknąłem przy włączonym silniku i prawidłowo działającym alternatorze tej śruby - poparzyło mnie.
Silnik wyłączyłem ale nie czułem spalenizny od altka.
Potwierdziłem to później, śruba mocno się nagrzewała.

Czytałem wątki o palących się alternatorach w fordach, może to jest jednym z powodów.
Dziś po złączeniu wszystkiego do kupy, odpaleniu silnika, sprawdzeniu prądu ładowania alternatora 14,5V sprawdziłem śrubę. Nie nagrzewa się.
Jeszcze mam tylko takie pytanie aby uniknąć tego samego na przyszłość - jak zakonserwować styki alternatora, czy wazelina, smar, czy coś innego polecacie?

Pozdrawiam.
bodziol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2015, 09:52   #8
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Cytat:
Napisał bodziol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak zakonserwować styki alternatora, czy wazelina, smar, czy coś innego polecacie?
Jeśli mowa o tej śrubie i nakrętce co w temacie, to nie ma potrzeby stosować żadnego smaru. Ma być po prostu czyste (niezaśniedziałe), mocne połączenie na w/w śrubie. W tym miejscu płynie często prąd >100A i ważne jest, by styk oczka kabla był naprawdę dobry ze śrubą i nakrętką altka.

Ostatnio edytowane przez Mariusz ; 12-12-2015 o 09:54
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2015, 10:13   #9
bodziol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

I jeszcze jedno
auto trochę wczoraj jechało bez ładowania alternatora,
dziś sprawdziłem oczko w tunelu aku. i nie ma zielonego światełka
napięcie w stanie spoczynku na aku to około 12,3 V
czy akumulator trzeba podładować ?
bodziol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2015, 10:18   #10
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Urwana śruba masy alternatora

Warto podładować.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.