![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#91 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
![]()
EGR jest sterwany podcisnieniem i steruje nim zaworek, dolot nie ma nic do tego, przy gazowaniu powinien sie zamykac ale moze juz zrobili to tak intligentnie ze jak nie ma cisnienia w dolocie , map nie wychwyca , to komp mysli ze silnik nie jest obciazony i nie zamyka zaworu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ford::amateur
![]() Imię: krzysztof
Zarejestrowany: 25-12-2014
Model: focus
Silnik: 1,8 tdci 100km/130km by JB...
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
![]()
Nie znam się na podciśnieniach ale dzisiaj zaślepiłem EGR tym [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
20 minut roboty.Klucz 10 oczkowo-płaski.Dojście takie sobie ale ogólnie spoko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-01-2014
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
![]()
Czesc wszystkim,
Ja mam taki problem, ze auto stracilo moc. W zasadzie od poczatku, ale najbardziej powyzej 2tys obr. Pozniej wyskoczyl blad i mechanik stwierdzil EGR (po numerze bledu) i odczytal rowniez drugi blad. Stwierdzil, ze sama wymiana EGR napewno nie pomoze i bedzie musial szukac. Rzekomo faktycznie tak bylo, wymienil EGR, "odnalazl" uszkodzony przewod na sciezce komputer - EGR. Dzwoni, ze auto naprawione, fakt blad znikanal a auto jak bylo mulem tak jest. Po parunastu km wywalilo blad, jak odczytal to drugi mechanik (moj mechanik od lat - zaufany) - EGR. Kazalem mu pojezdzic autem zeby sprawdzil i faktycznie raz jedzie super a raz mul. Wylacza i wlacza silni, jest ok i znowu mul. Odpial wtyczke od EGRu auto smiga jak nowe, podepnie - mul. Poprosilem go aby wymontowal nowy EGR (valeo) i zamontowal stary i sprawdzil co sie bedzie dzialo (jeszcze nie wiem, ale jak sie dowiem to dam znac). W czym moze byc jeszcze problem po wymianie EGR, jakis sterownik, przeplywomierz, prosze o pomoc bo juz mam dosc :-( auto 250kkm (praedziwy przebieg) |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ford::expert
![]() Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
![]() Cytat:
Po wymianie EGR na nowy adaptacja jest obowiązkowa, zapytaj czy robili.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-01-2014
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
![]()
Jest taka szansa, że nie robili, obecnie auto stoi u innego mechanika, bo tamtego raczej nie chce widzieć na oczy. Wyczytałem gdzieś na forum, że trzeba skasować pamięć KAM, zakładam, że to ta nowa adaptacja (zaczytanie nowych danych z EGR), dobrze myślę?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-06-2014
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 46
|
![]()
KAM skasujesz ELMConfigiem, a EGR ustawisz Forscanem. Kilka chwil roboty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-01-2014
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
![]()
Nie dalo sie zrobic adaptacji, bo nie mozna bylo sie polaczyc :-( Moze to byc kwestia fabrycznie uszkodzonego nowego zaworu EGR? Lub uszkodzonego komputera w samochodzie?
Mechanik zamontowal wyczyszczony stary zawor EGR i twierdzi, ze auta traci do nominalnej mocy 30% ale jezdzi lepiejniz na nowym zaworze EGR, ale najlepiejjezdzi po calkowitym odlaczeniu zaworu (zarowno starego jak i nowego) przy czym po wylaczeniu auta i ponownym przekreceniu kluczyka wyskakuje blad niepodlaczonego zaworu EGR ale auto jezdzi jak szalone :-D Z podlaczonym EGRem sa dwa bledy, jeden "twardy" ukryty glebiej i jakis normalny. Ktos ma jakis po,ysl co z tym zrobic? Moze ktos poleci kogos z okolic Wroclawia kto jest w stanie przelozyc nowy EGR i skasowac bledy o ktorych pisaliscie wczesniej? W najgorszym wypadku nowy EGR oddam na gwarancje a jak potwierdza, ze jest ok to go sprzedam. A gdzie mozna soft kompa przerobic zeby nie pokazywal bledu (a EGR zaslepic) i ile to moze kosztowac? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-01-2014
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
![]()
Chciałem połączyć się na innym kompie (DELPHI) i dalej nic :/ (zdjęcie 001), na starym zaworze EGR który obecnie mam w aucie i jest odłączony a auto śmiga jak złoto (ale pali się kontrolka silnika i słabo się grzeje, dzisiaj po 10 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) - na kompie jest błąd (zdjęcie nr 002) a jak podłączę nowy EGR to są dwa błędy (zdjęcie 003). i tu pytanie, czy drugi błąd może być spowodowany brakiem adaptacji? Występuje on tylko na nowym zaworze EGR.
Nie mam pojęcia dlaczego komputer silnika nie chce połączyć się z oprogramowaniem diagnostycznym (już na 3 komputerach próbowałem) z czego ostatnie to najnowsza wersja z możliwie dostępnych pomijając oprogramowanie autoryzowanych firm. Ktoś ma jakiś pomysł, co z tym fantem zrobić? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
![]()
Patrząc po twoich błędach i tym że jest nowy EGR sugeruję zerknąć na silnik i jeśli masz podwójną przepustnicę powietrza od turbiny w lewo to możesz mieć błąd wynikający z uszkodzonej przepustnicy o czym świadczyć może słaba moc auta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-01-2014
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
![]()
Nie wiem jakie to ma znaczenie, ale zdjecie z dwoma bledami bylo zrobione na nowym zaworze EGR ktory nie byl zamontowany w aucie (obecnie jezdze na starym zaworze EGR od ktorego odpialem wtyczke i auto jezdzi jak zloto, ale sie nie dogrzewa). Zerkne jutro, ale bledy dotycza zaworu EGR :-( ten nowy chce oddac na reklamacje i sprawdzic czy nie jest uszkodzony
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|