![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-05-2013
Skąd: Pyrzyce
Model: Focus MK3 kombi
Silnik: 1,6 TDCI 115PS
Rocznik: 2012
Postów: 39
|
![]()
Witam!
Jak to zwykle bywa przyszedł mróz, przyniósł problemy. Zaczęło się w niedzielę (-15stC). Focus kręcił, kręcił aż liczniki zaczęły wariować. Odpalił dopiero na 3 akumulatorze po rozładowaniu 2 poprzednich do zera. Chwilę pochodził i do końca dnia było już ok czyli palił od strzała. Przejechał nawet trasę około 168 km. Tu zaniepokoiło mnie zachowanie wskazówki temperatury bo pozycję pionową osiągnęła dopiero w połowie trasy i trzymała się już tak do końca. W pierwszej połowie trasy wskazywała coś pomiędzy 10.00 a 11.00 według zegarka. Coś pomiędzy bo podczas jazdy przez miejscowości temperatura spadała. Nigdy wcześniej nie zauważyłem takiego zachowania tego wskaźnika. Po nocnym postoju Focus nie odpalił. Akumulator znowu rozładowany do zera. Po naładowaniu podpiąłem pod komputera i oto co pokazał: Moduł: Tablica przyrządów Kod: B1318 - Zbyt niskie napięcie akumulatora. Kod: B1359 - Awaria obwodu zasilania stacyjki w położeniu I (Accessory). Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Kod: P1563 - FIP żąda zatrzymania silnika. Kod: P1664 - Nieprawidłowe funkcjonowanie FIP. Moduł: Moduł systemu zabezpieczającego. Kod: B1553 - Obwód przycisku otwierania pokrywy bagażnika zwarty do zasilania Moduł: Elektroniczny czujnik zderzeniowy Kod: B1318 - Zbyt niskie napięcie akumulatora Błędy dały się bez problemu skasować. Focus nadal kręci ale nie odpala. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć choćby najmniejszej sugestii co do przyczyn wystąpienia tych błędów ani co do niemożności odpalenia auta. Sam obstawiam że przyczyną są świece żarowe które pewnie nie grzeją a błędy wynikają z rozładowania akumulatora do zera. Może poza tym od otwierania klapy bo przestał działać a otwieranie działa tylko z pilota. Niestety ze względu na specyfikę mojej pracy nie mogłem tego sprawdzić a i nie bardzo mam taką wiedzę. Może ktoś z was, bardziej doświadczonych miał do czynienia z podobnym przypadkiem albo chociaż wie coś w tym temacie i mógłby pomóc. Do mechanika nie dotrę puki auta nie odpalę a nie widzi mi się czekać na lepsze dni (te z dodatnią temperaturą). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
![]()
W moim benzyniaku dziś też rano awaria. Kręcił , nie odpalał. Okazało się , że przepalił się bezpiecznik pompy paliwa. Może Ci gdzieś paliwo zamarzło.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-05-2013
Skąd: Pyrzyce
Model: Focus MK3 kombi
Silnik: 1,6 TDCI 115PS
Rocznik: 2012
Postów: 39
|
![]()
Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie w obu skrzynkach. Wszystkie OK.
Co do paliwa to co prawda na Auchan tankuję ale nie powinno zamarznąć bo stosuję dodatek do diesela. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,188
|
![]()
swiece, zamazniete paliwo
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
![]()
Ja zaczełem od dawki autostartu w dolot. Zapalił i po chwili przestał . Wykluczyłem zapłon.Nie wiem jak to jest w dieslach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
|
![]()
Filtr paliwa kiedy wymieniony?? sprawdź świece, tylko każdą z osobna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
![]()
filtr paliwa, swiece, zasilanie swiec to do sprawdzenia, najgorsze to te 2 bledy od sterownika pompy, mam nadzieje ze go nie upaliles jak tak kreciles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-05-2013
Skąd: Pyrzyce
Model: Focus MK3 kombi
Silnik: 1,6 TDCI 115PS
Rocznik: 2012
Postów: 39
|
![]()
Filtr paliwa wymieniony w sierpniu 2015. Obecnie założony jest po raz kolejny zresztą Bosch'a z tego samego źródła i nigdy nie miałem problemów więc również obstawiam świeczki. Gdyby to było coś innego (jak pompa) to raczej nie odpalałby tak gładko po rozgrzaniu a już na pewno nie dojechałby do Szczecina.
Nie wiem jeszcze jaka dziś pogoda ale może się zbiorę i coś pogrzebię bo wreszcie chwila wolnego. Ostatnio edytowane przez OverCrash ; 06-01-2016 o 09:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
Kolego sprawdź podstawowe rzeczy. Oprócz świeczek, o których piszesz może jeszcze cofa się paliwo podczas mrozu (oringi przy wyższych temp. mogą jeszcze trzymać o wcześniej nie było problemu, przy mrozach kurczą sie i łapie powietrze)
Temat pochodny [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 30-08-2011
Skąd: Gniezno
Model: Mondeo MK3
Silnik: CDTi
Rocznik: 2001
Postów: 49
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
tak jak tutaj na 3 zdjęciu http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.8-TDDi-GS71/1544 ?? u mnie podobny problem i planuje po pierwsze kupic takie oringi i załozyc... jak nie pomoze to zaworek zwrotny na węzyku filtr-pompa |
||
![]() |
![]() |