![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#311 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-04-2010
Skąd: Łask
Model: Subaru Forester
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 51
|
![]()
zgadzam sie i sam robilem kilka tych silnikow ale nigdy nie musialem wymieniac tłokow ani korbowodow,
moze napisze ile ja płacilem za poszczegolne czesci ostatnio do 2.0 duratec 145KM -uszczelniacze zaworowe reinz -80pln -uszczelka pod głowice reinz - 90pln -uszczelniacz wału od strony skrzyni reinz-110pln -szpilki głowicy reinz -100pln -komplet pierscieni Prima Łodz- 240pln ( uwazam ze maja lepiej rozwiazany pierscien olejowy niz orginal) -panewki głowne i korbowodowe mahle- 160pln - rozrzad ford -640pln -robocizna głowicy tj planowanie wymiana uszczelniaczy szlif gniazd zaworowych i regulacja luzow- 200pln -olej do silnika shell helix 10w60+ filtr mann- 150pln -olej do skrzyni shell spirax s5 - 120pln -plyn do chlodnicy shell - 80pln -robocizna warsztatu -1000pln takze cena koncowa nie wychodzi jakas zaporowa |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-12-2015
Skąd: POZNAŃ
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 39
|
![]()
Widziałem dziś mój silnik - jeszcze się składa.
Z tego co na szybko ustaliłem -wymienione nowe części: tłoki (nadwymiar), pierścienie, pompa wody, pasek, kompletny rozrząd (łańcuch), uszczelki, panewki korbowodowe, uszczelniacze zaworowe, świece, ... Inne: szlif bloku (szlif cylindrów), regeneracja głowicy, płyny, olej, filtry, nabice klimy... Póki co tyle zapamiętałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Postów: n/a
|
![]()
Jak był blok silnika oddawany do szlifu, na pewno był wyjęty wał korbowy z bloku , i złożenie na starych panewkach głównych, a nowych korbowodowych, to będzie miał
niskie ciśnienie oleju, chyba że jeszcze dasz nową pompę olejową, bo na starej, tak jak napisałem wyżej. |
![]() |
![]() |
#314 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-04-2010
Skąd: Łask
Model: Subaru Forester
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 51
|
![]()
dokładnie troche to dziwne ze przy tak grubym remoncie gdzie dodatkowo musza byc zmieniane tłoki i robiony szlif tuleji zostaje przyoszczedzone ok 80pln za komplet panewek głownych
robili ci tylko szlif tulei czy płaszczyzne bloku pod głowice takze ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,811
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-12-2015
Skąd: POZNAŃ
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 39
|
![]()
... dowiem się dokładnie jak odbiorę auto, jak pisałem wcześniej nie mieliśmy czasu na dłuższą rozmowę i nie wszystko zapamiętałem.
- stare panewki leżały wraz ze starymi tłokami, plus inne zużyte części, więc są nowe... Bump: Pozdrawiam serdecznie wszystkich "hejterów" czytających wpisy bez zrozumienia. Silnik w remoncie, podałem to co zapamiętałem z dotychczasowych prac, nie mam ostatecznego kosztorysu naprawy i części. Chętnie podam jak pisałem zakres prac i części do ogólnej dyskusji nad remontem mojego silnika. Jestem ciekaw opinii. Najważniejszy będzie efekt końcowy. Miłego weekendu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-08-2011
Skąd: Gniezno
Model: C-MAX II
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 68
|
![]()
Ludzie, dlaczego nie rozumiecie, że w tych silnikach stają pierścienie przez zbyt rzadkie wymiany oleju lub przegrzanie (np przez padnięty termostat). Zapieczone pierścienie nie wpływają negatywnie na gładzie cylindrów i wystarczy tylko je wymienić. Przy okazji planowanie głowicy w uszczelniacze zaworowe... Ja kupiłem mojego maxika w Holandi w super stanie z zapieczonymi pierścieniami. Naprawa samej tej usterki to ok 800zł. Oczywiście już po 5tys km i stwierdzam sukces, a po kupnie było 1l oleju. Na 100km.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-04-2010
Skąd: Łask
Model: Subaru Forester
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 51
|
![]() Cytat:
tylko profilaktycznie wymieniam komplet panewek bo koszt zaden( ok 160pln) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |||
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Warszawa - Białołęka
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.8 benzyna 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
|
![]() Cytat:
Witam, Jeśli ktoś robi sam remont to zapewne wyniesie go o wiele mniej niż w warsztacie a wiadomo, że ten każdy inaczej się ceni. Jeśli chodzi o rozrząd to pisałem wyżej, nasze silniki są na łańcuchu i koszt kompletnego oryginalnego to ok2000zł. tak było w 2014r. ja musiałem wymienić całość bo łańcuch był wyciągnięty i tarł o obudowę. bez rozrządu mój remont wyniósł około 2200zł. Nie wymieniałem tłoków pomimo że jeden miał rysę od góry, gładzie bloku i tłoków były ok, i tak jeżdże do dziś, czyli wymienione zostały tylko pierścienie. Głowica oddana do zakładu który specjalizuje się tylko w remontach głowic, i koszt niecałe 900zł. Stan na dzień dzisiejszy, to sprawdzam olej co 1500-2000km i dolewam około 200ml oleju czasem 250ml. Przejechałem dokładnie nie wiem w tym momencie ale od remontu około 30000km. stan utrzymuje się bez zmian, więcej oleju niż napisałem nie pobiera i oby tak dalej. Bump: Cytat:
całość prawie 3000zł, ja zapłaciłem około 3600-3800zł więc nie dużo więcej, a silnik pracuje bardzo dobrze przejechane ponad 30000km od remontu. Może kolega wymieniał tłoki i robił szlif bo miał jakieś rysy, wiadomo każdy mechanik inny i inaczej doradza. Bump: Cytat:
Czy można przegrzać silnik przez padnięty termostat? Może są różne typy termostatów, ale jeśli z tego co się orientuję to termostat zazwyczaj jak pada to otwiera duży obieg płynu chłodzącego, a co za tym idzie np. teraz zimą (-5st; 0st) silnik dłużej się nagrzewa. np. na trasie 200km doprowadzić do temperatury 95st jest ciężko bo ciągle jest chłodzony czy tego chcemy czy nie. Więc silnik nie ma stałej temperatury 95st. Chyba że się mylę to proszę o jakiś konkretny opis.
__________________
Pozdrawiam Tomek/ FORD Focus C-MAX 1,8b 125KM |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-08-2011
Skąd: Gniezno
Model: C-MAX II
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2013
Postów: 68
|
![]()
Klodis - ja teraz dla świętego spokoju będę wymieniał co 10-12kkm. Leje MaxLife 5w30. Twoje ubutkie ok 200ml na 1500km są ok... Te silniki tyle potwafiły łykać od nowości. Wszystko zależy od stylu jazdy, jakie trasy się robi itp więc nie słuchaj osób że im Duratec 1.8/2.0 nie spali nic pomiędzy wymianami...
|
![]() |
![]() |