![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-07-2009
Skąd: Coventry
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
Witam Panowie,
Przewertowalem calutkie forum szukajac wskazowek jak rozwiazac moj problem. Niestety nie znalazlem informacji na temat tego by ktos mial podobny problem jak ja. W duzym skrocie, od jakiegos czasu w moje auto huczy jak sowa, ale to huczenie dochodzi z tylu samochodu. Ewidetnie huczenie jest tam przenoszone, jeden z mechanikow stwierdzil ze to padajce turbo. Faktem jest, ze odglos ten powstaje w okolicach 2 tys obrotow ale nie w momencie gdy zwiekszam predkosc, ale w momencie gdy zmieniam bieg (zrzucam) lub odpuszczam gaz na biegu. Slychac bajeranckie huczenie sowy. I co najlepsze slychac to z tylu auta, najlepiej slyszalne jest na dodatkowych siedzeniach z tylu. Dzwieku tego nie ma gdy stoje i przegazuje, nie ma gdy se kulam na luzie. W pliku dzwiekowym slychac to 3,4 razy, dodaje gaz - odpuszczam - momentalnie z tylu uuuuu huuuuu i tak za kazdym razem. Z tym problemem zwiazane jest zapewne to ze co 2,3 dni wywala mi usterke silnika i blad P2263. Po restarcie po bledzie nie ma sladu. Czy ktos moglby potwierdzic, ze problem z turbina moze sie przenosic w taki sposob na tyl samochodu? Poprzez wydech? Bardzo zaluje ze nie znam sie na mechanice samochodow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ford Smax 2.0 TDci 143 kuce 2008r bez DPFa. odglosow mozna posluchac tutaj [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez escortek ; 03-02-2016 o 18:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
|
![]()
A jakie masz ciśnienie doładowania?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::beginner
![]() Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-07-2009
Skąd: Coventry
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Natomiast mechanik po tym jak sie wlaczyl tryb awaryjny, zamienil miejscami te 2 brazowe zawory. Po zamianie nadal jest to huczenie przenoszone na tyl auta, nic sie w tej kwestii nie zmienilo a blad usterki silnika wyrzucilo mi ponownie po 2 dniach. Zakupilem kabelek [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] juz dzisiaj powinien byc u mnie, niestety nie dotarl. Czy za pomoca Forscana bede mogl odczytac wartosc podcisnienia? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
|
![]()
Podciśnienia nie sprawdzisz ale ciśnienie doładowania owszem. U mnie też czasami, zwłaszcza jeszcze na zimnym silniku, słychać coś ala syrena karetki pogotowia. Aż się kiedyś nabrałem, rozglądając się skąd nadjeżdża. Błędów żadnych nie mam, turbinka raczej dmucha dobrze, bo z tego co ostatnio ustaliłem 1,54 bara, więc nie wiem skąd ten dźwięk. Może jest gdzieś drobna nieszczelność w dolocie, może katalizator jest winny, bo czasem coś mi zadzwoni pod podłogą... Na razie nie mam jak szukać, bo zimno a w garażu się nie mieszczę. Jeżdżę tak już 2 lata i się nie pogorszyło.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 01-02-2012
Skąd: łęczna
Model: s-max titanium
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
Cześć! mam to samo, nie pamiętam już od kiedy ale mi się wydaje że u mnie ten dźwięk to raczej gdzieś z przodu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 17-06-2010
Skąd: Tychy
Model: Galaxy II
Silnik: 2.0 TDCI 115PS @ +++
Rocznik: 2008
Postów: 244
|
![]()
Dołączę się do tej sówki - u mnie pojawia się to to w następujący sposób: ruszam, potem na 2 lub 3 biegu gdy dodaję gazu na max i jak nagle odpuszczę w okolicach 2000 obr. to wtedy mam sowę w wydechu, ale słyszę to raczej z przodu. Turbinę ostatnio sprawdzałem przed wyjazdem na wczasy (bo mnie to martwiło) ale luz jest znikomy - prawie jak przy nówce. Też nie wiem co to może być.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
|
![]()
A może ten dźwięk powstaje przed sprężarką na przewodzie od odmy, gdy ona niedomaga?
Te wycie kojarzy mi się trochę z dźwiękiem podczas kręcenia rurą od odkurzacza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
![]()
u mnie też była wkurzająca sowa przy zmianie biegów czy odpuszczaniu gazu właśnie, a przy okazji wymiany oleju okazało się że mam przegnity i dziurawy środkowy tłumik, po wymianie sowa się wyniosła; więc proponuję to sprawdzić
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
|
![]()
U mnie jest tylko katalizator i tłumik końcowy. Niby rury zdrowe, a co się dzieje z wkładami katalizatora, tego nie wiem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-07-2009
Skąd: Coventry
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
Panowie dziekuje za podpowiedzi, maly updajcik. Przed chwilka przejechalem sie autkiem i na zimnym wyrzucilo ponownie usterke silnika. Auto mulilo, mialo przerwania i po chwili wywalilo usterke silnika. Jedno wynika z tej usterki na pewno - po wejsciu w tryb awaryjny - turbo odciete, esp odciete - wycia nie ma sowy brak. Cichutko ladnie pieknie. Wiec bankowo jest to zwiazane z turbo.
Cytat:
Cytat:
Bardzo zaluje, ze nie mialem jak sprawdzic jaki blad wyrzucilo tym razem. Nie mam gdzie podlaczyc o tej godzinie. Panowie pytanie techniczne, jesli kilka dni temu dla testu zamienilismy miejscami te dwa brazowe zawory, to gdy zalozymy ze popsuty od cisnienia doladowania steruje teraz geometria to bedzie oznaczac inny blad podczas usterki silnika i taki tez inny kod bledu uda sie zczytac? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|