![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#191 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
![]()
Uhu wiosna, tematy olejowe nabierają rumieńców, czyżby kolejny wysyp fetyszystów olejowych ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
tak, pewny.
kupuj takie oleje, których nie ma w telewizji ps. na forum fiata było zawsze co wiosnę wysyp wątków z przegrzewaniem silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
ford::advanced
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 31-10-2012
Skąd: Szczecin
Model: Kuga Mk2
Silnik: 1.5 EB 150 -> 190 KM
Rocznik: 2019
Postów: 216
|
![]() Cytat:
Pozdro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-04-2014
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
![]()
No - już po przeglądzie po drugim roku.
Millers EE Longlife ECO 5W30 zalany. Ford Bemo nie robił żadnych problemów. Tak dla ciekawości - nie zgodzono się na żadne płukanki (może ze względów gwarancyjnych, albo im się nie chce, albo nie chcą sobie robić potencjalnych kłopotów, jakby potem klient marudził, że coś jest nie tak). Żeby było ciekawiej - Millers - 184PLN w sklepie autoryzowanym przez dystrybutora. Olej brany w zeszłym roku przy przeglądzie w ASO (podobno Formula SE - ale ja takiego nigdzie nie znalazłem w sieci) -223PLN. Więc wyszło nawet taniej. Obiektywnie - od razu słychać, że silnik lepiej pracuje, ciszej. Nie jest to duża różnica, ale jest słyszalna. Subiektywnie - auto aksamitniej jedzie i ma lepszy ciąg. Ale to jeszcze do zweryfikowania, bo za mało przejechanych km. Także polecam wszystkim, którzy się zastanawiają nad wymianą, |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
ford::average
![]() Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
miedzy tym millersem a tamtym olejem jest przepaść bazowa i technologiczna także może i subiektywne odczucia ale lepiej jest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 23-02-2013
Model: Focus III Kombi
Silnik: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma [PNDA]
Rocznik: 2013
Postów: 258
|
![]()
Ja się na olejach nie znam (i dlatego jeżdżę na Magnatec Professional A5 5W-30), ale:
Cytat:
Indeks lepkości - 159 - 164 Lepkość 100st.C - 11,25 - 9,55 Lepkość 40st.C - 67,9 - 54 Także ten tego... ;-) Źródła: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
![]() Cytat:
Już parę lat temu na tym forum stwierdziłem dokładnie takie same korzyści z wymiany na Millersa jak Hasselblad (nie twierdzę, że tylko Millers jest taki dobry, żeby nie było). Czy jest to niezgodne z twoimi obserwacjami, czy po prostu nie wiesz o czym piszesz? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
ford::average
![]() Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
|
![]() Cytat:
10dB – szelest liści na wietrze, cichy oddech 30dB – poziom głośności w spokojnym pokoju, w ciągu dnia 40dB – poziom głośności spokojnej rozmowy z odległości 1 metra 60dB – typowy telewizor z odległości 1 metra 80dB – komunikacja miejska 90dB – ruchliwa ulica z odległości 10 metrów 100dB – młot pneumatyczny z odległości 1 metra 120dB – startujący odrzutowiec, próg bólu Najmniejsza różnica głośności, rozróżniana przez ludzkie ucho, to około 1…2dB. W praktyce uznaje się że dopiero skok o 3dB daje “zauważalną zmianę głośności”. Kolejno 6dB to podwojenie głośności, a 20dB to dziesięciokrotna zmiana głośności. Więc wcześniej był - typowy telewizor a teraz jest - głośność w spokojnym pokoju. Tą różnice idzie szybko wychwycić (30 dB) oczywiście szelest liści, cichy oddech a głośność w spokojnym pokoju także (20 dB) ale mowa jest o bardzo wyraźnym odczuciu w pracy silnika ( od razu słychać że silnik ciszej pracuje)) więc wcześniej chyba była - komunikacja miejska a teraz jest poziom głośności w cichym pokoju. A lepszy ciąg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
![]()
Spokojnie, rozumiem rozochocenie fetyszystów olejowych i dodam, że Prima Aprilis już blisko - będzie można sobie używać do woli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 26-03-2016 o 09:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diesel , dpf , olej silnikowy |
|
|