Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-06-2016, 03:50   #141
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Cytat:
Napisał latar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No to i ja się doczekałem:/

Głowica jeszcze przykręcona i środka nie widziałem ale ciśnienia na drugim cylindrze ni ma.

Konkluzja? 4 cylindry i krótka szóstka nie nadają się do popier....lania po autostradach.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] robisz chłodnicę czy zakładasz lżejsze buty żeby tak nie gniotły?

Np takie coś:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lżejsze buty już mi się zrobiły z chwilą zamontowania zegara temperatury oleju.

Ale chłodnice będę i tak montować bo to jest chyba najbardziej optymalne rozwiązanie. Ponieważ dzięki chłodnicy powinno się udać zbić temperaturę oleju silnika o około 10-20 stopni a to już jest dużo zwłaszcza w te upalne dni gdy na dworze jest 30 stopni a olej mam 100-110 to w tym momencie gdybym zbił temperaturę do 80 stopni to jak by nie patrzeć denka tłoków będą miały też trochę lepsze chłodzenie przez natrysk zimniejszym olejem.

Ja musze oddać zderzak do lakierowania i czekam na odpowiedni moment wówczas to razem zrobię.

__________________
Hm
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 09:45   #142
spławik
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Cytat:
Napisał latar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No to i ja się doczekałem:/

Głowica jeszcze przykręcona i środka nie widziałem ale ciśnienia na drugim cylindrze ni ma.

Konkluzja? 4 cylindry i krótka szóstka nie nadają się do popier....lania po autostradach.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] robisz chłodnicę czy zakładasz lżejsze buty żeby tak nie gniotły? Ja myślę, że w moim przypadku to dobry moment na takie zabawy skoro wszystko będzie na wierzchu. Już dawno bym zrobił gdyby nie to, że samochód ciągle był w ruchu. Teraz będzie czasGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Panowie eksperci @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] uważacie, że warto wydać 1k-1k5 plnów na dodatkową chłodnicę oleju? W zasadzie nawet nie dodatkową bo w grę wchodzi raczej zamiana aktualnego wymiennika olej/płyn chłodniczy na chłodnicę olej/powietrze podłączoną przez termostat 80°C.
uczcijmy to minutą ciszy...
a tak poważnie to szkoda, nawet bardzo szkoda.
To że latasz po autostradach to już pisałeś i wydawało mi się że automat Ci padnie pierwszy niż silnik.
Jak to się stało, jakie prędkości, jak długa jazda itp ? napisz coś więcej .

Coraz ciemniejsze chmury zbierają się nad tuningiem.
- 2,0 diesel dziura w tłoku
- 1,6 ecoboost rozpadł się
- 2,2 diesel kaputt a przecież miałeś "tylko" 222 KM a nie 240 jak niektórzy...
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2
spławik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 10:01   #143
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Według mnie chip nic tu nie zmienił. Przed chipem samochód też leciał 2 paki na spokojnie a przecież jak już się osiągnie przelotową to wydatek jest identyczny i przed chipem i po chipie.

Nie było żadnego wariactwa. W piątek po południu ruch był masakryczny. Jazda głównie 80-120. Potem jak się przerzedziło to jakieś 160. Coś w tej okolicy było na blacie jak mi go ścięło. No ale takie rzeczy to nie dzieją się od razu. To wszystko powoli się wypracowywało. Teraz na bank montuję chłodnicę oleju a po 100.000 regeneracja wtrysków. W stosunku do wymiany silnika to to żaden koszt.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 10:42   #144
foni
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Cytat:
Napisał spławik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Coraz ciemniejsze chmury zbierają się nad tuningiem.
- 2,0 diesel dziura w tłoku
- 1,6 ecoboost rozpadł się
- 2,2 diesel kaputt a przecież miałeś "tylko" 222 KM a nie 240 jak niektórzy...
__________________
A skąd wniosek że po tuningu nie ma prawa nic się uszkodzić? Lub też, że do tuningu idą wyłącznie auta z dożywotnią bezawaryjnością?

Zapytaj w (dowolnym) serwisie ile aut (w tym na gwarancji) do nich przyjeżdża z podobnymi lub poważniejszymi awariami. Najlepiej zajrzeć do statystyk aut flotowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Użytkownicy chipujący swoje auta najczęściej dbają o nie zdecydowanie bardziej niż przeciętny Kowalski. Z mojej obserwacji wynika, że stan (bezawaryjność) ich aut jest istotnie powyżej średniej.
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio
foni jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 10:43   #145
spławik
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

No nie wiem.
Porównaj "stałą prędkość" przelotową przy np 3200 obr/min i na 2200 obr/min przed chipem i po chipie. Rys w załączniku.
Za każdym razem masz większą moc i moment a z czego on się bierze ? dawka paliwa i ciśnienie turbiny ?
To nie są te same parametry pracy.
Dlatego jak lecisz 200 kmh to masz pod 4000 tys obrotów a lokomotywa chodzi na większej parze (i temperaturze) niż przed tuningiem.
Oczywiście temperatura oleju to rzecz podstawowa.

Jakie masz uszkodzenia? silnika? osprzętu ?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg chip s-msx.jpg (94.6 KB, 80 wyświetleń)
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2
spławik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 10:43   #146
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

tak jak mówiliśmy, jeśli wtrysk wyciągnięty z cylindra, wykazał spore usterki, mogło się zdarzyć, upalenie tłoka, zaworu itp.
chmur nad tuningiem brak, wbrew pozorom, sypiących się silników po tuningu, wcale nie jest sporo więcej niż takich przed Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
użytkownicy aut tuningowanych, zazwyczaj są użytkownikami bardziej świadomymi sposobu eksploatacji i serwisowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW

Ostatnio edytowane przez heko ; 10-06-2016 o 10:48
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 10:48   #147
spławik
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Cytat:
Napisał foni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A skąd wniosek że po tuningu nie ma prawa nic się uszkodzić? Lub też, że do tuningu idą wyłącznie auta z dożywotnią bezawaryjnością?

Zapytaj w (dowolnym) serwisie ile aut (w tym na gwarancji) do nich przyjeżdża z podobnymi lub poważniejszymi awariami. Najlepiej zajrzeć do statystyk aut flotowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Użytkownicy chipujący swoje auta najczęściej dbają o nie zdecydowanie bardziej niż przeciętny Kowalski. Z mojej obserwacji wynika, że stan (bezawaryjność) ich aut jest istotnie powyżej średniej.
Nie chodzi o to,
Polataj swoim 236kM na autobahnie pod 200kmh przez kilkanaście miesięcy, wymieniaj olej i dbaj do bólu jak chcesz. Niestety skończysz swój silnik szybciej niż takie samo auto bez tuningu. Takie płyną wnioski po tych 3 przypadkach które wypisałem.
Mechaniki i większych obciążeń nie oszukasz. Tak jak napisał latar, to się wypracowywało od dłuższego czasu. I co z tego że dbał, nawet skrzynię nową kupił na półkę, teraz niestety silnik będzie pierwszy, taki peszek.

Bump:
Cytat:
Napisał heko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tak jak mówiliśmy, jeśli wtrysk wyciągnięty z cylindra, wykazał spore usterki, mogło się zdarzyć, upalenie tłoka, zaworu itp.
chmur nad tuningiem brak, wbrew pozorom, sypiących się silników po tuningu, wcale nie jest sporo więcej niż takich przed Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
użytkownicy aut tuningowanych, zazwyczaj są użytkownikami bardziej świadomymi sposobu eksploatacji i serwisowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dokładnie - mają świadomość. Dlatego jak mam wyskoczyć na autobahn pod 200kmh to po prostu tego nie zrobię. Wystarczy nasze 140kmh na autostradzie w PL i to też z bólem serca. Niestety szóstka jest krótka w S-maxie.

Bump:
Cytat:
Napisał lukas_ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lżejsze buty już mi się zrobiły z chwilą zamontowania zegara temperatury oleju.

Ale chłodnice będę i tak montować bo to jest chyba najbardziej optymalne rozwiązanie. Ponieważ dzięki chłodnicy powinno się udać zbić temperaturę oleju silnika o około 10-20 stopni a to już jest dużo zwłaszcza w te upalne dni gdy na dworze jest 30 stopni a olej mam 100-110 to w tym momencie gdybym zbił temperaturę do 80 stopni to jak by nie patrzeć denka tłoków będą miały też trochę lepsze chłodzenie przez natrysk zimniejszym olejem.

Ja musze oddać zderzak do lakierowania i czekam na odpowiedni moment wówczas to razem zrobię.
Napisz jak to jest z tą temperaturą.
Kiedy skacze, kiedy spada, jakie prędkości, czy temperatura na zewnątrz ma znaczenie itp. To dla innych co zegarka olejowego nie mają
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2
spławik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 12:44   #148
foni
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Cytat:
Napisał spławik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Porównaj "stałą prędkość" przelotową przy np 3200 obr/min i na 2200 obr/min przed chipem i po chipie
Czyli wg Ciebie przy STAŁEJ prędkości - obroty, dawka paliwa, praca turbo (ogólnie wysilenie jednostki napędowej) - jest wyższe po tuningu? Myślę o sytuacji, gdy ktoś jeździł te przykładowe równe 200km/h zarówno po jak i przed chipem.

Idąc dalej....i to jest powodem zdarzeń awaryjnych opisanych przez kolegów?
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio
foni jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 14:34   #149
spławik
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Wszystkie przypadki wystąpiły w autach które kręciły się pod 200 kmh na autostradach. Na pewno jedną z kilku przyczyn tych awarii była zbyt wysoka temperatura oleju.
Niech się wypowiedzą spece od tuningu czy na moim wykresie (zaznaczone dwie czerwone kreski) auto przed tuningiem i po tuningu przy identycznej prędkości obrotowej ma identyczne parametry pracy? wg mnie nie i dalej wg mnie to jest powód większej temperatury i obciążenia silnika i osprzętu.
heko powiedział dobrze, świadomie korzystać z auta i będzie OK. Dla mnie świadomie to unikać długotrwałych sytuacji podnoszących temp oleju. Nie mylić, jazda w korku nie podniesie temperatury oleju tak bardzo jak szybka jazda po autostradzie.
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2
spławik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 14:45   #150
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

przy stałej prędkości np. 200km/h wszystkie parametry pracy są identyczne, przed i po tuningu
dawki
ciśnienie doładowania
temperatury silnika itd.

przykład:

do utrzymania stałej prędkości, np. 200km/h potrzebne jest ok. 150KM, więc przed i po tuningu, dawki paliwa, ciśnienie doładowania i reszta będą identyczne
jeśli przed tuningiem, auto osiągało 220km/h, to jadąc po chipie z taką prędkością, obciążenie będzie identyczne jak na serii

tyle w temacie aut chipowanych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.