|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-08-2016, 09:27 | #1 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 127
|
Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję u siebie dziwny dźwięk przy hamowaniu - najczęściej występuje już przy samym zatrzymaniu, ale czasem zdarza się częsciej. Auto hamuje normalnie, na kierownicy nie czuć bicia. Tylko ten dźwięk wkurza - trochę jak w hamującym autobusie. I teraz co bardziej obstawiacie? Klocki przednie, szczęki hamulcowe, bębny czy może jeszcze coś innego? Pozdro |
28-08-2016, 09:42 | #2 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
Sprawdz stan okladzin i potem decyduj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
28-08-2016, 09:47 | #3 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-03-2012
Skąd: Zgorzelec
Model: Focus Mk1 HB & Focus Mk1 Ghia Kombi
Silnik: 1,6 PB zetec SE & 1,8 PB zetec S
Rocznik: HB'01 & KOMBI'99
Postów: 29
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
Jak skonczy Ci sie okladzina na przedzie... uwierz mi nie da sie tego pomylic z niczym innym.. tak metaliczny dzwiek... i zestaw klocki plus tarcze, najczesciej do wymiany
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka |
28-08-2016, 11:49 | #4 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 127
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
dodam jeszcze, że w marcu wymieniałem samoregulatory (ręczny prawie nie trzymał - teraz jest lepiej, ale jeszcze nie żyleta) i czyszczone były hamulce z przodu - zeszklone klocki. Może to ma coś z tym wspólnego? Nie ma znaczenia czy hamulce są ciepłe czy zimne.. dodam jeszcze, że przy mocniejszym naciśnięciu na pedał tego dźwięku nie ma - jest tylko jak np chcę dohamować delikatniej
|
29-08-2016, 11:28 | #5 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 127
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
Panowie.. a czy ten dźwięk pojawiający się przy końcu hamowania może mieć coś wspólnego z wysprzęglikiem albo pompą sprzęgła? narzeczona wsiadając dzisiaj do auta zwróciła uwagę na niżej niż zawsze położony pedał sprzęgła - po podciągnięciu nogą i "pompowaniu" wrócił w swoje normalne położenie...
|
29-08-2016, 20:34 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
nie, jeden problem to kończące się klocki z przodu, drugi to uszkodzona pompa sprzęgła.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
30-08-2016, 08:22 | #7 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 127
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
co polecacie? Ferodo, TRW, Textar, ATE?
Co do pompy sprzęgła... czy to możliwe, że jest padnięta a nie ma z niej wycieku? Wszystko w okolicy pedału sprzęgła suche... płynu hamulcowego w zbiorniczku nie ubyło... chyba, że jest bardzo mały ten wyciek bo opadanie pedału zdarza się raz na kilka miesięcy... a może wysprzęglik? |
30-08-2016, 12:59 | #8 |
Jeżdże Toyotą :-)
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
dla samego wysprzeglika nie warto wyjmować skrzyni. Zaopatrz się w sprzeglo i docisk i wymieniaj kpl.
Koszt stały największy to montaż/demontaż skrzyni i jest niezależny od tego co wymienisz. Uważaj kiedyś w "królowej lawet" wysprzeglik skończył się szybko od pierwszych objawów - oczywiście lawetą. Co do klocków, stary temat, który wymaga wielu zmiennych: a. techniki jazdy kierowcy/ów b. zasobności portfela oraz chęci używania samochodu c. stylu jazdy na drodze w tym miasto korki d. akceptowania niedogodności w postaci pylenia e. inne. Do forda brałbym motorcraft lub ferrodo. Ferrodo tylko mocno pylą ale działają super. OZ nie polecam - mam obecnie problemy z piszczeniem, reszta forum i funkcja szukania.
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
30-08-2016, 14:55 | #9 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 127
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
właśnie w sumie najbardziej myślałem nad Ferodo... wymienie od razu płyn hamulcowy
A co do wysprzęglika... pytanie czy to faktycznie on czy jednak pompa sprzęgła zaczyna się pocić... no nic... skocze do swoich zaufanych mechaniorów i się okaże Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
30-08-2016, 18:30 | #10 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-01-2016
Model: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 1.6L DURATORQ TDCI (90PS)
Rocznik: 2010
Postów: 27
|
Odp: Klocki, szczęki czy jeszcze coś innego?
Pozwolę sobie wykorzystać temat. Dzisiaj w Focusie MK2 wymienione zostały klocki z przodu i szczęki z tyłu. Warsztat zrobił jazdę testową, niby wszystko ok. Samochód odebrany, ale po powrocie do domu zauważyłem, iż tylne lewe koło jest gorące i wydziela dość specyficzny zapach, a prawe zimne całkowicie. Tył jest bębnowy. To normalne? Przód znacznie zimniejszy i temperatura felg identyczna. Rozumiem, że całość musi się wyrobić, ale martwi mnie różnica temperatur na tylnych kołach. Dodam, iż samochód hamuje dobrze, nic nie piszczy, nic nie ociera.
|