![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-07-2008
Skąd: Dolonosląskie
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Witam
Usterka już stara ale nadal nie usunięta, może ktoś mądry podpowie co i jak. Zatem w czerwcu 2015 tuż po swoim ślubie wracałem Fokusem 1,8TDCI (auto żony) rok 2007 I stała się rzecz dziwna, pedał sprzęgła jakby wpadł. Dwa razy zgrzytnąłem nawet biegami zanim się zorientowałem że coś jest nie tak. A że to było już rano po weselu to kontaktowałem już słabo ze zmęczenia. Usterka wygląda następująco, pedał sprzęgła wpada do połowy, można go wyciągnąć nogą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i jest lepiej ale po czasie znów się obniży. Pojechałem do mechanika który powiedział że to może być pompa sprzęgła - wymieniłem i nic nie pomogło. Teraz marudzi coś o wysprzegliku ale nie chcę wymienić pół auta bo on bawi się w zgaduj-zgadula. Co odpowiada za to że pedał sprzęgła jest wysoko i nie opada? Auto jeździ tak już ponad rok i nic się nie dzieje ale muszę to zrobić. Nie znalazłem w starych postach kogoś kto miał problem z wpadniętym do połowy pedałem sprzegła dlatego założyłem posta. Dodam że koło dwumasowe i sprzęgło wymieniane w 2014 roku a auto robi rocznie 6000 km |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
u mnie jest podobnie, tzn rano mam 1 cm niżej niż hamulca może nawet 2 cm niżej. jak pojeżdżę, zrobi się ciśnienie w układzie i temperatura to pedał wraca do poziomu hamulca
nie zastanawiałem się czemu tak jest, ale czy to jest usterka ? nie sądzę |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Postów: n/a
|
![]()
Zacznijcie od kontroli wysprzeglika
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
no fajnie, to nie szafka z licznikiem na prąd, gdzie otwierasz i patrzysz czy wszystko gra ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-07-2008
Skąd: Dolonosląskie
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Jeśli oprócz pompy tylko wysprzęglik za to odpowiada to chyba nie pozostaje mi nic innego jak się za niego zabrać. Problem w tym że wymieniałem w 2014 roku całe koło dwumasowe i sprzęgło choć nie pamiętam czy i wysprzeglik (ale jeśli był w zestawie tych dwóch pudełek to i on został wymieniony (ja kupowałem części mechanikowi)
Czy można dokupić sam wysprzeglik? Czy warto bawić się w używaną część? Jak oceniacie koszty takiej wymiany? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
oczywiście że warto kupić sam wysprzęglik, jeśli reszta nowa
oczywiście że nie warto używanej koszt, taki, jak przy wymianie sprzęgła \ dwumasy, dlatego się dziwie, że tej rzeczy nie zmieniłeś natomiast ja dalej nie wiem, co ma wysprzęglik do tego |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 127
|
![]()
ja bym jeszcze sprawdził sprężynę powrotną pedału sprzęgła... sam będę musiał to wymienić, bo pedał raz na jakiś czas opada a mechanik mi mówił, że lata u mnie luźno ta sprężynka a chyba raczej nie powinna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-07-2008
Skąd: Dolonosląskie
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Witam
szydel87 wydaje mi się że trafiłeś w 10tkę. Zastanawiałem się czy tam jest jakaś sprężyna czy samo ciśnienie z układu wypycha pedał. Stawiam na tą sprężynę. Wymieniałeś to już? jakaś skomplikowana sprawa? trudny dostęp? kupię to bo tanie i dam znać czy pomogło. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-07-2008
Skąd: Dolonosląskie
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Panowie
Zagadka godna najwyższego stopnia trudności. Może Wam się uda ją rozwiązać. Mój Focus 2008 FL 1.8TDCI ma przy pedale sprzegła spręzynę. Ale Focus żony grudzień 2006 kombi 1.8TDCI ma zupełnie inny pedał sprzęgła. Ani trochę nie podobny. Zobaczcie fotki, jedna z mojego auta a trzy pozostałe z auta żony. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie tam jest sprężyna i jaka? Taka jak u benzyniaka czy jeszcze inny model? A już się cieszyłem że znalazłem lekarstwo na ten opadnięty pedał sprzęgła. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 127
|
![]()
jeszcze tego nie robiłem.. ale sam się za to nie zabiore bo nie mam czasu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. oddam do mechanika... może żona ma regulowane pedały? Ta sprężynka jest tylko dla stałego, nieregulowanego układu pedałów z tego co czy tam opis...
|
![]() |
![]() |