|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-10-2016, 10:13 | #21 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Cytat:
__________________
Fordownik |
|
07-10-2016, 14:55 | #22 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Mechanikowi nie chcę się zakładać blokady na koło zamachowe bo ****iany dostęp. A przy dociąganiu śruby na kole pasowym wychodzą kwiatki. Myślę że 350 PLN za robociznę to małe pieniądze w stosunku do włożonej pracy.
|
07-10-2016, 19:12 | #23 |
ford::beginner
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Veris, nie rozumiem twojego oburzenia , autem nie robię dużo kilometrów, czasem nawet stoi kilka dni bo mam służbowy. Jak pisałem właśnie mija rok jak go kupiłem, a olej i filtry były wymieniane przy zakupie auta. Może masz inne zdanie ale myślę że raz na rok wymiana to jest wystarczająco.
Dodam też że nie ma zamiaru oszczędzać na oleju, filtrach paskach itd, kupię wszystko jaki ma być a nie wersja po najniższej lini oporu. Zastanawiam się też czy nie robić wszystkiego w DE gdzie teraz mieszkam, ocenie koszty i zobaczę czy znajdę na dolnym śląsku kogoś z doświadczeniem w tych silnikach. Dla mnie zapłacenie wyższej stawki nie jest problemem, a przynajmniej lepiej mi się śpi jak wiem że auto dojedzie tam gdzie jest potrzebne, często też tym autem jeździ moja żona z córką więc lepiej by wszystko było sprawne.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
07-10-2016, 22:02 | #24 |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 28-02-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus Hatchback mk2
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 198
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
I dobrze, mam takie samo zdanie na ten temat jak Ty. Skąd mam wiedzieć ile zarabiasz i gdzie aktualnie jesteś, odpowiedziałem Ci tyle na ile dałeś mi informacji o sobie. Możesz podać jaki dokładnie był wlany olej "przy zakupie" ?
|
08-10-2016, 16:29 | #25 |
ford::beginner
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Wiem tylko że wlewali 5W30 a konkretnie jakiej firmy nie wiem. Nie znalazłem też naklejki, znalazłem miejsce gdzie była stara ale chyba zapomnieli o nowej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: W książce jest tylko wpisany stan licznika i fakt wymiany oleju i filtrów |
08-10-2016, 18:27 | #26 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Płock
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 0
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Witam, czy 5W40 też można do niego zalewać?
|
08-10-2016, 18:58 | #27 | ||
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 28-02-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus Hatchback mk2
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 198
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Veris ; 08-10-2016 o 19:14 |
||
08-10-2016, 19:24 | #28 |
ford::beginner
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
A jakiej firmy wybrać zestaw do wymiany rozrządu, razem z pompą i jakiej firmy paski do alternatora i klimy . Jakieś sugestie ?
|
08-10-2016, 20:29 | #29 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Jak zawsze polecam oryginalny pasek rozrządu - taki też ja zastosowałem w Mondeo. Ale do Foki w następnym roku zamierzam wrzucić pasek INA - podoba mi się cena Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i to, że w komplecie są śruby koła pasowego (obowiązkowa wymiana!).
Paski osprzętu - zależy czy wymieniasz sam czy dajesz do warsztatu. Jak sam to tylko oryginał bo dostajesz w komplecie narzędzia do zakładania paska (paski osprzętu są elastyczne, bez napinacza). Jak do warsztatu... hmmm... patrz partaczowi na ręce czym zakłada pasek, bo niektórzy śrubokrętem potrafią, bo kilkudziesięciu zł na narzędzia do warsztatu szkoda. A paski (i rozrządu i - zwłaszcza - akcesoriów) są jednorazowe. JEDNORAZOWE. Zdjął - wyrzucił, i o ile z rozrządem pewnie jakoś można uzasadnić zdjęcie i ponownie założenie przed odpaleniem silnika, o tyle akcesoryjne - bezwzględnie po naciągnięciu się je nie zakłada drugi raz... M.in. dlatego, że paski są jednorazowe, musisz mieć dobrego mechanika - a o takiego co zna ten silnik strasznie trudno... |
08-10-2016, 20:31 | #30 |
ford::beginner
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Pytanko, szukałem na stronie esklep ford oleju motul ale na próżno, na tej stronie do forda sprzedają tylko MOTORCRAFT lub FORD FORMULA F , za to na innej stronie motul sklep jest jak wół napisane iż ich olej 5w30 jest do silników Renault. Kto mi wytłumaczy ???
|