Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-10-2016, 10:13   #21
pawelforduser
ford::advanced
 
Avatar pawelforduser
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Cytat:
Napisał ciafka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i zalej jakiś porządny syntetyk, szkoda fajnego silnika... Millers, Motul, LM - poszukaj na forum - pełno jest informacji o tym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Utrzymuj stan oleju na maxa - nie ma "w połowie" czy "ponad minimum". Max ma być. Zmienne fazy rozrządu sterowane są właśnie olejem i jego jakość i stan są krytyczne.
Stawiam piwo dla kolegi.

__________________
Fordownik
pawelforduser jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2016, 14:55   #22
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Mechanikowi nie chcę się zakładać blokady na koło zamachowe bo ****iany dostęp. A przy dociąganiu śruby na kole pasowym wychodzą kwiatki. Myślę że 350 PLN za robociznę to małe pieniądze w stosunku do włożonej pracy.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2016, 19:12   #23
Fubucom Flex
ford::beginner
 
Avatar Fubucom Flex
 
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Veris, nie rozumiem twojego oburzenia , autem nie robię dużo kilometrów, czasem nawet stoi kilka dni bo mam służbowy. Jak pisałem właśnie mija rok jak go kupiłem, a olej i filtry były wymieniane przy zakupie auta. Może masz inne zdanie ale myślę że raz na rok wymiana to jest wystarczająco.

Dodam też że nie ma zamiaru oszczędzać na oleju, filtrach paskach itd, kupię wszystko jaki ma być a nie wersja po najniższej lini oporu. Zastanawiam się też czy nie robić wszystkiego w DE gdzie teraz mieszkam, ocenie koszty i zobaczę czy znajdę na dolnym śląsku kogoś z doświadczeniem w tych silnikach. Dla mnie zapłacenie wyższej stawki nie jest problemem, a przynajmniej lepiej mi się śpi jak wiem że auto dojedzie tam gdzie jest potrzebne, często też tym autem jeździ moja żona z córką więc lepiej by wszystko było sprawne.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fubucom Flex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2016, 22:02   #24
Veris
ford::average
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 28-02-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus Hatchback mk2
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 198
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

I dobrze, mam takie samo zdanie na ten temat jak Ty. Skąd mam wiedzieć ile zarabiasz i gdzie aktualnie jesteś, odpowiedziałem Ci tyle na ile dałeś mi informacji o sobie. Możesz podać jaki dokładnie był wlany olej "przy zakupie" ?
Veris jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 16:29   #25
Fubucom Flex
ford::beginner
 
Avatar Fubucom Flex
 
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Wiem tylko że wlewali 5W30 a konkretnie jakiej firmy nie wiem. Nie znalazłem też naklejki, znalazłem miejsce gdzie była stara ale chyba zapomnieli o nowej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: W książce jest tylko wpisany stan licznika i fakt wymiany oleju i filtrów
Fubucom Flex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 18:27   #26
Wasyl82
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Płock
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 0
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Witam, czy 5W40 też można do niego zalewać?
Wasyl82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 18:58   #27
Veris
ford::average
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 28-02-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus Hatchback mk2
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 198
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Cytat:
Napisał Wasyl82 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam, czy 5W40 też można do niego zalewać?
NIE MOŻNA. Tylko zgodny ze specyfikacją Forda 5w30 i dobrej firmy.

Cytat:
Napisał Fubucom Flex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem tylko że wlewali 5W30 a konkretnie jakiej firmy nie wiem. Nie znalazłem też naklejki, znalazłem miejsce gdzie była stara ale chyba zapomnieli o nowej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To jeśli Cię stać tak jak pisałeś i cenisz sobie bezpieczeństwo bliskich to jedź do dobrego fachowca i wymień rozrząd na oryginalny aby chociażby spać spokojnie (to jest jedna z najbardziej newralgicznych części samochodu) i od razu zmień też olej (tak jak pisali wyżej Motul, Millers) waże żeby był to 5w30 i filtry, najlepiej jak byś kupił sam olej wtedy będziesz miał pewność co tam jest dokładnie wlane. Jeśli chodzi o rozrząd to pytaj jak będziesz u mechanika czy ma blokade no i najlepiej żeby jakieś pojęcie o tym miał tak jak koledzy wyżej pisali. Czasem po prostu tą blokadę pożyczają warsztaty miedzy sobą. To są podstawowe rzeczy które się robi po zakupie auta, tym bardziej jeśli się nie wie dokładnie jaki olej jest zalany. Im szybciej to zrobisz tym lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Veris ; 08-10-2016 o 19:14
Veris jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 19:24   #28
Fubucom Flex
ford::beginner
 
Avatar Fubucom Flex
 
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

A jakiej firmy wybrać zestaw do wymiany rozrządu, razem z pompą i jakiej firmy paski do alternatora i klimy . Jakieś sugestie ?
Fubucom Flex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 20:29   #29
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Jak zawsze polecam oryginalny pasek rozrządu - taki też ja zastosowałem w Mondeo. Ale do Foki w następnym roku zamierzam wrzucić pasek INA - podoba mi się cena Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i to, że w komplecie są śruby koła pasowego (obowiązkowa wymiana!).
Paski osprzętu - zależy czy wymieniasz sam czy dajesz do warsztatu. Jak sam to tylko oryginał bo dostajesz w komplecie narzędzia do zakładania paska (paski osprzętu są elastyczne, bez napinacza). Jak do warsztatu... hmmm... patrz partaczowi na ręce czym zakłada pasek, bo niektórzy śrubokrętem potrafią, bo kilkudziesięciu zł na narzędzia do warsztatu szkoda. A paski (i rozrządu i - zwłaszcza - akcesoriów) są jednorazowe. JEDNORAZOWE. Zdjął - wyrzucił, i o ile z rozrządem pewnie jakoś można uzasadnić zdjęcie i ponownie założenie przed odpaleniem silnika, o tyle akcesoryjne - bezwzględnie po naciągnięciu się je nie zakłada drugi raz... M.in. dlatego, że paski są jednorazowe, musisz mieć dobrego mechanika - a o takiego co zna ten silnik strasznie trudno...
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 20:31   #30
Fubucom Flex
ford::beginner
 
Avatar Fubucom Flex
 
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Pytanko, szukałem na stronie esklep ford oleju motul ale na próżno, na tej stronie do forda sprzedają tylko MOTORCRAFT lub FORD FORMULA F , za to na innej stronie motul sklep jest jak wół napisane iż ich olej 5w30 jest do silników Renault. Kto mi wytłumaczy ???
Fubucom Flex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.