|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-10-2016, 20:35 | #31 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Proste - i wielokrotnie opisywane na forum. Szukaj oleju z normą M2C913-C/D Forda.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i wiele innych... |
08-10-2016, 21:51 | #32 |
ford::beginner
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
WSS-M2C 913-D
Wprowadzone w 2012 oleje spełniające wymagania tej specyfikacji są zalecane do wszystkich silników wysokoprężnych produkcji Forda z wyjątkiem modeli Ford Ka TDCi wyprodukowanych przed 2009 i Ford Galaxy 1.9 TDI produkowanych w latach 2000 -2006. Olej o tej specyfikacji jest szczególnie zalecany do silników diesla, gdzie uprzednio wymagane było stosowanie olejów zgodnych ze specyfikacją M2C913-B lub M2C913-C. Należy stosować w modelu Ford Transit produkowanym od 2012 wyposażonym w silnik Duratorq 2.2. Oleje spełniające wymogi tej specyfikacji mogą być stosowane zgodnie z procedurą wydłużonego serwisu olejowego, a także są odpowiednie do stosowania w silnikach pracujących na biodieslu lub dieslu o wysokiej zawartości siarki. A gdzie mowa o silnikach benzynowych? WSS M2C 913B Specyfikacja Forda M2C913-B obowiązująca w Europie przy PIERWSZYM napełnieniu olejem silnikowym do smarowania benzynowych silników z zapłonem iskrowym i silników wysokoprężnych napędzanych olejem napędowym. Specyfikacja jest także stosowana do określania olejów silnikowych stosowanych przy serwisowaniu silników Forda. Olej powinien spełniać wszystkie wymagania następujących specyfikacji: ILSAC GF-2 i GF-3, ACEA A1-98 i B1-98, oraz dodatkowe wymagania Forda. (wyjątek: 1.9 TDI Ford Galaxy z pompowtryskiwaczami). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS. WSS-M2C 913-A Olej silnikowy, lepkość oleju 5W30. Specyfikacja spełnia wymagania ILSAC GF-2 i ACEA A1-98 i B1-98 oraz dodatkowe wymagania Forda. Specyfikacja nie obejmuje silników 1,9 TDI Diesel (Ford Galaxy) i 1,4 TDCI (Ford Fiesta). To w końcu który do mojego silnika,Hmm..... Bump: A co powiecie o tym oleju: Motul SPECIFIC DEXOS2 5W-30 1L Ostatnio edytowane przez Fubucom Flex ; 08-10-2016 o 21:53 |
09-10-2016, 06:32 | #33 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Zawsze mnie ciekawiło dlaczego niektórzy proszą o pomoc, jeżeli nie zamierzają (albo nie potrafią) z niej korzystać. Co ma być z tym olejem Motul SPECIFIC DEXOS2 5W-30 1L? Że bardzo dobry olej - do Opla? OPEL/GM-LL-A-025? Nie to forum.
Co do normy - nie mam pojęcia po co te całe litania wkleiłeś. Jest jedno podstawowe miejsce gdzie użytkownik samochodu może się dowiedzieć o tym jakie płyny eksploatacyjne są wymagane do jego pojazdu. Z instrukcji obsługi. I tutaj podaję co jest napisane w instrukcji CMaxa (i Focusa): Olej silnikowy WSS-M2C913-C. Krótko i na temat, w odróżnieniu od tego co wkleiłeś. No to by było na tyle. Więcej za ciebie nie zrobimy. Kupić i wymienić musisz już sam. |
09-10-2016, 08:45 | #34 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 13-04-2015
Skąd: Mazowieckie
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2006
Postów: 154
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
|
09-10-2016, 20:03 | #35 |
ford::beginner
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Postanowiłem poszukać w instrukcji którą dostałem z moim autem, jest tu informacja następująca
"alternativ kann auch ein vergleichbares motoröl der viskositätsklasse SAE 5W30 verwendet werden, das der ford spezifikation WSS-M2C913-B entspricht" co plus minus oznacza Alternatywnie można stosować także porównywalne 5W30 olej silnikowy SAE odpowiada specyfikacji ford WSS M2C913-B Moja książka serwisowa jest typowo pod forda fokusa Znalazłem też tam : "sollte ein ÖL nach oben genannter spezifikation nicht verfügbar sein, muss je nach aussentemperatur SAE 5W30 ,SAE 5W40 oder SAE10W40 ol, gemass den Bestimmungen ACEA A1/B1 oder ACEA A3/B3 verwendet werden . Dabei kann es zu langeren startphasen und verminderter Motorleistung sowie zu hoherem Kraftstoffverbrauch und Schadstoffausstosskommen" Co znaczy: Jeżeli olej nie jest dostępny w powyższych specyfikacji, w zależności od temperatury zewnętrznej może być stosowany SAE 5W30, 5W40 lub SAE SAE10W40, zgodnie z wnioskiem przepisów ACEA A1 / B1 lub ACEA A3 / B3. To może prowadzić do wydłużenia fazy rozruchu i zmniejszenie osiągów silnika, jak i zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń Co do oleju już chyba wyczerpałem temat, lecz jestem ciekawy waszej opinii, szkoda iż nie sprawdziłem tego wcześniej.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W opisie tego tego oleju jest napisane: Pasuje także do samochodów, które wymagają oleju o starszej specyfikacji Ford: M2C 913B Moje auto jest z 2005 roku więc to jeszcze raczej starsza specyfikacja Ostatnio edytowane przez Fubucom Flex ; 09-10-2016 o 20:22 |
10-10-2016, 08:41 | #36 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 13-04-2015
Skąd: Mazowieckie
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2006
Postów: 154
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
No i git, taki olej możesz wlać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
10-10-2016, 21:26 | #37 |
ford::beginner
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Muszę zwrócić honor koledze który pisał o specyfikacji WSS-M2C913-C
w e-sklepie forda znalazłem następujący opis z którego wynika iż obaj mamy racje: FORD FORMULA F 5W-30 Syntetic Technology 14E9EC Fuel Economy Motor Oil * Najpopularniejszy gatunek oleju silnikowego stosowany w większości modeli FORDA. * Specjalnie stworzony i zalecany dla większości silników FORDA, posiada specyfikację jakościową FORDA * Szczególnie zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych diesla z ekologicznymi filtrami DPF - cząstek stałych * Olej silnikowy zapewniający ekonomiczne zużycie paliwa, wyższe osiągi i redukcję szkodliwych substancji. Spełnia normy i specyfikacje: WSS-M2C913-C ACEA A5/B5 oraz zastępuje wcześniej stosowane specyfikacje: WSS-M2C913-B WSS-M2C913-A ACEA A1/B1 FORD Indeks: 14E9EC FORD Oryginalny produkt FORD - wyprodukowany dla FORDA przez koncern BP - Castrol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
29-11-2016, 21:34 | #38 |
ford::amateur
Imię: Koniar
Zarejestrowany: 30-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo kombi MK4
Silnik: 2,0 Tdci
Rocznik: 2014
Postów: 8
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Odgrzeję ten temat, choć zadałem już takie pytanie, ale okazało się, że w temacie dotyczącym Focusów z lat 1998-2004 (za dużo tych tematów o oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).
Kupiłem niedawno Foczkę 1,6 Ti-VCT, z przebiegiem 220 tys, która latała w Holandii na Formula F. Przez pierwsze 2 tys. km brała mi po ok 0,5 l/1000 km, ale na dolewkę wlewałem Motorcraft 5W30 XR Synth Fleet w specyfikacji WSS-M2C913-D (taki kupiłem w serwisie Forda). Nie wiem czy to jest jakiś lepszy olej niż Formula F i czy dolanie łącznie 1 litra tego oleju może mieć jakikolwiek wpływ, ale o dziwo po tych zabiegach przez kolejne 2 tys. km nie wziął mi ani kropli. I pewnie nie zainteresowałbym się tematem oleju gdyby nie to, że zbliża mi się termin wymiany, a tego Motorcrafta w w specyfikacji M2C913-D nigdzie nie mogę znaleźć (wszędzie są M2C913-C). No ale może to i lepiej, że go nie znalazłem bo dzięki temu przejrzałem mnóstwo wątków o oleju i stwierdziłem, że przy wymianie do której zostało mi 1 tys km. przejdę na Liqui Moly albo Millersa. Tylko mam wątpliwości czy po tylu przelatanych km na Formule F przed zmianą wlewać płukankę czy od razu któryś z tych lepszych olei? Będę wdzięczny za podpowiedzi. |
01-12-2016, 10:12 | #39 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Sporo tych kilometrów było na hydrokraku... Zrób płukankę, przyda się.
|
02-12-2016, 16:37 | #40 | |
ford::amateur
Imię: Koniar
Zarejestrowany: 30-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo kombi MK4
Silnik: 2,0 Tdci
Rocznik: 2014
Postów: 8
|
Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika
Cytat:
Dzięki. |
|