Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-10-2016, 20:35   #31
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Proste - i wielokrotnie opisywane na forum. Szukaj oleju z normą M2C913-C/D Forda.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i wiele innych...

ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 21:51   #32
Fubucom Flex
ford::beginner
 
Avatar Fubucom Flex
 
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

WSS-M2C 913-D
Wprowadzone w 2012 oleje spełniające wymagania tej specyfikacji są zalecane do wszystkich silników wysokoprężnych produkcji Forda z wyjątkiem modeli Ford Ka TDCi wyprodukowanych przed 2009 i Ford Galaxy 1.9 TDI produkowanych w latach 2000 -2006.
Olej o tej specyfikacji jest szczególnie zalecany do silników diesla, gdzie uprzednio wymagane było stosowanie olejów zgodnych ze specyfikacją M2C913-B lub M2C913-C.
Należy stosować w modelu Ford Transit produkowanym od 2012 wyposażonym w silnik Duratorq 2.2. Oleje spełniające wymogi tej specyfikacji mogą być stosowane zgodnie z procedurą wydłużonego serwisu olejowego, a także są odpowiednie do stosowania w silnikach pracujących na biodieslu lub dieslu o wysokiej zawartości siarki.

A gdzie mowa o silnikach benzynowych?


WSS M2C 913B
Specyfikacja Forda M2C913-B obowiązująca w Europie przy PIERWSZYM napełnieniu olejem silnikowym do smarowania benzynowych silników z zapłonem iskrowym i silników wysokoprężnych napędzanych olejem napędowym.

Specyfikacja jest także stosowana do określania olejów silnikowych stosowanych przy serwisowaniu silników Forda.

Olej powinien spełniać wszystkie wymagania następujących specyfikacji: ILSAC GF-2 i GF-3, ACEA A1-98 i B1-98, oraz dodatkowe wymagania Forda.
(wyjątek: 1.9 TDI Ford Galaxy z pompowtryskiwaczami). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.


WSS-M2C 913-A
Olej silnikowy, lepkość oleju 5W30.
Specyfikacja spełnia wymagania ILSAC GF-2 i ACEA A1-98 i B1-98 oraz dodatkowe wymagania Forda.
Specyfikacja nie obejmuje silników 1,9 TDI Diesel (Ford Galaxy) i 1,4 TDCI (Ford Fiesta).


To w końcu który do mojego silnika,Hmm.....

Bump: A co powiecie o tym oleju: Motul SPECIFIC DEXOS2 5W-30 1L

Ostatnio edytowane przez Fubucom Flex ; 08-10-2016 o 21:53
Fubucom Flex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2016, 06:32   #33
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Zawsze mnie ciekawiło dlaczego niektórzy proszą o pomoc, jeżeli nie zamierzają (albo nie potrafią) z niej korzystać. Co ma być z tym olejem Motul SPECIFIC DEXOS2 5W-30 1L? Że bardzo dobry olej - do Opla? OPEL/GM-LL-A-025? Nie to forum.

Co do normy - nie mam pojęcia po co te całe litania wkleiłeś. Jest jedno podstawowe miejsce gdzie użytkownik samochodu może się dowiedzieć o tym jakie płyny eksploatacyjne są wymagane do jego pojazdu. Z instrukcji obsługi. I tutaj podaję co jest napisane w instrukcji CMaxa (i Focusa):
Olej silnikowy WSS-M2C913-C. Krótko i na temat, w odróżnieniu od tego co wkleiłeś.

No to by było na tyle. Więcej za ciebie nie zrobimy. Kupić i wymienić musisz już sam.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2016, 08:45   #34
Lukasp85
ford::average
 
Avatar Lukasp85
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 13-04-2015
Skąd: Mazowieckie
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2006
Postów: 154
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Google: Motul 913D
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
To jest olej spełniający normy do silników forda, sam takiego używam i jest ok.
Lukasp85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2016, 20:03   #35
Fubucom Flex
ford::beginner
 
Avatar Fubucom Flex
 
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Postanowiłem poszukać w instrukcji którą dostałem z moim autem, jest tu informacja następująca
"alternativ kann auch ein vergleichbares motoröl der viskositätsklasse SAE 5W30 verwendet werden, das der ford spezifikation WSS-M2C913-B entspricht"

co plus minus oznacza

Alternatywnie można stosować także porównywalne 5W30 olej silnikowy SAE odpowiada specyfikacji ford WSS M2C913-B

Moja książka serwisowa jest typowo pod forda fokusa

Znalazłem też tam :
"sollte ein ÖL nach oben genannter spezifikation nicht verfügbar sein, muss je nach aussentemperatur SAE 5W30 ,SAE 5W40 oder SAE10W40 ol, gemass den Bestimmungen ACEA A1/B1 oder ACEA A3/B3 verwendet werden . Dabei kann es zu langeren startphasen und verminderter Motorleistung sowie zu hoherem Kraftstoffverbrauch und Schadstoffausstosskommen"

Co znaczy:
Jeżeli olej nie jest dostępny w powyższych specyfikacji, w zależności od temperatury zewnętrznej może być stosowany SAE 5W30, 5W40 lub SAE SAE10W40, zgodnie z wnioskiem przepisów ACEA A1 / B1 lub ACEA A3 / B3. To może prowadzić do wydłużenia fazy rozruchu i zmniejszenie osiągów silnika, jak i zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń


Co do oleju już chyba wyczerpałem temat, lecz jestem ciekawy waszej opinii, szkoda iż nie sprawdziłem tego wcześniej.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W opisie tego tego oleju jest napisane:

Pasuje także do samochodów, które wymagają oleju o starszej specyfikacji Ford: M2C 913B

Moje auto jest z 2005 roku więc to jeszcze raczej starsza specyfikacja

Ostatnio edytowane przez Fubucom Flex ; 09-10-2016 o 20:22
Fubucom Flex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2016, 08:41   #36
Lukasp85
ford::average
 
Avatar Lukasp85
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 13-04-2015
Skąd: Mazowieckie
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2006
Postów: 154
Thumbs up Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

No i git, taki olej możesz wlać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lukasp85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2016, 21:26   #37
Fubucom Flex
ford::beginner
 
Avatar Fubucom Flex
 
Imię: Chris
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Benelux
Model: fokus
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 11
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Muszę zwrócić honor koledze który pisał o specyfikacji WSS-M2C913-C
w e-sklepie forda znalazłem następujący opis z którego wynika iż obaj mamy racje:

FORD FORMULA F 5W-30
Syntetic Technology 14E9EC
Fuel Economy Motor Oil


* Najpopularniejszy gatunek oleju silnikowego stosowany w większości modeli FORDA.

* Specjalnie stworzony i zalecany dla większości silników FORDA, posiada specyfikację jakościową FORDA

* Szczególnie zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych diesla z ekologicznymi filtrami DPF - cząstek stałych

* Olej silnikowy zapewniający ekonomiczne zużycie paliwa, wyższe osiągi i redukcję szkodliwych substancji.

Spełnia normy i specyfikacje:
WSS-M2C913-C ACEA A5/B5

oraz zastępuje wcześniej stosowane specyfikacje:

WSS-M2C913-B
WSS-M2C913-A
ACEA A1/B1


FORD Indeks: 14E9EC FORD
Oryginalny produkt FORD - wyprodukowany dla FORDA przez koncern BP - Castrol



Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fubucom Flex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 21:34   #38
koniar
ford::amateur
 
Imię: Koniar
Zarejestrowany: 30-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo kombi MK4
Silnik: 2,0 Tdci
Rocznik: 2014
Postów: 8
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Odgrzeję ten temat, choć zadałem już takie pytanie, ale okazało się, że w temacie dotyczącym Focusów z lat 1998-2004 (za dużo tych tematów o oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).

Kupiłem niedawno Foczkę 1,6 Ti-VCT, z przebiegiem 220 tys, która latała w Holandii na Formula F. Przez pierwsze 2 tys. km brała mi po ok 0,5 l/1000 km, ale na dolewkę wlewałem Motorcraft 5W30 XR Synth Fleet w specyfikacji WSS-M2C913-D (taki kupiłem w serwisie Forda).
Nie wiem czy to jest jakiś lepszy olej niż Formula F i czy dolanie łącznie 1 litra tego oleju może mieć jakikolwiek wpływ, ale o dziwo po tych zabiegach przez kolejne 2 tys. km nie wziął mi ani kropli. I pewnie nie zainteresowałbym się tematem oleju gdyby nie to, że zbliża mi się termin wymiany, a tego Motorcrafta w w specyfikacji M2C913-D nigdzie nie mogę znaleźć (wszędzie są M2C913-C).

No ale może to i lepiej, że go nie znalazłem bo dzięki temu przejrzałem mnóstwo wątków o oleju i stwierdziłem, że przy wymianie do której zostało mi 1 tys km. przejdę na Liqui Moly albo Millersa.
Tylko mam wątpliwości czy po tylu przelatanych km na Formule F przed zmianą wlewać płukankę czy od razu któryś z tych lepszych olei?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
koniar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2016, 10:12   #39
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Sporo tych kilometrów było na hydrokraku... Zrób płukankę, przyda się.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2016, 16:37   #40
koniar
ford::amateur
 
Imię: Koniar
Zarejestrowany: 30-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo kombi MK4
Silnik: 2,0 Tdci
Rocznik: 2014
Postów: 8
Domyślnie Odp: 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM- eksploatacja silnika

Cytat:
Napisał ciafka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sporo tych kilometrów było na hydrokraku... Zrób płukankę, przyda się.
Mam nadzieję, że mu nie zaszkodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki.
koniar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.