|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-07-2016, 16:25 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 24-07-2016
Model: Galaxy MK2
Silnik: E5SA
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
Witam forumowiczów. Własnie kupiłem dla swojej rodzinki Galaxy 2.3 benzyna z automatyczną skrzynią biegów. Auto kupiłem z uszkodzoną skrzynią biegów. Stało dość długo u poprzedniego właściciela , potem trochę w warsztacie. Ich diagnoza to tylko wymiana skrzynia biegów, koszt 3500 EURO. Przy zakupie sprawdziłem skrzynie, i po wrzuceniu D przejechał 3 metry i zadławił się, tak jak bym na manualu zadusił go hamulcm. Po wrzuceniu jakiego kolwiek biegu też go zaduszało. Przywiozłem go do domu, i postanowiłem co nieco sprawdzić, Czyli poczyściłem wszystkie kostki, podociskałem je itd. Zobaczyłem czy nie ma pęknięć i wycieków. Podniosłem też auto aby sprawdzić czy koła będą się w powietrzu kręcić. Za pierwszym razem, po chwili się zadusił, za drugim też, lecz za trzecim delikatnie do przydławiło i już było OK. Koła się kręciły, mogłem wdusić hamulec i auto nie gasło. Opuściłem go na ziemie, i przejechałem się. Zauważyłem, że na wstecznym i na pozycji 1 rusza dobrze, z tak zwanym zrywem. Na pozycji D, 3, 2 tak jak by go muliło, ale jedzie. Po ponowmym uruchomieniu Auta zapalił się CHECK ENGINE , sprawdziłem dlaczego i wyświetlił się błąd P0700. Z tego co wyszukałem to usterka Systemu kontroli przełożenia (przenoszenia napędu). Na moją logikę to może być uszkodzony sterownik skrzyni, ale również czujniki. I tu moje pytanie, czy to sterownik czy bardziej jakiś czujnik? Może miał ktoś taki przypadek? Z góry kolegom dziękuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przypomniało mi się że poprzedni właściciel mówił , iż jak jechał na autostradzie to Auto zaczęło skakać jak kangur. I dlatego go oddał na gwarancje do handlarza a potem do warsztatu. Mam nadzieje że to info ma jakieś znaczenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez kriss199031 ; 04-08-2016 o 09:02 Powód: Dodatkowa informacja |
04-08-2016, 09:04 | #2 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 24-07-2016
Model: Galaxy MK2
Silnik: E5SA
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
Odp: Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
Witam, problem rozwiązany. Sterownik padł. Mam dodatkowe pytanie. Jaki i ile oleju wlać do skrzyni biegów? Skrzynia HOL 099321107
|
04-08-2016, 16:28 | #3 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
ja widziałem w katalogu na przykład takie masło do tej skrzyni:
052 162 A6 a wlać możesz wszystko co zechcesz, co spełnia normy. poszukaj w katalogach, albo zwróć się do firm od części do ASB. Samko midparts itd.. ja brałem ostatnio rozchodniki do skrzyni Automat Sentyrz i spodobała mi się obsługa. |
05-08-2016, 15:04 | #4 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 24-07-2016
Model: Galaxy MK2
Silnik: E5SA
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
Odp: Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
Jak powinna zachowywać się skrzynia bez wpiętego sterownika? Bo jednak dalej coś jest nie tak.
|
05-08-2016, 15:53 | #5 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
masz na myśli sterownik elektroniczny ? czy hydrauliczny w skrzyni ?
domyślam się ze ten pierwszy, wiec teoretycznie powinien być tryb awaryjny , np. 3-ci bieg tylko i wsteczny, jeśłi sterownik hydrauliczny działa. |
05-08-2016, 19:27 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 190
|
Odp: Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
Jeśli tam siedzi skrzynia JATCO JF506E 03A lub 03B, to w trybie awaryjnym jest zapięty nie 3 a 4 bieg. Płyn ATF do skrzyni normy: G 052990A2, polecam Ravenol JF506E.
|
06-08-2016, 09:49 | #7 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 24-07-2016
Model: Galaxy MK2
Silnik: E5SA
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
Odp: Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
Tak, chodzi mi o ten elektroniczny w komorze silnika obok Akumulatora. Jak podepnę sterownik to samochód się dławi, choć jak puszczę szybko hamulec to jedzie. jak odepnę sterownik to nie szarpie lecz jedzie do przodu i do tyłu, na D nie wyrywa go tak jak by miał 150 KM. Na 1 rusza ładnie, a reszta jak by zamulał. Jest tak jak na początku. Jakiś moment skrzynia z sterownikiem ładnie działała, nie szarpała, ręczne przerzucanie biegów działało płynnie. Skrzynie mam HOL 099321107
Ostatnio edytowane przez kriss199031 ; 06-08-2016 o 09:52 |
09-10-2016, 11:12 | #8 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 24-07-2016
Model: Galaxy MK2
Silnik: E5SA
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
Odp: Błąd P0700 , po wrzuceniu D gaśnie silnik.
Jeden problem rozwiązałem. Zakupiłem uszkodzoną skrzynię, w której szarpała przy zmianie biegów. Okazało się że była dziura w pokrywie, i olej wyciekał, co pewnie było powodem szarpania. Skrzynie zamontowałem i problem z gaśnięciem znikł. W tamtej skrzyni uszkodzone było łożysko jednokierunkowe, i tryb pod nim. Skrzynie niby mają takie same numery, jednak sterownik hydrauliczny był delikatnie inny. Po zamontowaniu nowej skrzyni, działa. Lecz jednak nie rusza z pozycji D 3 2. Jeśli ruszę z pozycji 1, lub włączę manual, i jak ruszę przełączę podczas jazdy na D, wszystko jest OK. Na manualu przełącza na wszystkie biegi płynnie. Auto się zatrzyma z D już nie ruszy. Sterowni podmieniłem, czyli usterkę można wykluczyć. Zastanawia mnie tylko czy może sterownik hydrauliczny nie może się teraz zgrać z komputerem, i dlatego nie rusza z D. Co w skrzyni może być powodem nie ruszania z D?
|