![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-08-2010
Skąd: Ruda Śląska
Model: Fiesta
Silnik: 1.8 TDdi
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
![]()
Ten woznica67 to chyba jakiś troll Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie jest możliwe, żeby ktoś wiedzący gdzie są czujniki w komorze silnika, po zapytaniu się "gdzie są?" tak bardzo wykręcał się od odpowiedzi, chyba że pojęcia o tym nie ma i tylko struga inteligenta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czujnik jest jeden w TDDi. Mogę pokazać gdzie jest, mogę opisać charakterystykę w funkcji temperatury, jak silnik/wskazówka reaguje, gdy na wyjściu czujnika jest konkretna wartość i gdy jest uszkodzony lub wręcz odpięty. Nie wierzę, że autor tematu to potrafi. A jeśli mnie zacytuje, to tylko po to, żeby wypisać stek pierdół bez jakiejkolwiek wartości merytorycznej lub będzie udowadniał, że z tymi czujnikami i przesłanianiem wlotów powietrza to nie o Focusa chodziło (serio, nie pisz już nic, nie ośmieszaj się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.).
__________________
"Nigdy nie zaczynaj dnia zbyt przyjemnie, bo potem może być już tylko gorzej" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::beginner
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 08-05-2015
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fokus Kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 39
|
![]()
Skoro płyn nie przepływa przez chłodnice bo termostat jest zamknięty i układ działa na tzw małym obiegu to zasłonięcie czegokolwiek może poprawić nagrzewanie bo powietrze nie wpada do komory silnika a nie to że zasłoniłeś chłodnice.
Niektóre fordy nawet w latach 90 nie mają żadnego czujnika wentylatorów bo wentyle sterowane są przez ECU. I zgadza się , tak się potocznie mówi zasłonić chłodnice, a chodzi o to co piałeś , czyli blok silnika , tak samo jak to , że komp bierze odczyt z czujnika i sam wszystkim steruje. Co do linku, czy wg. Ciebie pomiar temperatury bierze z bloku , czyli z metalu czy jednak jest wkręcony do bloku i płaszcza układu chłodzenia skąd bierze pomiar? Bump: nie będę nic cytował, temat był o przysłonięciu chłodnicy, nie pisałem , że wiem gdzie jest czujnik, tylko standardowo są z reguły dwa lub trzy, w Focusie nie szukałem bo na razie działa, więc nie ma takiej potrzeby żeby szukać, co nie zmienia faktu , że pomiar jest brany z płynu chłodzącego, chyba , ze na tyle się zmieniło i jest brany z samego bloku. Reasumując , przysłonięcie przodu poprawia szybkość grzania na krótkich odcinkach, a takowych przysłon do Focusa nigdzie nie kupie i trzeba coś samemu zrobić. Wszelkie sugestie wszystkich kolegów wezmę sobie do serca i więcej grzechów nie pamiętam...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 22-05-2016
Skąd: Neuburg a.d. Donau
Model: Ford Focus ST [MKII]
Silnik: mocny - jakieś 280KM
Rocznik: 2010
Postów: 392
|
![]()
Cobyście nie napisali, koledze i tak spada temperatura silnika. Co jest jeszcze bardziej zabawne to zakresy zmian temperatury wykazywane na zegarze są dosyć szerokie, wiec nie da się móić o dokładnym pomiarze tylko...raczej orientacyjnym i własciwie wskaźnik umieszcza sie po to by zdąrzyć zareagować na przegrzanie niż na niedogrzewanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale ok...zasłaniajcie...wloty, chłodnice, co tam chcecie...w końcu jest XXIw.
A już tak bardziej serio - osobiscie mam wrazenie, że wydajnośc układow ogrzewania w ostatnim 10 leciu mocno spadła. Być moze producenci biora poprawkę na "globalne ocieplenie". |
![]() |
![]() |