![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
![]()
Jak to ma być nowe auto to tylko turbo !!! Przejedź się tym i tym ..... w życiu nie będziesz chciał wrócić do duratec-a .... za 2-3 lata auta wolnossące będą tak atrakcyjne jak kiedyś golasy z czarnymi zderzakami bez klimy ... zwyczajnie to nie jedzie zero elastyczności i przyjemności z jazdy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 17-09-2016
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2018
Postów: 182
|
![]()
Nie mogę Cie rozgryźć do tej pory Sławku, najpierw namawiasz do 1.4 a później przedstawiasz artykuł wyższości 1.0 nad 1.4, po przeczytaniu którego nasuwa mi się jedno - sponsoring.
Druga rzecz to porównanie - 12.5s i 11.5s oraz te niesamowite 5km/h różnicy. Demony prędkości jak się patrzy. To jest żadna różnica przy takich osiągach. A i 1.4 spali mniej niż turbo. Poza tym, tak jak Sławek napisał wcześniej, prostsza konstrukcja to mniej wydatków, a i gaz można założyć i wtedy jest o połowę taniej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
Ja napisałem że duratec, ale to kasa kolegi.
A w tym artykule zwrocilbym uwagę właśnie na dane techniczne. Zmienne fazy rozrządu itd.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::average
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 07-03-2016
Skąd: Białystok
Model: Focus mk1 Mondeo mk3 2.0 tdci
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 179
|
![]()
Zastanawia mnie jak będą trzymały cenę samochody o małych pojemnościach z turbina za np.5 lat, czy czasem ludzie nie zaczną sciagac jeżdżących tylko do kościoła z małymi przebiegami szrotów. Co wpłynie na opinię i cenę bo pójdzie fama ze awaryjne itd, tak jak to ma miejsce w przypadku diesla, płacz ze poleciała dwumasa, wtryski,turbo a był prawie nowy tylko 140 tyś przebiegu a naprawdę ok 400
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
![]() Cytat:
A co do gazu ... focus 1.0 125km średnio w mieście pali jeżdżony przez kobietę 7-7.4 Jak 2 auto to pewnie dojazd do pracy 10-15 km zakładanie sobie kuchenki gazowej nonsens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: Focus Mk3 kombi ST / S-Max Mk1 Titanium S
Silnik: 2,0 Ecoboost 250KM / 2,0 EcoBoost 223KM/324Nm
Rocznik: 2013 / 2012
Postów: 3,012
|
![]()
Juz nawet pomijając fakt, że wersje 100KM można bezproblemowo podkręcić do duuuuuuuuuużo wyższych cyferek, to bazowo ma ona moment obrotowy o 50Nm wyzszy od starego wolnossaka.
A 50Nm przy takim małym aucie to przepaść (różnica 40% w stosunku do 1,4). Jesli kupuje sie nowe auto jako drugie/trzecie w rodzinie do jazdy po mieście, to raczej nikt nie zastanawia się co się będzie działo z takim autem przy przebiegu 200tkm czy tam po 10-ciu latach uzytkowania - z reguły po 5-latach takim autem jeździ juz ktos inny ... Moja rada - poszukaj EcoBoosta z lepszym wypasem, bo suche liczby w żaden sposób nie oddają różnicy w tym jak te auta jeżdżą. btw - miałem okazje pojeździć foką z tym EcoBoostem, a ojciec miał przez kilka chwil słuzbową Fiestę 1,4 - różnica była kolosalna, pomimo sporo wiekszej wagi Focusa.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7, S-Max Mk2 Bi-TDCI, Focus ST MK2 FL, S-Max Mk1 FL 2,0d, Focus Mk3 ST kombi, S-Max 2,0 EcoBooST |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,811
|
![]()
Ja bym kupował EB. Wyższy Mn przy niskich obrotach, kiedy chcesz przyspieszasz, mniejsze koszty OC, spalanie porównywalne. Niższe obroty przy jeżdzie po trasie i ciszej w autku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-10-2016
Model: Monedo Titanium 2016
Silnik: 2.0 EB (AT) 203KM
Rocznik: 12.2016
Postów: 122
|
![]()
Moja żona kupiła sobie 20 mies temu nową Fiestę 1.0 EB 100KM. wersja Titanium. Bardzo fajny wózek. Zdecydowanie polecam taki silnik. Gdy żona jeździ to pali średnio 5-6l. tylko i wyłącznie miasto. Odległości to max 2km. Kiedy ja czasami prowadzę to 7-8l. Bardzo fajnie mruczy i przyspiesza. Ostatnio jechałem nim 190 (tak żeby się nie zamulił) i naprawdę daje rade bez problemów. Podświetlenie w środku diodami, składane lusterka i podświetlenie wokół drzwi, klima automatyczna i naprawdę dobre nagłośnienie standardowe. Obecnie dopiero 12 tys przebiegu (czasem sam lubię nim pojeździć) ale zdecydowanie polecam. żonie też bardzo się podoba. Oczywiście kluczowym i chyba najważniejszym elementem był kolor.
Ostatnio edytowane przez bartulko ; 22-10-2016 o 23:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 17-09-2016
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2018
Postów: 182
|
![]() Cytat:
A już zabijają mnie treści o mruczącym 3-cylindrowym 1.0 proszę, nie bluźnić dobrze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
duratec , ecoboost , fiesta |
|
|