|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-11-2016, 19:04 | #21 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 19-03-2016
Model: Mondeo mk5
Silnik: 1.5 Ecoboost 160 km
Rocznik: 2016
Postów: 78
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
Napisze wam szczerze, że po przeczytaniu i obejrzeniu filmiku o drganiach jestem w szoku. miałem wcześniej astę III z 2006 roku w 1.9 cdti, wcześniej stilo 1.9 jtd ale takich rzeczy w dieslu nigdy nie miałem, te drgania są stanowczo za mocne, zdecydowanie walczyłbym z serwisem skoro tak niskie przebiegi macie w ramach gwarancji.
|
06-11-2016, 11:55 | #22 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 09-06-2012
Skąd: Koszalin
Model: Focus
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 14
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
W moim C-MAX Gr. 1.6 TDCI mam też takie obiawy że silnik na zimno drga przez chwile ,wydaje mi się że temp. na zewnątrz ma na to wpływ bo obecnie jest bez drgań.Ostatnio też wymieniłem filtr paliwa i zastosowałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy może to pomogło ( oby tak było). Przebieg 180 tyś.Musze jeszcze sprawdzić błędy to może coś wyjdzie.W necie znalazłem filmik z takimi objawami tyle że w Citroenie 1.6 HDI ten sam silnik i to był wtrysk padnięty.
|
07-11-2016, 08:16 | #23 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus Mk.III kombi
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM (upgrade z 95)
Rocznik: 2011
Postów: 152
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
Nie chcę się wymądrzać bo swojego 1.6 TDCI z 2011 mam dopiero od 8 miesięcy, ale teraz po zapaleniu zimnego silnika (temp 3-8 stopni) są odrobinę wyższe obroty silnika co pewnie niweluje odczucie drgań jeżeli takie macie.
To tylko moje obserwacje, więc zwróćcie uwagę ile ma po odpaleniu na zegarach. Co do dymku na zimnym.... u mnie dym nie występuje, ale po nocy zanim układ wydechowy się rozgrzeje to jest taki lekki obłok jak para wodna przez chwilę, to raczej jest normalne przy obecnych temperaturach w benzynie czy w dizlu. |
12-11-2016, 14:11 | #24 |
ford::advanced
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: SOCHACZEW
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI z DPF
Rocznik: 2011
Postów: 307
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
To samo i mnie dopadło, na zimnym silniku podczas ruszania delikatne szarpanie na niskich obrotach oraz wibracje silnika które wyczuwam na kierownicy w zakresie obrotów 2-2,5tys. Na początku podczas jazdy z włączonym tempo na 5 biegu przy 100 km/h kierownica po kilku minutach dostawała lekkich wibracji( delikatne pukanie) dodanie gazu bądź wciśniecie sprzęgała i objaw znikał. Teraz ten objaw odczuwam coraz częściej. Po przeciągnięciu samochodu na wyższych obrotach jest ok. tak powyżej 3,5-4 tys. ale nie zamierzam rżnąć samochodu. Przymierzam się do wymiany wtryskiwaczy zamierzam zacząć od tego na którym pierwszy wyskakuje błąd jeżeli objaw nie zniknie wymienię resztę na których wyrzuca mi błąd.
|
12-11-2016, 19:41 | #25 | |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
Cytat:
Ogólnie jeździłem też 1,6 HDI(to to samo co TDCI) tylko starszym 16V i kultura była zdecydowanie wyższa. Same krótsze interwały wymiany pasków itd. wersji 8v mówią iż nie jest to mistrz delikatności. Bump: P.S. mój po skasowaniu korekt pracuje tak że chce wyskoczyć z komory. Jutro będe grzebał dalej przy nim. |
|
30-04-2017, 17:23 | #26 |
ford::amateur
Imię: Bernard
Zarejestrowany: 13-12-2016
Skąd: okolyce stolycy
Model: Focus MK3 Kombi
Silnik: 1.6 Ti benzyna 105 KM
Rocznik: 2013
Postów: 2
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
I dlatego kupiłem benzynę 1.6 ti rocznik 2013. Wg mnie diesle i wszystkie ecoboosty itp wynalazki są wspaniałe ale jako pierwsze samochody, nówki na gwarancji. Używane dla drugiego użytkownika po przebiegu 100-150 tys to porażka. Silniki są skomplikowane, wyżyłowane, brakuje fachowców do rzetelnej diagnostyki i naprawy, nawet ASO daje d...
|
11-08-2018, 17:41 | #27 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-01-2018
Model: Focus mk3 i C-Max mk2
Silnik: 1.6TDCI 116PS
Rocznik: 2011
Postów: 88
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
26 wiadomosci a nikt nie napisal czy udalo sie rozwiazac problem...
Mam to samo co Wy... 1.6tdci 115km 8v po calkowitym ostygnieciu odpala, dymi na bialo ciezkimi spalinami i nierowno pracuje jakby na 3 cylindry, po minucie problem ustaje. Plynu chlodzacego ani oleju nie ubywa. Bledow DTC nie ma zadnych (sprawdzane forscanem). Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka |
07-05-2020, 23:25 | #28 |
ford::amateur
Imię: Seba
Zarejestrowany: 07-05-2020
Skąd: Sheffield
Model: Volvo
Silnik: 1.6 diesel
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
Czesc,
Mam Volvo v40 2013 rok z dieselkiem 1.6 8v taki sam jak w focusie. U mnie tez trzesie silnikiem, czuc spaliny i dymi na bialoniebiesko przez pierwsza minute. Pozniej jest wszystko ok. Auto sie zbiera, spalanie ok nie kopci, nie czuc spalin. Zauwazylem ze to sie dzieje tylko powyzej 12-14°C. Z rana przy 2-6°C jak odpalam, pali na widok kluczyka, pracuje rowno i nie czuc wogole spalin nawet z nosem przy wydechu. Odma troche pluje olejem, ale mysle ze w normie. Weze sa tylko zaolejone. Ale nic nie wylewa sie. Bylem u jednego mechanika na komputerze i wszystkie wtryski mialy korekty w granicach 1.00, gdzies wyczytalem ze tak ma byc. Ktos moze potwierdzic? Zawsze jezdzilem grupa vag i tam bylo 0. Nie pasuje mi z wtryskami ze kopci i przerywa jak jest cieplo na dworze, jak jest zimno jest idealnie. Gdyby wtryski byly padniete to mysle ze kopcilby caly czas bez wzgledu czy zimno czy cieplo na dworze. Na forym kia chlopaki mieli takie same objawy, i pomogla zmiana swiec. Sprawdzilem swoje multimetrem i opornosc na kazdej byla okolo 0.01 czyli sprawne. Nie wiem czy dochodzi do nich zasilanie z przekaznika. Nie mam jak sprawdzic z rana. Jak sprawdzalem swiece, to nie bylo napiecia we wtyczce ale silnik byl jeszcze cieply. Z rana jak zimno nie mam jak sprawdzic. Ale sprawdze to jeszcze. Na poniedzialek umowilem sie wstepnie przez tele z innym mechanikiem i na pierwszy ogien chce sprawdzac wtryski. Co myslicie? Jak bylem za pierwszym razem u mechanika i sprawdzal korekcje wtryskow to temperatura plynu byla w granicach 90°C. Czy mozna wiec wykluczyc czujnik temperatury? Czy zepsuty przekaznik nie wyrzuca bledu? Jak uruchamialem silnik z odpieta wtyczka od swiec to nie bylo zadnych bledow na zegarach. Czy sprawdza tylko jak ma je grzac? Bledow w kompie brak. Filtr paliwa zmieniony. Profilaktycznie podlaczylem na krotko z pominieciem baku liqui moly diesel spulung zeby wyczyscic wtryski ale bez zmian. Wtryski raczej sa ostatnim podejrzanym. Jak jest zimno na dworze to silnik pracuje idealnie zaraz od uruchomienia. Problem wystepuje tylko jak jest powyzej 12-14°C. Nie jestem pewien, ale mysle ze powyzej 26°C tez jest ok. Dzisiaj byl dopiero pierwszy tak cieply dzien u mnie i normalnie zapalil. Ale nie wiem czy za kazdym razem powyzej 26 bedzie tak zapalal. |
10-05-2020, 18:30 | #29 |
ford::amateur
Imię: Seba
Zarejestrowany: 07-05-2020
Skąd: Sheffield
Model: Volvo
Silnik: 1.6 diesel
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
Odp: silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny
Odlaczylem czujnik temp plynu i na uruchomionym silniku Sprawdzilem napiecie we wtyczce swiec, i caly czas oscyluje w granicach 1.5V do 2.5V a powinno byc okolo 5 mysle. Zastanawia mnie tylko co za madrala umiescil przekaznik na dole za zderzakiem i trzeba sie troche pogimnastykowac zeby sie do niego dostac.
|