![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-03-2015
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
![]()
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
To mój pierwszy drugi post więc proszę o wyrozumiałość Mam problem ze swoją foczką. Samochód normalnie odpala i jeździ. Natomiast po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów nagle wyłączają się kontrolki od gazu i samochód gaśnie. Po zatrzymaniu się i przekręceniu kluczyka - kontrolki gazu dalej się nie świecą i samochód nie odpala. Dopiero po dobrych kilku godzinach jak silnik dobrze wystygnie to odpala. Czy ktoś może miał podobny przypadek? Świece i kable są nowe. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 573
|
![]()
Jak długo jest gaz - czy świeżo założony.
Oczywiście bez podłączenia się pod gaz praktycznie nie da się nic powiedzieć bo: 1. jeżeli na zimnym da się podłączyć pod komp gazowy to ok 2. Jeżeli na gorącym nie da się podłączyć pod gaz to znaczy że kom uwalony - po rozgrzaniu siada jakaś tyci cząstka. 3. Po rozgrzaniu może szaleć np czujnik temperatury gazu i np po rozgrzaniu pokazuje -200st - albo +200 4. czy po zgaśnięciu - próbując odpalić - nie odpala na PB ?? czy odpalasz na LPG? I najważniejsze - wyłączyć LPG i jeździć na Pb- jeżeli sytuacja się powtórzy to znaczy że uwalona część od PB lub wspólne z LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-03-2015
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
![]()
Gaz od 5 lat w samochodzie.
Byłem w serwisie zajmującym się BRC i po podłączeniu do kompa wyszło, że jest jakiś problem z napięciem. Natomiast nie byli mi w stanie powiedzieć co to może być. Po zgaszeniu silnika nie można odpalić w ogóle samochodu - ani na gazie ani na benzynie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]()
Pozostaje wziąć miernik w dłoń i sprawdzać, gdzie ginie prąd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-03-2015
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
![]()
Zastanawiam się czy to nie problem z cewką zapłonową.
Jak myślicie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-03-2015
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
![]()
Zastanawiam się właśnie, gdyż nie tylko kontrolki się wyłączają ale samochód nie chce odpalić. Nie ważne czy na gazie czy na benzynie. Po prostu nie ruszy choćbym kręcił godzinę...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 573
|
![]()
W takim wypadku dobrze jest sprawdzić napięcia na wyjściach z kompa gazu - a potem te same napięcia jak problem wystąpi - to jest trochę jak szukanie igły w .... ale pewnie po przekroczeniu pewnej temperatury uaktywnia się "zimny lut". Jeżeli silnik kręci a nie odpala - to z najprostszych rzeczy - traci napięcie na wtryskach albo napięcie na cewkach - albo wszystko naraz.
Spróbuje odpiąć komp gazowy i sprawdź co się będzie działo przy jeździe tylko na PB z pominięciem kompa gazu. |
![]() |
![]() |