![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-02-2011
Skąd: Toruń
Model: Ford Galaxy Ghia MK2
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2001
Postów: 46
|
![]()
Witam.
Mam poważny problem z Galaxym MK2 1,9TDI AUY 2001r. Po podłączeniu miernika pokazuje na wyłączonym ( uśpionym po 15min ) pobór prądu 870 mA !!! Diagnostyka którą wykonałem : 1. Bezpieczniki w komorze silnika nie upalone idealne jak nówka 2. Odpiąłem całkowicie wszystkie drzwi 3. sprawdziłem wiązkę tylnej klapy 4.zablokowałem czujnik otwarcia drzwi i zacząłem wyjmować bezpieczniki Tylko w jednym przypadku gdy wyjąłem bezpiecznik nr.55 5A spadł prąd do 320 mA ,ale to i tak za dużo. Po rozpięciu bezpiecznika (kabla ) T4 tego co idzie do kabiny pokazuje 0A Jak rozpiąłem T5 ten co idzie do alternatora to miałem 340mA ,lecz jak go podpiąłem z powrotem i odpiąłem przy alternatorze cieńki kabelek ( chyba regulator ) to także spadło do 340mA . Czyli chyba to coś w kabinie nie gra. Rozebrałem pod nogami plastik aby dojść do przewodów ,lecz nie wyczółem grzania ani zapachu . Gdzie mogę szukać przyczyny ? Może w przeaźnikach ale jak tam się dostać i gdzie są ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: PRZEMEK
Zarejestrowany: 23-04-2014
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Model: Ford Galaxy Mk2 GHIA
Silnik: 2.3+LPG
Rocznik: 2001
Postów: 86
|
![]()
Kolego po stronie kierowcy masz bezpieczniki,a za nimi masz przekażniki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-02-2011
Skąd: Toruń
Model: Ford Galaxy Ghia MK2
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2001
Postów: 46
|
![]()
No tak ale dojście jest od przodu czy od spodu ? I czy moja usterka może mieć na nie wpływ. Pozdrawiam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: PRZEMEK
Zarejestrowany: 23-04-2014
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Model: Ford Galaxy Mk2 GHIA
Silnik: 2.3+LPG
Rocznik: 2001
Postów: 86
|
![]()
Dojście jest od spodu na wysokości kolan. Jak dostaniesz się do bezpieczników to musisz je ostrożnie odchylić i za nimi masz dopiero przekazniki. W takim wypadku ciężko jest okreslic co daje taki duży amperaż.Trzeba wszystko po woli posprawdzać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-02-2011
Skąd: Toruń
Model: Ford Galaxy Ghia MK2
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2001
Postów: 46
|
![]()
Konkretnie chodzi o to co mogę jeszcze rozpiąć żeby zminimalizować obwody . Może ktoś już diagnozował i wie czy jak odłączać główne wiązki.
Wiem ,że nie otrzymam gotowej odpowiedzi problemu lecz może zminimalizuje moje poszukiwania. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-01-2016
Model: alhambra 2003
Silnik: 1.9 tdi AUY
Rocznik: 2003
Postów: 29
|
![]()
A wiazka z tylnej klapy jest ok ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-05-2014
Skąd: DB
Model: Galaxy MK2
Silnik: AUY 1.9 1896
Rocznik: 2000
Postów: 52
|
![]()
Napisał że sprawdzał
bezpiecznik 55 to centralny zamek i zamek tylnej klapy zobacz czy w tylnym prawym boczku (schowku) niema przypadkiem możliwości rozpięcia wiązki tylnej klapy ( w okolicy lampy )
__________________
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-02-2011
Skąd: Toruń
Model: Ford Galaxy Ghia MK2
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2001
Postów: 46
|
![]()
Oki dzięki za podpowiedzi w czwartek popołudniu udostępnią mi garaż to posprawdzam czyli drugi etap.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-02-2011
Skąd: Toruń
Model: Ford Galaxy Ghia MK2
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2001
Postów: 46
|
![]()
No tak i po katorgach wnioski :
1. zdemontowałem plastiki przy bezpiecznikach i doszedłem do przekaźników pierwszego poziomu . Po wyjeciu żadnej reakcji cały czas 850mA . 2. Demontaż by dostać się głębiej do przekaźników na drugim poziomie i również żadnej reakcji. 3. No i znalazłem : - po wypieciu bezpiecznika od radia ( Duże z nawigacja ,zmieniarka z tyłu ) spadł prąd o 320 mA - po wypięciu bezpiecznika nr. 55 (5A ) prąd spadł do 0,04 czyli ok. !!!!! Pytania : 1. Czy radio org. z Navi może pobierać prąd rzędu 350mA 2. Co jest podłączone pod 55 bezpiecznik . ( odpiąłem by wyeliminować pobór oświetlenie , tylna klapę wypięta z kostek w prawym tylnym boczku oraz wszystkie drzwi ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
![]()
wydaje mi sie, ze radio jest źle wpięte w zasilanie.
|
![]() |
![]() |