|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-12-2016, 22:47 | #1 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-06-2013
Skąd: Zabrze
Model: focus
Silnik: 1,0 ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 37
|
Termostat 1.0 ECOBOOST
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Mam problem - Focus 1.0 ECO BOOST 2015 nie osiąga wyższej temperatury po ponad półgodzinnej jeździe ( wydaje mi się że powinno być około 90 stC albo coś blisko tego ). Ogrzewanie na klimatroniku 19 stC temperatura na zewnątrz +2 stC. Czyżby to termostat ? "Czy te typy tak mają ?" |
02-12-2016, 09:56 | #2 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-01-2013
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: '14
Postów: 223
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
Coś jest nie tak, ecoboosty szybko się nagrzewają.
Zobacz jaka jest rzeczywista temperatura cieczy chłodzącej w teście zegarów. Sprawdź również czy masz odpowiednią ilość płynu w zbiorniczku. U mnie wskazówka w takim położeniu jak u Ciebie to zaledwie 45st faktycznej temperatury cieczy - dość szybko osiągalne. Przy takich temperaturach jak teraz potrzebuję ok 7-8km by osiągnąć 90st C. |
02-12-2016, 10:50 | #3 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
No nie wiem, ten test jest moim zdaniem trochę nierzetelny.
Temperatura na klimatroniku ustawiona na 19 stC oznacza, że on jak najszybciej będzie chciał osiągnąć ciepło w kabinie więc będzie grzał na maks przez jakiś czas. Spróbuj poobserwować co będzie jak wyłączysz ogrzewanie. A w trasie jak? Wcześniej jak było? |
02-12-2016, 10:53 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-10-2015
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 222
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
Spokojnie możesz jechać do aso na gwarancyjny. Jak kolega wspomniał, max 10km wystarczy aby osiągnąć te 90 stopni.
|
02-12-2016, 11:07 | #5 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
No jasne, od razu do ASO na gwarancję termostatu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nawet nie dwuletnie auto.
Sorry ale kolega napisał, że po ponad półgodzinnej jeździe. Ale w jakich warunkach? W mieście? W korku? Ja do pracy mam 4km, i czasem jadę po 20-25 minut bo stoję w korku, silnik nie przekracza 3000 obr/min gdy już się z niego wyrwę. A oprócz tego mi zimno i nawalam na ciepło w kabinie. To skąd ten silnik ma uzyskać nagle 90 stC? W dodatku masz klimatronik, który działa tak, że jak ustawisz 19stopni, to on nie będzie Ci dmuchał powietrzem o temperaturze 19stopni tylko dużo wyższej, bo będzie dążył do tego żeby jak najszybciej ogrzać kabinę Jak dojadę do pracy to wskazówka jest mniej więcej w tym samym położeniu co u Ciebie. A auto ma 2 miesiące i 3500km przebiegu. Też mam jechać do ASO? |
02-12-2016, 14:03 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
1.0 EB maja elektryczne grzałki w nagrzewnicy i one wspomagają nagrzewanie wnętrza. Blok silnika jest żeliwny, więc długo się nagrzewa. Jeśli z tych 30 minut większość to stanie w korkach, to oczywiście szansa na 90 stopni są znikome, jeśli jazda a tak kolega napisał, to musi się zagrzać.
Mój 1.6 nagrzewa się wolniej, ok 10km trasy, ale nie mam żaluzji chłodnicy. Może to i dobrze biorąc pod uwagę przegrzane 1.6 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
02-12-2016, 14:15 | #7 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 05-05-2016
Skąd: Zamość
Model: Ford Focus MK3 Titanium
Silnik: 1.0 Ecoboost 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 95
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
Moj 1.0 125km nagrzewa sie bardzo szybko do 90stC nauczony jestem zawsze rozgrzac silnik przed jazda tak z 5min sobie chodzi na luzie i po przejechaniu ok 2km mam juz caly czas wskazowke temp na srodku.
|
02-12-2016, 14:33 | #8 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
Cytat:
Cytat:
|
||
02-12-2016, 15:20 | #9 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-06-2013
Skąd: Zabrze
Model: focus
Silnik: 1,0 ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 37
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
Czyli reasumując - trasa około 30 km i pomiar termometrem ile jest. Latem temperaturę osiąga bardzo szybko.
Jak wykonam to się podzielę wiedzą. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez agir ; 02-12-2016 o 15:22 |
03-12-2016, 19:50 | #10 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-06-2013
Skąd: Zabrze
Model: focus
Silnik: 1,0 ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 37
|
Odp: Termostat 1.0 ECOBOOST
Termostat do wymiany - po uruchomieniu silnika gdy się lekko zagrzeje, rura idąca do chłodnicy ( za termostatem ) jest już cieplutka - wniosek -termostat nie trzyma. No chyba że układ dużego obiegu chłodzenia w tych Fordach działa inaczej.
|