![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#681 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-12-2016
Model: Focus,Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2010,2016
Postów: 58
|
![]() Cytat:
Prosto wyjaśniony temat.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja nie wiem po co komu auto jak na olej nie ma kasy. Leje co tańsze, paliwo też tańsze bo tak lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., filtry też co tam na allgro są najtańsze. Po co to? Potem 200 tyś i tak po kolei egr, wtryski, turbo , pompa itd. Ale oszczędność, hoho, a ktoś inny leje to co fabryka nakazała i przebieg 400tyś.i auto jak nówka. Patek człowiek jedzie za takim macherem. A ten się wlecze i tylko paczy co mu za kontrolka się zapali.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A do tego ciągle teoria spiskowa, normalnie starożytni kosmici wszytko nim psują.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-01-2014
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8
Rocznik: 1999
Postów: 415
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ojciec od ****iarza mnie uczył, że na wszystkim mogę oszczędzać, ale na oleju, hamulcach i oponach nie wolno, bo to skrajna głupota, która zawsze źle się kończy. Owszem przez chwilę będę miał drobne, ale w końcowym rozrachunku wydam wielokrotnie więcej i narobię sobie, a czasem i innym sporych kłopotów. Pamiętam jak gdzieś w połowie lat 70-tych ojciec mojego kolegi, tzw. "prywaciarza", sprawił sobie Mercedesa. Całe miasto chodziło to cudo oglądać. Aż nagle stało się. Gość wypad w drogi i wyciął ścieżkę w młodym lesie. Okazało się, że zamiast oryginalnych klocków hamulcowych założył jakieś tanie, rzemieślnicze podróbki. Coś tam się rozpirzyło i wpadło pomiędzy tarczę, a zacisk blokując prawe, przednie koło. Oczywiście na autocasco również zaoszczędził. W efekcie równowartość pięknej willi stała się złomem. 3 tygodnie spędził w szpitalu, do końca życia utykał i już nigdy nie był tym samym człowiekiem. Dobrze, że nikogo nie zabił. Ale to były inne czasy. Ludzie przez całe dekady wyrzekali się wszystkiego żeby kiedyś mieć 126p, a na klocki za za 120 DM trzeba było pracować i nie jeść przez kilka miesięcy. Dziś różnica w cenie między podłym smarowidłem, a dobrym olejem to jedna dniówka, a więc... ale może poziom intelektualny i kulturowe wzorce zachowań części społeczeństwa zostawmy na inną okazję ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-12-2016
Model: Focus,Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2010,2016
Postów: 58
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-09-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus Active X FL
Silnik: 1.0 125 KM MHEV
Rocznik: 2023
Postów: 160
|
![]()
To ja wam powiem teraz co przed chwila usłyszałem od pewnej Pani z serwisu ASO Big Autohandel w Gdańsku . Zadzwoniłem z pytaniem jaki olej mam wlany bo chciałem sobie kupić literek na "jakieś " dolewki (ewentualnie ) . Podałem numer rejestracyjny dla weryfikacji auta i Pani mi mówi że mam wlanego CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL , ale uwaga 5W20 !!! Zaznaczam że mam zwykłą benzynę 1.6 Ti-VCT i wszelkie znaki na niebie i książce serwisowej wskazują że powinien być 5W30 z odpowiednią normą Forda . Niezły numer , może babeczka już myślała jak spędzi "sylwka " i takie na odwal powiedziała ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | ||
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 23-02-2013
Model: Focus III Kombi
Silnik: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma [PNDA]
Rocznik: 2013
Postów: 258
|
![]() Cytat:
Cytat:
Dla leniwych: Castrol Magnatec Professional 5W-20 spełnia normę WSS-M2C948-B. Dla szukających wiedzy: Nie oceniam, czy wybór 5W-20 jest dla tego silnika dobry czy zły, stwierdzam tylko fakt zalecania go przez producenta, a więc ASO zastosowało go zgodnie z zapisem z instrukcji obsługi. Dla fanatyków: Nie twierdzę, że trzeba stosować olej Castrola - może to być Castrol, ale równie dobrze dowolny inny olej spełniający normy podane przez producenta silnika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-09-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus Active X FL
Silnik: 1.0 125 KM MHEV
Rocznik: 2023
Postów: 160
|
![]()
Czyli mogą mi na przeglądzie zalać 5W20 lub 5W30 z odpowiednią specyfikacją ( widzimisię serwisanta ) bo tak dopuszcza instrukcja obsługi .
A tak na marginesie , możesz powiedzieć jaki ty olej lejesz , bo widzę że mamy takie same silniki ? Ostatnio edytowane przez yacekb ; 31-12-2016 o 16:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 07-08-2016
Skąd: Warszawa
Model: Passat
Silnik: 1.8 tsi
Rocznik: 2016
Postów: 58
|
![]()
Jaki olej będzie zalany zależy od tego co uzgodnisz podczas przyjęcia samochodu przez doradcę. Możesz sobie zażyczyć 5w30 lub 5w20 bo oba sa przewidziane do tego silnika. Koszty przeglądu maja być ustalone podczas przyjęcia, a jeżeli dojdzie coś podczas przeglądy doradca powinien zadzwonić, poinformować ustalić koszty i uzyskać zgodę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: Ford KA
Silnik: 1,5 160 KM
Rocznik: 2006
Postów: 995
|
![]()
O kutffffa dobrze, że nie mam takiego pięknego auta gdzie trzeba jeździć na 5W20 albo serwisowi się tak wydaje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dopiero bym se włosy z łepetyny rwał, że do mego najsmaczniejszego-ulubionego 5W40 to jest jeszcze dalej od 5W20. Normalnie się ucieszyłem, że inni mogą mieć gorzej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak poważnie to na nowy rok pamiętajmy i tego Wam życzę, że kto smaruje ten jedzie i w odpowiednim czasie smaruje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 31-12-2016 o 16:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
uważasz, że 0w-20 100% PAO jest gorszy od 5w-40 ?
no nie żartuj |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-12-2016
Model: Focus,Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2010,2016
Postów: 58
|
![]() Cytat:
To wytłumacz jasno kolegom że mamy XXI wiek. Olej 0W20 - to mistrz Olej 5W30 - jest bardzo ok Olej 5W40 - taki sobie, już raczej bardziej minerał niż syntetyk Olej10W40itd - to już praktycznie olej mineralny. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diesel , dpf , olej silnikowy |
|
|