![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 11
|
![]()
Mam swojego focusa od września ubiegłego roku, kupiłam z instalacją lpg. Wszystko było ok do mniej więcej września tego roku. Zaczęła mi skakać temperatura początkowo wychylając się lekko za środek, teraz czasem 0,5 cm od czerwonego pola. Nie ma reguły kiedy te skoki się pojawiają. Czasem przy 80, czasem przy 100, czasami wcale. Czasem pod górkę, czasem z górki. Zwalniam wtedy o kilka km i wskazówka wraca na miejsce. Zimą spalił mi się silniczek wiatraka chłodnicy (?), został wymieniony i wszystko było ok. W trakcie wakacji wymieniana była pompka paliwa, samochód był bardzo mało używany przez ok 2 mce. Byłam z tym u mechanika bo myślałam, że znowu silniczek, ale chłodnica się włącza. Sprawdził też że nie wywala płynu. Dodam, że taka sytuacja dzieje się tylko na trasie, jadąc po mieście temp nie skoczyła ani razu. Jest to dla mnie dość kłopotliwe bo jeżdżę głównie po trasie. Póki co jeżdżę tak bo muszę, ale martwi mnie to trochę, bo zaczynam się spóźniać do pracy przez to zwalnianie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Planuję po świętach oddać go do mechanika, ale co mu sugerować?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
![]() Cytat:
Jak oddajesz do mechanika to on ma wiedzieć czego szukać. Z Twojego opisu to można tylko wróżyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może być zacinający się termostat, może czujnik temperatury, może,może,może..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Piekary Śląskie
Model: Ford Focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci 134 KM
Rocznik: 2008
Postów: 209
|
![]()
miałem podobnie na lpg trasa potrafił się zagotować a z kolei na benzynie zero objaw w moim przypadku czujnik temperatury wariowal wymiana 60 zł czujnik z 30 i kłopot z głowy. sprawdź jak jest na benzynie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 11
|
![]()
Wracam z moim problemem. Samochód był u mechanika, sprawdzili uszczelkę głowicy i wymienili termostat. Dzisiaj jeździliśmy z podłączonym komputerem i tak - temperatura: wskazówka pokazuje 90, komputer około 100. Przy skokach temperatury do 128. Puszczam gaz, temperatura spada. Już nie wiem co robić, bo albo olewają sprawę, ale mówią, że te samochody tak mają zimą :/ Mechanik powiedział, że na razie mogę tak jeździć i nic się nie stanie. Jeśli ktoś się zna to mogę pokazać wskazania tego programu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-09-2016
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 106
|
![]()
Hmm... a może pompa wody nie domaga? Obroty silnika mają wpływ na wydajność pompy wody.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Postów: n/a
|
![]()
Objawy pasują do mocno zanieczyszczonej z zewnątrz chłodnicy.
Wymontować, wyczyscić i problem zniknie. |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 11
|
![]()
Do wymiany rozrządu zostało 10 tys. km więc stwierdzili, że pompa jeszcze powinna być ok. Było też sprawdzane czy przy wysokich obrotach podnosi się płyn w zbiorniku (podnosi się i podobno tak ma być). W międzyczasie zniknęło 0,5l płynu chłodniczego. Zostało dolane i nie ubywa. Dodam jeszcze, że te dwa przewody, które z przodu odchodzą od zbiornika płynu chłodniczego są po jeździe zimne. Raz jeden był ciepły. Żaden z mechaników nie raczył mi odpowiedzieć jakie powinny być. No i tak jeżdżę póki co bo samochód jest mi niezbędny (ale szanuję i nie szaleję, żeby temp nie skakała).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
|
![]() Cytat:
Nie, te samochody tak nie mają, więc niech nie ściemniają tylko znajdą usterkę, bo ewidentnie coś szwankuje, a co to już oni (mechanicy)powinni wiedzieć. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
![]() Cytat:
Ile to już razy doradzasz? Później tylko głupio przeprosić jak wychodzi,że to czujnik itp... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jeżdże Toyotą :-)
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
|
![]()
a może zapowietrza się układ chłodniczy albo nie został odpowietrzony......, zamulenie chłodnicy też.
Czy przy spuszczaniu płynu miał kamień w sobie?
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
![]() |
![]() |