![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-01-2017
Model: Focus mk1
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 2000
Postów: 13
|
![]()
W zeszłym tygodniu w moim Focusie zostało wymienione:
- kompletny rozrząd - pompa wody - olej (Mobil 2000 10w40) - filtr oleju - termostat - świece (Motorcraft Platinum - AYFS 22FM 4988520) - uszczelniacz wału Od tamtej pory przy odpalaniu na zimnym silniku zaczął kopcić na niebiesko (przez około minutę) i pojawiło się znacznie więcej białego/siwego dymu w czasie jazdy oraz zapach dymu jest taki jakiś inny (bardziej śmierdzący). Nasiliło się również falowanie obrotów na biegu jałowym (zaczął nawet sporadycznie gasnąć) oraz przy redukcji na wyższy bieg jeśli obroty zejdą poniżej 2 tys. obrotów to pojawiają się dwa szybkie delikatne szarpnięcia - tak jakbym za szybko puszczał sprzęgło. Dodam, że z odpalaniem bywa różnie - wczoraj musiałem użyć pedału gazu i odpalił z problemami, a dzisiaj odpalił od strzała bez inwigilacji. Na mocy nie stracił. Jakie mogą być tego przyczyny? Problem dotyczy Ford Focus 2.0 Zetec + LPG sekwencja 212 tys. przebiegu Ostatnio edytowane przez Merlinos ; 06-02-2017 o 12:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
jak kopci na niebiesko to olej spala
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-01-2017
Model: Focus mk1
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 2000
Postów: 13
|
![]()
Tyle to nawet ja wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-01-2014
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8
Rocznik: 1999
Postów: 415
|
![]()
Nienajszczęśliwiej dobrałeś olej. Polecam 5W-30 posiadający aprobatę Forda.
Osobiście mam sprawdzone Liqui Moly Special Tec F 5W-30 i SynPower FE 5W-30 od Valvoline. Nie polecam żadnego Castrola. Exon Mobil do tego silnika poleca Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30. To bardzo dobre oleje, ale osobiście boję się podróbek, których w handlu ponoć jest więcej niż oryginałów. Zaraz po Castrolu to najczęściej podrabiane oleje na świecie. Ostatnio edytowane przez TomQ62 ; 06-02-2017 o 17:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-01-2017
Model: Focus mk1
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 2000
Postów: 13
|
![]()
Mam wlany ten sam olej co poprzednio, a nie kopcił. Chyba, że trafiła mi się jakaś pidróba, ale wątpię.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 29-01-2012
Skąd: Sędziszów
Model: Mondeo mk4 ,Puma 1,7
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 1,083
|
![]()
a ubywa oleju?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-08-2016
Skąd: Kato
Model: Focus
Silnik: 2.0 ST170
Rocznik: 2003
Postów: 308
|
![]()
Może to być źle ustawiony rozrząd, uszczelniacze zaworów do wymiany bo pali olej jeśli kopci cały czas
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
![]()
Jeśli uszczelniacze do wymiany, to kopci właśnie przy rozruchu, bo olej ścieka po zaworach i dostaje sie do komory spalania.
Jeśli cyrki zaczęły się po wymianie rozrządu, to najpierw do sprawdzenia, czy prawidłowo ustawiony. A wiele wskazuje,że nie- falowanie obrotów, ciężkie palenie, |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
![]()
Na początek sprawdź świece. Kiedyś kupiłem oryginały i jedna była inna od pozostałych. Wypaliła się po ok.1000km i był problem z autem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-01-2017
Model: Focus mk1
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 2000
Postów: 13
|
![]()
Czy ubywa oleju to nie wiem bo mam dopiero 200 km przejechane. Przez 2 - 3 ostatnie dni palił bardzo ciężko, a dziś rano odpalił od strzała. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na odpalanie, ale wczoraj odwiedziłem stacje i wlałem mu ponad połowę baku.
Mam jeszcze problem ze zbyt wolno spadającymi obrotami. Myślałem, że to linka od gazu ma opory, ale przy przepustnicy ładnie się chowa. Mam już trochę zapchany filtr powietrza (stożek), więc ściągnąłem go i odpaliłem silnik. Z wydechu zaczęły lecieć duże ilości śmierdzącego białego dymu - tak jak przy pracy na zimnym silniku tylko, że w trochę większej ilości. Czy zapchany filtr może być powodem wolno spadających obrotów oraz kopcenia? |
![]() |
![]() |