![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
![]()
Witam
Zwracam się z pytaniem o przyczyny problemu, wątków jest wiele i różne odpowiedzi można by rzecz wszystko może być problemem ale tak się nie da, pół osprzętu silnika nie wymienię. Ale do rzeczy, kiedy silnik jest zimny praca silnika nie jest równa, na obrotomierzu nie widać wahań ale czuć że trzęsie delikatnie nadwoziem. Po rozgrzaniu chodzi równo. Przebieg 250 tys km. Jaka przyczyna? Jakieś pomysły?
__________________
Fordziarz |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 24-01-2017
Skąd: Białystok
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 15
|
![]()
Jakieś pomysły?>Podać wykaz paramenty pracy silnika, bo na prawdę wiele przyczyn może być i bez komputera nie obejdzie się.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 31-05-2013
Skąd: Bielsk Podlaski
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 109KM DPF-był
Rocznik: 2005 Ledwo dotarty 350tyśKM +
Postów: 267
|
![]()
Świeczki
35-55zł sztuka U mnie jest błąd świec ŻaroWych a pali zawsze na dotyk nawet w -20 Ostatnio edytowane przez RAFIXX ; 16-05-2017 o 07:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
![]()
U mnie nie ma żadnego błędu. A można jakoś sprawdzić która świeca czy trzeba wszystkie wymieniać.
__________________
Fordziarz |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 31-05-2013
Skąd: Bielsk Podlaski
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 109KM DPF-był
Rocznik: 2005 Ledwo dotarty 350tyśKM +
Postów: 267
|
![]()
Zalecana wymiana kompletem . . .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]()
Zresztą nie jest powiedziane, że to pojedyncza sztuka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Lepiej mieć pewność niż za 1000 km znowu przyjechać do mechanika bo kolejna padła.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 24-01-2017
Skąd: Białystok
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 15
|
![]()
Ale co ma świeca żarowa do nierównej pracy silnika?. (Ktoś tam myśli trochę?.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 31-05-2013
Skąd: Bielsk Podlaski
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 109KM DPF-był
Rocznik: 2005 Ledwo dotarty 350tyśKM +
Postów: 267
|
![]()
No to że jemu nierówno chodzi po zimnym rozruchu xD
Zresztą każdy silnik zimny chodzi inaczej niż gorący xD jeden wpierw głośniej później ciszej xD może być też poduszka olejowa Ostatnio edytowane przez RAFIXX ; 16-05-2017 o 21:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI DPF (115 KM)
Rocznik: 2012
Postów: 333
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 24-01-2017
Skąd: Białystok
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 15
|
![]()
Tylko kolego, nierówna praca na zimnym silniku może być za mała dawka paliwa podczas rozruchu, to raz. A więc trzeba podłączyć pod komputer i obejrzeć paramenty pracy silnika podczas rozruchu i w czasie rzeczywistym, bez tego niema mowy o prawidłowej rozwiązania diagnostyki.
Autor nie pisze, czy choćby wymienił filtr paliwa, który jest pierwszym o znakiem niedomagania ciśnienia w układzie paliwowym, co również nie wiadomo jak wygląda EGR, bo jej usterki również mogą być problemy z rozruchem silnika i wiele inny rzeczy choćby przekłamania czujnika temperatury, co z pewnością ma za zadanie zwiększyć dawki paliwa podczas rozruchu, pomimo nienagannej i sprawnej świecy żarowej, bo to nie świece zwiększają dawki paliwa podczas rozruchu, prawda. |
![]() |
![]() |