![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 01-06-2005
Model: Focus HB
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 170
|
![]()
Dzisiaj postanowiłem zobaczyć jaka będzie temperatura, za pomocą Forscan. Specjalnie nie włączyłem klimatyzacji i po przejechaniu kilku km (w małych korkach) było 84 stopnie. Potem na Puławskiej mega przerąbane i doszło do 90 (zakładam, że żaluzja zgodnie z teorią była zamknięta. Włączyłem klimatyzację i temperatura spadła do 82. Potem znowu wyłączyłem klimę i przejechałem się obwodnicą......i temperatura 84-86 a nie jechałem wolno. Na dworzu rano słonecznie i ponad 20 stopni. I teraz wnioski jakie mi się nasunęły.....jak jest ciepło to ZAWSZE mam włączoną klimę i żaluzja jest otwarta. Jak nie jest ciepło (chociaż ja często jeżdżę klima z ciepłym powietrzem) i wyłączysz klimę to na razie nie przekroczyło mi 90 stopni więc też jest OK. Przy szybkiej jeździe też jest OK. Może dłuższe trasy albo jakieś mega korki w chłodne dni pozwolą mi coś zaobserwować. Bo tak na chwilę obecną to nie widzę powodu by wyłączać aktywną żaluzję. A jeszcze patrzyłem na temperaturę powietrza dochodzącą do silnika (albo filtra nie wiem gdzie jest ten czujnik) i bez względu czy z klimą czy bez była ok. 30 stopni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-01-2013
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: '14
Postów: 223
|
![]()
W 1.6EB IC chłodzony jest powietrzem, w 1.5EB zastosowano chyba inne rozwiązanie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
FCP member
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,257
|
![]()
15eb ma IC chlodzone wodą
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ford::professional
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 22-05-2012
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK5 FL Titanium
Silnik: 2.0 A8 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2019, I rej. 2020
Postów: 1,317
|
![]()
A czy 1.0 EB 125HP ma chłodzenie IC wodą?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-01-2013
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: '14
Postów: 223
|
![]()
Nie.
1.5EB jest pierwszym ecoboostem, w którym takie rozwiązanie zastosowano. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 05-10-2016
Model: Focus 3
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 12
|
![]()
Podepnę się pod temat.
Czy mając sprowadzonego focusa mk3 z ciepłych krajów warto inwestować na zimę w w tą żaluzje (czy się w ogóle da?). Teraz temp sięgają 0 i silnik jest nagrzany po ok 10 km przy wyłączonym nawiewie ciepłego powietrza. Mam silnik 1,6 TDCI 115km Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez kaleba ; 04-11-2016 o 10:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: opolskie
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI 115 km
Rocznik: 2012
Postów: 150
|
![]()
Ja mam żaluzję i zanim silnik osiągnie na wskazówce temp roboczą to też z 10 km przejeżdżam, tylko że ja nie katuję siebie wyłączonym nawiewem, ogrzewanie na full, bo mi ma być komfortowo a nie maszynie. Nowoczesne diesle nagrzewają się długo i nie jest to nic złego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 13-06-2017
Skąd: Banino
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 182 km
Rocznik: 2012
Postów: 15
|
![]()
Panowie a jak ten patent wyłączyć żeby na stałe były otwarte? Dzwoniłem do Forda i dowiedziałem się że się nie da....pewnie u nich ale jakos na pewno można.Będę wdzięczny za podpowiedź...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
FCP member
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,257
|
![]()
Da się
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 13-06-2017
Skąd: Banino
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 182 km
Rocznik: 2012
Postów: 15
|
![]()
Coś więcej w temacie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|