![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 22-04-2007
Skąd: Bełchatow
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 218
|
![]()
Witam ! Od dłuższego czasu zastanawiam sie nad zamontowaniem w jakiś sprytny i estetyczny sposób dodatkowego wskaźnika temp.cieczy chłodzącej . Jak wiadomo w naszych (1.6 Ecoboost) autach seryjny wskaźnik to statysta i ni jak nie można na nim polegać . W przypadku ubytku płynu silnik się przegrzewa a my nawet o tym nie wiemy puki nie padnie całkiem ...
I tu moje pytanie czy ktoś z was próbował coś takiego zrobić , lub zna firmę lub kogoś kumatego kto jest wstanie to poskładać do kupy. Dodam tylko ze skaner na obd2 z BT. nie wchodzi w grę bo podobno oryginalny czujnik temp który daje nam inf. o temperaturze pokazuje max. 100 stopni. Ale jasli ktoś ma wiedzę na ten temat chętnie wysłucham ! Ostatnio edytowane przez SRS ; 04-07-2021 o 15:51 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-01-2013
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: '14
Postów: 223
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,729
|
![]()
U mnie też ostatnio widziałem 102 stopnie po czym zaczęła spadać, co ciekawe do 83 stopni na autostradzie przy 160... Pewnie włączył się duży obieg, a nie był potrzebny tego dnia.
Jakby ktos miał możliwość podgrzania samego czujnika powyżej 100 stopni, to byśmy mieli dobry test. Oczywiscie z pomiarem po OBD. Znowu czujnika poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym, ja nie widzę możliwości łatwego montazu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 25-06-2016
Skąd: Kraków
Model: Fiesta ST MK7
Silnik: 1.6 182
Rocznik: 2014
Postów: 90
|
![]()
OBD pokazuje tyle stopni ile jest, nie ma ograniczeń do 100.
Temp robocza 98, w trakcie upalania może mieć i 110. 102 stopnie to też nie jest nic nadzwyczajnego, silnik od tego nie wybuchnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ważniejszym wskaźnikiem jest temperatura oleju |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 22-04-2007
Skąd: Bełchatow
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 218
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-01-2013
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: '14
Postów: 223
|
![]()
Skoro awarie są związane z ubytkiem płynu chłodzącego to może lepiej pójść w stronę czujnika poziomu cieczy w zbiorniczku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 22-04-2007
Skąd: Bełchatow
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 218
|
![]() Cytat:
Trzeba było by przerabiać zbiornik , dodatkowo jakoś mądrze podłączyć czujnik i gdzieś go umieścić aby w razie "W" widzieć jego wskazanie w czasie jazdy... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 23-07-2017
Skąd: Ruda Śląska
Model: Grand C-Max
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2011
Postów: 95
|
![]()
Przepraszam za mały offtop.
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem forda z 1.6 EB i już dosyć sporo naczytałem się o tym nieszczęsnym wężyku. Ktoś może przedstawić o który dokładnie wężyk chodzi? (grafika, foto, nr fabryczny poprawionej wersji) Z góry dziękuję. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 907
|
![]()
A w wersjach 1.5 EB tez jest ten problem ? Tam tez bie ma czujnika poziomu.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-01-2013
Skąd: Gliwice
Model: Fiesta MK7 Focus MK3
Silnik: 1,4Pb 1,5EB
Rocznik: 2012 2016
Postów: 62
|
![]()
Od strony estetyki to pozostaje chyba tylko odpowiednio spreparowany dodatkowy zestaw wskaźników z wersji ST.
|
![]() |
![]() |