|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-07-2017, 20:17 | #1601 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-11-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2l TDCI automat
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
odkręcić przewód zasilający świece z każdej ze świec
potem zmierzyć rezystancję . Z tego co pamiętam z powodu trudnego dostępu trzeba zdjąć rurę EGR Nie jest to jednak zbyt czasochłonne. No i podstawowy problem jeżeli nie ma pod ręką sklepu ze świecami to albo skręcasz ponownie i zamawiasz świece żeby potem ponownie zdjąć rurę albo unieruchamiasz auto do czasu zakupu świec. Te świece się często przepalają, więc warto mieć komplet w zapasie. |
05-07-2017, 20:28 | #1602 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo mk5 i mk4, Kuga mk1
Silnik: 1.5 Ecoboost, 2.0 Duratec-HE, 2.0 TDCI
Rocznik: 2015, 2007 i 2008
Postów: 233
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Ok dzięki za info. Spróbuje powalczyć ze świecami... a wtrysk zostawię na deser jeśli świece okażą się ok
|
05-07-2017, 20:47 | #1603 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Rezystancja jest bardzo mała, trzeba mieć dobry miernik uniwersalny, aby wskazania przy sprawnej i zwartej świecy były istotnie różne.
Jest prostsza metoda - wpierw sprawdzasz na gnieździe przekaźnika (trzeba go wyjąć), na jego stykach prądowych, czy w ogóle obwód świec jest zasilany. Robi się to zwykłym próbnikiem z żarówką 12V. Obwód świec zabezpieczony jest tzw "Fusible Link" (zabezpieczenie FL), czyli fragmentem przewodu o mniejszej wytrzymałości prądowej. Jeżeli jedna ze świec ma zwarcie (zdarza się czasami), FL się przepala i styki prądowe przekaźnika nie mają zasilania. Jeżeli żarówka próbnika się zapali, to znaczy, że żadna ze świec nie ma zwarcia. Wtedy (po dotarciu do świec jak opisał kolega karzuk) możesz po kolei tym samym próbnikiem z żarówka sprawdzić, która ewentualnie świeca żarowa jest spalona. Natomiast jeżeli próbnik w gnieździe przekaźnika świec nie zapali się, oznacza to, że prawie na pewno któraś ze świec ma zwarcie, a FL jest przepalony. Teraz - oraz w przypadku spalonej świecy - powstaje pytanie, czy samemu wykręcać świece (bo powinno wymienić się wszystkie cztery). Jest duże ryzyko ukręcenia świecy, a to już jest sytuacja dla naprawdę dobrego mechanika. Przy okazji: zawsze wkręca się nowe świece smarując ich gwint pastą ceramiczną. Nigdy, ale to nigdy miedzianą.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-07-2017 o 20:58 |
06-07-2017, 07:04 | #1604 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-11-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2l TDCI automat
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Można też wkręcić na sucho ale okoła 20NM.
Problem z wykręcaniem jest najczęściej nie z powodu zapieczenia na gwincie tylko trzymającego nagaru na długości za gwintem. Po prostu "z czuciem" |
06-07-2017, 15:54 | #1605 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
Nawet zwykle świece zapłonowe powinno wkręcać się w głowice aluminiowe na pastę ceramiczną, a takie elementy jak np. miedziany czujnik temperatury w głowicy - obowiązkowo. Natężenie występowania zjawiska elektrokorozji także zależy od naprężeń wewnętrznych w elementach połączeniowych i wielu innych czynników. Przy połączeniu elementów ze stopów żelaznych (np żeliwo ze stalą) zjawisko nie występuje. Znam warsztaty, gdzie pasta ceramiczna jest pod ręką każdego mechanika, a znam też takie, gdzie nigdy o niej nie słyszeli...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-07-2017 o 09:02 |
|
11-07-2017, 21:34 | #1606 | |
ford::amateur
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 21-03-2017
Skąd: Michałowice
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI 90km +
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
08-09-2017, 21:37 | #1607 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
A ja mam pytanie o numer długiej sprężyny wtryskiwacza? Przy okazji wymiany zaworków, chcę wymienić te sprężyny, koszt znikomy a na pewno nie zaszkodzi.
Czy do wtryskiwaczy 504Z powinny być i numerze 9308-401B? Drugie pytanie to mam silnik Euro3 a wtryski 504Z od Euro4. Może to powodować jakieś problemy? Gorszą pracę? Czy ewentualnie montować końcówki 133PBD od Euro3? Bo chyba tylko tym te wtryski się różnią. Czy jednak przy ewentualnej wymianie końcówek wkładać prawidłowe dla 504Z 135PBD? |
09-09-2017, 10:05 | #1608 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-01-2014
Model: Mondeo Mk3 kombi
Silnik: Duratorq 2.0 TDCi 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 263
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
Witam, nie wiem czy te informacje okaza sie pomocne, moze chociaz jakis fragment: mam silnik Euro4, wiec i wtryski 504z z koncowkami 135PBD, uszkodzilem 1en wtrysk ( najprawdopodobniej cewke) dobry kolega ofirarowal mi wtrysk 502z (Euro3) z koncowka 134PBD, ktory wsadzilem na miejsce tego uszkodzonego. Tak wiec obecnie mam 3 x 504z i 1 x 502z. Z wtrysku 502z zdjalem koncowke 134PBD i zalozylem 135PBD, silnik chodzi w miare rowno, a dluzsza sprezynka z 502z pochodzi rowniez z wtrysku 504z Ostatnio edytowane przez Fordo_Mondo ; 09-09-2017 o 21:29 |
|
09-09-2017, 11:39 | #1609 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Wszystko spoko, też obstawiam że końcówki z 504z nie wpłyną negatywnie na pracę silnika. A nawet trochę lepiej bo mają jeden otworek więcej, więc jeśli dobrze rozumuje to lepiej rozpylają paliwo.
Cytat:
9308-401B 9308-401C 9308-401D i które przychodzą do wtryskiwaczy Forda? A może te sprężynki się nie zużywają i ich nie wymieniać? Chociaż dociskają one trzpień zaworka więc obstawiam że się wypracowują. |
|
09-09-2017, 12:52 | #1610 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-01-2014
Model: Mondeo Mk3 kombi
Silnik: Duratorq 2.0 TDCi 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 263
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Dobre pytanie, nie bylem w stanie znaleźć nic wiecej, oprocz informacji ponizej:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ktora pochodzi z pdfa DELPHI COMMON RAIL INJECTOR (DFI1) - REPAIR PROCEDURE (s. 26) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Fordo_Mondo ; 09-09-2017 o 13:01 |