![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Waldek
Zarejestrowany: 30-05-2017
Model: Ford focus c-max
Silnik: 1.8
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
![]()
Od miesiąca jestem posiadaczem Forda Focusa C-Max 1.8 125 km benz z gazem 2006 r. I jest strasznie zamulony. Wszyscy piszą ze auto ma dobre osiągi ...a mi brakuje mocy i przyspieszenia. Silnik chodzi równo i elegancko bez innych objawów. Zarówno na gazie jak i benzynie jest tak. Na biegu 1 i 2 jest możliwie 3 i 4 tragedia.Jak wyprzedzam to redukuję do biegu 3..... Zaczyna iść dopiero po osiągnięciu 4500 obr./min. Czy tak to ma wyglądać czy coś jest nie tak? Proszę o podpowiedzi...
- filtry wymienione - przepływomierz wyczyszczony -EGR sprawdzony - brak przepustnicy w tym modelu - 3 mechaników podpinali kompy i nic (bez błędów) sprawdzali jakieś czujniki to niby ok.... kilka godzin już łącznie spędzili - wgrana nowa mapa - myślałem ze zatkany katalizator ale 2 sondy wykazują prawidłowy zapis Proszę o podpowiedzi.... Mechanicy z ok. Olsztyna zapraszam z pomysłami na ten problem. Ostatnio edytowane przez SRS ; 09-08-2017 o 21:59 Powód: wszyscy wiedzą że to Ford C-max 2003-2007 , po to jest prefix |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
Moim zdaniem jest cos nie tak z czujnikiem cisniemia zasysanego powietrza.
Gdyby lapal lewe powietrze (rowniez przez instalacje) to by sie zadlawil przy gwaltownym dodaniu gazu lub falowaly obroty. Na poczatek bym sprawdzil forscanem jakie cisnienie wskazuje na wylaczonym silniku (powinno byc cos okolo 100kPa) po odpaleniu okolo 30kPa. Od tego bym zaczal |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-04-2017
Skąd: Piła
Model: focus c-max GHIA
Silnik: 1.8 120 KM benzin
Rocznik: 2003
Postów: 116
|
![]()
Mam to samo ale na ciepłym silniku na zimnym jest dosyć żwawy ciągnie od dołu.Ale u mnie bierze gdzieś lewe powietrze bo jak delikatnie dodaje gazu to ciągnie a jak de pnę od razu to muli.U mnie wystepował jeszcze problem z zaworkami sterującym klapkami w kolektorze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
![]()
Czy to objaw na LPG czy też na Pb?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Wojkowice
Model: C-max Mk1
Silnik: 1,8 Duratec-HE 120KM
Rocznik: 2004
Postów: 74
|
![]()
Ten silnik uzyskuje max moment obrotowy przy 4000obr/min i dopiero od tego momentu zaczyna ciągnąć dość sprawnie. Moze wczesniej jezdziles czyms co ciągnie od samego dołu. Ja czasami jeżdżę skoda fabia 1,4 mpi 68 KM żony i tez mi sie wydaje ze jest żywsza od forda ale tam zaczyna sie rozpedzac od ok 2500obr/min.
Moze to zadna usterka tylko TTTM |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-04-2017
Skąd: Piła
Model: focus c-max GHIA
Silnik: 1.8 120 KM benzin
Rocznik: 2003
Postów: 116
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Warszawa - Białołęka
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.8 benzyna 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
|
![]()
może masz problem z zaworem sterującym rb/g, może się zacina ale nie wyrzuca błędu, w moim mam aktualnie taki problem, że na zimnym wszystko jest ok, przyśpiesza bez problemowo, ale jak się zagrzeje to gdzieś moc się podziewa, przyśpiesza ale do 3tys. ma na to czas a powyżej zachowuje się już normalnie, ponieważ ma dwa zawory rb/g zamierzam się pobawić z wymianą pojedynczych zaworów, u mnie wyrzuca błąd więc myślę że jeden z nich jest uszkodzony, i raz działa raz nie.
Tu poczytaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Pozdrawiam Tomek/ FORD Focus C-MAX 1,8b 125KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 08-06-2017
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 125KM
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-04-2017
Skąd: Piła
Model: focus c-max GHIA
Silnik: 1.8 120 KM benzin
Rocznik: 2003
Postów: 116
|
![]()
Witam
Jestem po wymianie zaworków sterującym i klapkami w kolektorze i moc wróciła ,ciągnie praktycznie od dołu.Zostało mi jeszcze wymiana węża pod kolektorem ssący bo jest sparciały i łapie lewe powietrze |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 17-03-2017
Skąd: Wejherowo
Model: C-max GHIA
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2004
Postów: 74
|
![]() Cytat:
Kolego a tevzaworki to ile Cie kosztowały? I jak sprawdziłeś że są trafione? Też mam problem z mocą bo czasem jest a czasem nie a mierząc opór zaworków pokazywalo mi 15Kohm i cały czas spadało. No i błąd p2008 oczywiście wyrzuca. |
|
![]() |
![]() |