|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-11-2017, 11:23 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
|
zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Temat raczej do Kolegów Koneserów olejowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak się drapie po łysinie, bo czas zmiany oleju w grudniu, czy aby nie przejść z Motula Specyfic 913D na Ravenol FDS 5W30 no niby ten drugi w pełni syntetyczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ktoś z Was jeździ na tym oleju. Jak on się sprawuje po przebiegu 10 tys km, bo niestety Motul Specyfik już po 8 tys km w silniku nie ten sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak to sprawdziłem ? Po przebiegu 8 tys km (przed wyjazdem do Chorwacji) spuściłem 3 litry z silnika i dolałem świeżynki 3l i praca silnika w tym samym garażu w tych samych warunkach akustycznych, na tak samo gorącym silniku jakby weselsza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., miększa, jak na nowym oleju po prostu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ktoś tu kupował, oryginał ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zgodnie z tym wszystko na bańce ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ps. gdzie konkretnie kupowaliście tego Ravenola FDS jakiś namiar, link gdzie jest w sprzedaży w oryginalnej wersji bym prosił. Lokalny dystrybutor z oficjalnej stronki Ravenola nie ma w ofercie FDS 5W30 masakra jakaś w tym Polandzie
__________________
nie każda morda pasuje do Forda Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 29-11-2017 o 11:48 |
29-11-2017, 12:52 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,757
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Taaaa.Miałem kiedyś kolegę co twierdził że na Benzynie V-power kosiarka mu lepiej pracuje.A świstak siedzi ........
|
29-11-2017, 13:00 | #3 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Sądziłem, że już dawno zostało ustalone, że w pełni syntetyczny olej zgodny z normą FORD WSS M2C 913 x nie istnieje. Nie szukaj Świętego Graala. :-)
|
29-11-2017, 13:01 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
A widzisz, a ja w sezonie latam na benzynie V-Power Racing motocyklem i powiem Ci, że niebo, a ziemia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Hamownia pokazała 2 KM więcej niż na zwykłym paliwie, a poza tym zupełnie inaczej, lepiej się wkręca w obroty 13-15 tys i co ważniejsze zupełnie inaczej, łagodniej schodzi z obrotów. W silniku samochodowym działa ta sama fizyka, tyle, że w silnym motocyklu silnik mam miedzy udami, a kolektory wydechowe wydechowe przebiegają pod moim rowem tam gdzie się plecy kończą, więc na jakich materiałach jadę czuję i widzę od razu. W samochodzie niestety człowiek oddzielony puszką, obudową, nadwoziem rozłożony na wygodnym fotelu i delektuje się ciszą, ale fizyka, termodynamika dalej ta sama Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolegi kosiarka też zagląda w te rejestry na obrotomierzu ?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Temat dla lubiących się mieszać w olejach markowych, więc nie marudźmy, że ktoś woli jeździć na beelee czym niech jeździ sobie Bump: Cytat:
Ten Ravenol ma kosmiczne wprost parametry na papierze mimo, że kosztuje tylko 165 zł < no wierzyć się nie chce, bo cena jest bardzo sensowna, no kusi coś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Może być nawet full mineral Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., aby to był olej który trzyma parametry do 10-12 tys km, tak abym zmieniając go w zimę w Grudniu na przykład jeszcze latem na wakacjach mógł sobie pocisnąć po autostradach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 29-11-2017 o 14:25 |
|
29-11-2017, 14:42 | #5 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,932
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
A jak te 3 litry spusciles jestem ciekawy.. normalnie odkrecasz korek spustowy i w kolka sekund większość zleci.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
29-11-2017, 15:18 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Najpierw chciałem oddessssać dużą strzykawką, ale cholera przez pochwę bagnetu wężyk nawet sztywny nie dawał się dopchać do lustra oleju w misce olejowej, więc podniosłem u kolegi oponiarza auto. Poluzowałem korek i delikatnie odkręcałem z dociskiem do misy, Zaczęło się sączyć to po prostu silnie opartym nadgarstkiem o spód misy olejowej trzymałem korek w otworze spustowym aby mieć kontrolę nad tym co wylatuje powolutku, bo jak bym go wyjął to bym się potem w strumieniu oleju nie połapał z wkręceniem go. Spuszczałem na oko, do wiaderka, kumpel trzymał wiaderko i zerkał, też na oko czy już czy nie już. Wiaderko 7 litrowe, małe. Potem do bańki po oleju zlałem z wiaderka używając lejka na której jest podziałka. Wyszło, że zleciało 3 litry. Uffff fart był, bo tyle miałem w 1 litowych bańkach gdyż kupowałem wcześniej 5+3 L w jakiejś promocji.
Tak to było Panie Sławek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dla chcącego nic trudnego, chociaż łatwo nie było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wprawę mam, ale nie polecam, bo generalnie czynność dla kogoś z hoplem na punkcie olei Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ps. jechałem na południe Europy, w upały, wiec co ma olej stać w garażu, lepiej niech się świeży kręci w silniku na autostradzie, byłem trochę zdygany upały i olej 5W30 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 29-11-2017 o 15:30 |
29-11-2017, 17:24 | #7 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Czyżby w 1,6 tdci 115 nie można odessać oleju przez bagnet?
|
29-11-2017, 17:27 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Mi się w moim 1,8 TDCi nie udawało. Może za mało determinacji chałupniczym sprzętem. Bankowo takim zawodowym odsysaczem co jest na stanowiskach wymiany oleju to da się odessać. Tylko chyba bez kontroli ile tego się odsysa.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda |
29-11-2017, 17:42 | #9 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Według schematu silnika jest rurka od bagnetu w kształcie"S"
Ostatnio edytowane przez daaro ; 29-11-2017 o 17:50 |
29-11-2017, 19:18 | #10 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
|
Odp: zmiana z Motul 913 D na Rvenol FDS
Cytat:
Trzeba pamiętać, że Niemcy są jedynym krajem w Europie, gdzie przepisy jasno precyzują który olej można nazwać syntetycznym, a który nie. Np. Mobil ESP 5W30 u nas ma na etykiecie napis "Fully Synthetic", a w Niemczech ma "SHC Synthese Technologie". Stąd niemieccy producenci, jak Ravenol czy Liqui Moly mają mnóstwo olejów z dopiskami HC-Synthese, Synthetic Technology, itp. Inni producenci, nie mając obwarowań bez stresu twierdzą, że ich oleje na bazach po hydrokrakingu to oleje w pełni syntetyczne. Wracając jednak do tematu jakości oleju, to kiedyś znalazłem fajny, specjalistyczny test sprawdzający wytrzymałość filmu olejowego. Mobil i ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, Motul wypadły słabo. Z europejskich produktów rewelacyjnie wypadł marnie w Polsce dostępny Agip, a najlepiej wyszedł amerykański Royal Purple. Niezbyt zaskakujące, bo Amerykanie Z mojej własnej praktyki warsztatowej wnioskuję, że niezależnie od tego, czy olej będzie na bazie HC, czy PAO, to i tak najważniejsza jest po prostu jakość produktu i dodatków zawartych w danym oleju. Tutaj przez lata wyklarowało mi się przekonanie do Liqui Moly, Texaco i Valvoline. Ravenol również uważam za najwyższą półkę, ale ich oleje silnikowe są stosunkowo drogie, stąd rzadko je stosuję. Co innego świetnie skatalogowane oleje do skrzyń automatycznych i inne przekładniowe. Testuj, tylko przed zalaniem innego oleju zrób płukankę silnika, bo im lepszy olej tym lepsze właściwości czyszczące. Wlejesz najlepsze co można, a po 10 000 km napiszesz że to nic nie warte, bo silnik brzydziej pracuje, a olej po prostu nie będzie już miał jak starych osadów dyspergować. |
|
|
|
|