![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#111 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-12-2013
Model: S-max
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 108
|
![]()
To w takim razie gdzie jest umiejsowiony czujnik mierzący temperaturę płynu chłodniczego?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ford::advanced
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 26-12-2013
Skąd: Warszawa
Model: S-max '11/ Chevy Tahoe '00
Silnik: 1.6EB 160KM/ 5.3 Vortec 285KM
Rocznik: 2011 / 2000
Postów: 212
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-11-2017
Skąd: Radom
Model: s-max
Silnik: 2.0 duratec
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
![]()
Witam;
Mam od 3 miesięcy S-maxa z 2006 2.0 benzyna. Tydzień temu wymieniłem termostat z racji niedogrzanego silnika temperatura silnika(odczytana z wyświetlacza przy włączonym teście zegarów) malała w trakcie jazdy nawet do 50 stopni przy temperaturze na zewnątrz ok 5 stopni. Po wymianie wszystko jest ok temperature w trakcie jazdy pokazuje między 94-98 stopni. Ale zauważyłem, że włącza mi się wentylator w korku i na parkingu przy wolnej jeździe gdy temperatura silnika osiągnie 100 stopni po chwili pracy spada. Pytanie czy to normalne? Bo na zewnątrz zima i raptem kilka stopni co będzie latem przy 25 stopniach. Nie jet to moje pierwsze auto z silnikiem na PB ale pierwszy raz zauważyłem, że mi się wentylator chłodnicy zimą włącza. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ford::average
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 24-04-2015
Skąd: Namysłów
Model: mondeo mk4
Silnik: 1999
Rocznik: 2009
Postów: 143
|
![]()
Moje MK4 przy trasie ma 92-93*C
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ford::expert
![]() Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
![]()
Jak najbardziej normalne .
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-11-2017
Skąd: Radom
Model: s-max
Silnik: 2.0 duratec
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
![]()
Dzięki!
Mechanior dziś przy wymianie przewodu paliwowego przejrzał silnik i wszystko ok i też twierdzi, że to raczej normalne. Pozdrawiam! Ostatnio edytowane przez krzychu.c ; 04-12-2017 o 21:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ford::beginner
![]() Imię: Felek
Zarejestrowany: 10-10-2008
Skąd: Złotoryja
Model: FOKUS, GALAXY, GALAXY
Silnik: 1.8 TDDI, 1.8 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 2001, 2008, 2007
Postów: 29
|
![]()
Witam
Jestem po wymianie termostatu a mimo to po przejechaniu 30 km temp silnika nadal w ok 50 st C. (odczytane z testu zegarów) czy ktoś się orientuje jaka może być przyczyna jeśli nie termostat? Nie wiem jak było wcześniej niedawno nabyłem Galaxy 1,8 125 KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ford::expert
![]() Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
![]()
Termostat przecież może być wadliwy i nie domyka sie albo jeździsz wciskając gaz do 1200 obr/min . i do tego ciepły nawiew kabiny na maxa .
Sprawdź węże między termostatem a chłodnicą jeśli cieple to termostat nie zamyka i do wymiany sie kwalifikuje .
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,687
|
![]()
Termostat na pewno od tego silnika? Pamiętam że w mondeo mk2 fizycznie pasowały zarówno od gnoja jak i benzyny, a różniły się temperatura otwarcia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ford::beginner
![]() Imię: Felek
Zarejestrowany: 10-10-2008
Skąd: Złotoryja
Model: FOKUS, GALAXY, GALAXY
Silnik: 1.8 TDDI, 1.8 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 2001, 2008, 2007
Postów: 29
|
![]()
Termostat wymieniłem na nowy ale go nie sprawdzałem przed wymiana czy działa (jeszcze się nie spotkałem aby nowy był walnięty ale nie zdziwił bym się jak by tak było) muszę ten stary wsadzić do gara i zagotować być może był dobry a przyczyna leży gdzieś indziej. Czy ktoś się orientuje w jakich modelach były 2 termostaty? Gdzieś wyczytałem że niektóre modele miały drugi (tzw mały termostat) być może to on jest winien całej sytuacji. czy po nr. vin jest w stanie ktoś to sprawdzić? albo gdzie szukać ewentualnie tego drugiego.
Po przejechaniu 30 km test zegarów pokazuje temp 57 st a po podłączeniu kompa temp na głowicy wynosi 75 st. temp na zewnątrz 0 st |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|