![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 | |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,022
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez kln1920 ; 07-12-2017 o 23:18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-10-2015
Skąd: Katowice
Model: Focus mk3.5
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
![]()
Nie powinny. Druga sonda powinna mieć amplitudę w okolicach 0.4V. Masz coś z wydechem, najpewniej Katalizator. Wiem, sam przez to przechodzę, chyba dwie strony nazad jest temat o błędzie P0420
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,022
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez kln1920 ; 08-12-2017 o 22:14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 12-12-2017
Skąd: Warszawa
Model: Ford C-Max TDCi
Silnik: 1600
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]()
Witam serdecznie,
mam mały kłopot z Foczką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 1.6 16 V- 100KM, 169 000 km, 2009 rok. A więc od pewnego czasu wyskakuje mi check engine a w nim błąd PO420 czyli "Zdolność konwertera katalitycznego do usuwania poniżej wartości szkodliwych składników...." Z moim mechanikiem nie za wiele uzgodniłem ale sam dochodzę do następujących wniosków: jeżdżę na krótkich dystansach po Wawie, a spalanie skoczyło mi z 9 na 11, a potem zaczął pokazywać się Błąd który opisałem wyżej. Emisja spalin na SKP jest książkowa z jednym wyjątkiem, sonda ma zaniżone parametry wg Pana diagnosty, i podaje wynik 0,97-0,98, pozostałe jak CO, CO2 itp są w zakresach. To może sugerować zbyt bogatą mieszankę paliwa, które dostaje się do katalizatora, ten go spala w podwyższonej temperaturze i daje taki Błąd. Sprawdziłem więc czy z powietrzem nie ma na filtrze problemu, ale nie, i teraz mam takie pytania: 1. czy to może być lejący wtrysk (wyższe spalanie i kat z błędem) 2. a może przepływomierz (komp źle czyta dawkę powietrza i wzbogaca mieszankę) 3. a może ktoś z Was miał podobny problem i wie jak w Warszawie mógłbym sobie z nim poradzić? Dzięki i pozdrawiam. Seba. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
![]()
Czy odczytywales temperaturę silnika? Może niedogrzewa?
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 12-12-2017
Skąd: Warszawa
Model: Ford C-Max TDCi
Silnik: 1600
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]()
Hmm, niestety nie odczytywałem, ale fakt że nagrzewa się bardzo szybko, wystarczy 1 może 2 km i już ma temperaturę na wskaźniku. Jeszcze żadne moje auto, a miałem ich już 11, nie grzało się tak szybko...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
|
![]()
Poszukaj na forum pod hasłem P0420, był temat ostatnio dość szeroko opisywany. Wzrost spalania, czyli regulacyjna sonda Lambda do wymiany. Jeśli masz już P0420, to zapewne katalizator został już faktycznie wykończony, a to oznacza wymianę, razem z sondą kontrolną, albo tanią alternatywę, jaką jest tulejka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
![]() Cytat:
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 12-12-2017
Skąd: Warszawa
Model: Ford C-Max TDCi
Silnik: 1600
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]()
O rany...czyli że łatwo i tanio nie bedzie...
Autopros, a co to za sposób z tulejką? Bump: Ok, dokopałem się żę chodzi o emulator kątowy. Dziękuję za pomoc. Najpierw sprawdzę sondę, jeśli padnięta to wymienię a jakby nadal się pojawiało to emulator i tyle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
![]() Cytat:
Ps. Zdazyles w między czasie sobie sam odpowiedzieć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
benzyna , przepływomierz , sonda , spalanie , wtryski |
|
|