![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-11-2017
Skąd: Radom
Model: s-max
Silnik: 2.0 duratec
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
![]()
Witam;
Mam kłopot ze swoim s-maxem z 2006r. Silnik 2.0 duratec he bierze olej jakieś półtora litra na 1000 km, w zbiorniczku wyrównawczym pojawił się na ściankach żółty osad, pod korkiem wlewu oleju też maź biało brązowa. Pozatym auto na 4 i 5 biegu zamulone. Na postoju jak mocno przekazuje silnik wskazówka od obrotów spada silnik zaczyna klekotać coś w okolicy rozrządu a po chwili obroty podskakuja jakby paliwo w ktoryms cylindrze nagle sie spaliło. Takie pierdniecie�� po tym klekotanie znika. Żadne kontrolki sie nie palą. Wszystko się pierniczyc zaczęło po wymianie termostatu. Może to zbieg okoliczności. Auto mam od 4 miesięcy, z Holandii przyjechało. Przebieg po obecnych przygodach sadze, że większy niż 170000��. Mechanik stwierdził że zapłon nieregularny i przez to bonki. A na chlanie oleju proponuje zalać 10w40 choć niedawno(1500 km temu) sam w nim olej wymieniał na 5w30, a jak to nie pomoże to mówi, że silnik do wyje...nia. Twierdzi też że to nie uszczelka pod głowicą ani odma. Tak więc proszę o wszelkie wskazówki co to może być bo coś mi sie wydaje, że mój mechanik nie ma ochoty grzebać w tym silniku. A i olej który w silniku zostaje robi sie coraz ciemniejszy. Płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie przybywa ani nie ubywa. Pozdrawiam! Ostatnio edytowane przez krzychu.c ; 22-12-2017 o 00:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
![]()
Ten osad w zbiorniczku wyrównawczym to bardzo źle wróży. Ja bym sprawdził jeszcze ciśnienie na garach i ciśnienie oleju na bloku .
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2011
Skąd: Anglia
Model: NieFord-Skoda Octavia vRS
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2016
Postów: 1,424
|
![]()
Dwie opcje.Jedna bardziej optymistyczna,to uszczelka pod głowicą.Druga, mniej optymistyczna,to zapieczone pierścienie.Bez ściągnięcia głowicy raczej się zbyt dużo nie zdiagnozuje.
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
__________________
http://s1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/ http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=786 --------------------------------------------------- 269KM/429Nm by Heko(było),następne(było) 275KM/427Nm...jest 324KM/483Nm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 30-08-2015
Skąd: LA
Model: S-max
Silnik: 2.0 140PS
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
![]()
Maz pod korkiem oznacza nie dogrzany silnik,krotkie odcinki temu sluzą. To ze olej robi sie ciemny to normalna sprawa. A co do oleju to napisz jaki wlałes? mobil,elf,castrol i orleny to totalny badziew. Kwestia wypadania zaplonu,podepnij kompa wejdz w dawkowanie i wtrysków i zobacz który wtrysk robi ci to zamieszanie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-11-2017
Skąd: Radom
Model: s-max
Silnik: 2.0 duratec
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
![]()
Olej Ford motorcraft 5w30. Mam nadzieję że to uszczelka. A czy przy uszczelce silnik może brać tyle oleju? I czy może olej dostawać się do układu chłodzenia i powodować ten osad? Wybaczcie za pewnie proste pytania ale niekumaty w tej dziedzinie jestem.
Ostatnio edytowane przez krzychu.c ; 23-12-2017 o 01:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 30-08-2015
Skąd: LA
Model: S-max
Silnik: 2.0 140PS
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
![]()
Podpinałes komputer?
Sprawdz korekty |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
|
![]()
Sprawdź jeszcze czy nie masz spalin w układzie chłodzenia. Jest taki specjalny test.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2011
Skąd: Anglia
Model: NieFord-Skoda Octavia vRS
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2016
Postów: 1,424
|
![]()
Jak najbardziej dostaje się do układu chłodzenia.Warto tak jak kolega sugeruje podpiąć Forscan, obejrzeć świece, pewnie uszczelki pod klawiaturą też do wymiany.
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
__________________
http://s1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/ http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=786 --------------------------------------------------- 269KM/429Nm by Heko(było),następne(było) 275KM/427Nm...jest 324KM/483Nm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 30-08-2015
Skąd: LA
Model: S-max
Silnik: 2.0 140PS
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
![]()
A za silnikiem upocone turbo...
Gdybys mial uszkodzoną uszczelke pod glowica,kopcił by na biało,mialbys problemy z ogrzewaniem i temperatura silnika. Gdyby spaliny cisneły do ukladu chlodzenia nigdzie bys juz nie pojechał. Chyba ze przed wymiana termostatu jezdziles na max temperaturze? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 15-05-2012
Skąd: Legnica
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2007
Postów: 168
|
![]()
PANOWIE to Duratec! Nie ma turbo
|
![]() |
![]() |