Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-12-2017, 14:04   #1
galloper
ford::advanced
 
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 23-07-2007
Skąd: Skórzewo
Model: S-MAX
Silnik: 1,5 EB
Rocznik: 2015
Postów: 359
Domyślnie Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

Prosiłbym użytkowników o spostrzeżenia na temat szybkości/skuteczności ogrzewania przedniej szyby. W moich poprzednich fordach Mondeo (2004) i S-Max (2008 ) działało to bardzo dobrze. Przy zaparowanej szybie po 2-3 minutach była ona czysta. W nowym S-Maxie przy lekko zaparowanej po 5 minutach dopiero pojawiają się czyste pionowe paski w odstępach kilku centymetrowych. Skuteczności jest niska i na pewno działa to o wiele słabiej niż w poprzednich egzemplarzach.
Jak jest u Was? Podobnie czy u mnie coś nie halo?

galloper jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2017, 14:17   #2
qwertykk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
Domyślnie Re: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

U mnie działa mega szybko. 1-2 min max
qwertykk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2017, 14:28   #3
woro_woro
ford::professional
 
Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

Tylko że @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ma mk2 i napisał już że w mk1 działało mu szybciej...
woro_woro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2017, 07:58   #4
strejla_u
ford::average
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 26-06-2017
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDci 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 57
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

Wczoraj miałem okazję pierwszy raz przetestować grzanie szyby. Nie była jakoś bardzo zaszroniona, ale cała biała i normalnie bez drapania by się nie obyło. Ogrzewanie oczyściło szybę w niecałą minutę. Super sprawa.
strejla_u jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2017, 08:42   #5
honzik07
ford::average
 
Imię: konrad
Zarejestrowany: 06-11-2017
Model: s-max
Silnik: 2,5t lpg
Rocznik: 2006
Postów: 190
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

u mnie tez szybko nawet jak zamarznieta wczesniej miałem altee tam to tak grzała ze czasem nie chciało mi sie czekac wolałem skrobac a tu elegancko
honzik07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2017, 09:05   #6
citrovit
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-10-2010
Skąd: Szczecin
Model: S-Max STLine/EcoSport/Mustang GT
Silnik: 2,0 TDCI /1,0 EB/5.0 V8
Rocznik: 2019/2018/2022
Postów: 224
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

U mnie zaparowanie znika gdzieś po 2-3 minutach.Przy oszronieniu pewnie potrwa trochę dłużej.Koledzy opisujący swoje uwagi-popatrzcie na prefix tu chodzi o MK II.

Ostatnio edytowane przez citrovit ; 28-12-2017 o 09:09
citrovit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2017, 10:40   #7
JaCKubi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: Gliwice
Model: S-Max Mk2
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 43
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

U mnie działa szybko i sprawnie (wczoraj rano lekki szron, po 2 minutach wszystko spłynęło). Jak szyba jest zaparowana to puszczenie max na szyby czyści ją w około minutę.
JaCKubi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2017, 17:03   #8
kalachan
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

Grzanie szyby czołowej to bardzo duże obciążenie dla alternatora, który ma swoją ograniczoną ilość oddawanego prądu.
Po odpaleniu diesla grzeją świece silnika do około 60 st, nagrzewnica dodatkowa płynu chłodzącego silnika to kolejne 3 świece, nagrzewnica PTC itd. Dodaj grzanie tyłka i światła ......Włączając szybę czołową tylko prosisz kompa o jej włączenie. To on decyduje kiedy i ile prądu dostanie. Sprawdza cały czas czy może jeszcze obciążyć silnik i zwiększyć dawkę paliwa( przy podobnych obrotach) przez podniesienie mocy alternatora. Ma zapisane priorytety co według jego algorytmu przy tych parametrach ma pierwszeństwo i koniec. Kolosalne znaczenie ma stan akumulatora i jego naładowanie
Można wymusić priorytet szyby włączając na panelu klimy program max szyby.
Nie jestem pewien czy tak jak w przypadku nagrzewnicy wnętrza PTC to szyba sterowana jest przez PWM czyli procent wypełnienia impulsem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a jaśniej to napięcie pozostaje jak w instalacji ale komp steruje ilością prądu zwiększając częstotliwość podawania prądu. Pomiar napięcia multimetrem lub żarówką pokaże 12v, ale to nie oto chodzi.
Akumulator i alternator to jedno ale producent szyby jej wiek itp. to kolejne powody że grzeje lepiej lub gorzej.
Kolega w mondeo miał po rozbiciu wymienioną na jakiś chiński klon. Grzała normalnie nie do wiary. W zimie wystarczyło kilkadziesiąt sekund i parowało.
Trwało to rok i już grzeje tylko miejscami.
U mnie wygląda to tak ze przy większych mrozach włączam program max szyba i ręcznie wyłączam tył. Ni się nie dzieje przez jakieś 40 sek a później słychać jak klika przekaźnik, silnik przysiada i w chwilę po tym zaczyna grzać i moment wszystko topi. Napięcie na zasilaniu jest natychmiast po właczeniu...

Ostatnio edytowane przez kalachan ; 28-12-2017 o 21:17
kalachan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2017, 20:37   #9
woro_woro
ford::professional
 
Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

Cytat:
Napisał kalachan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Grzanie szyby czołowej to bardzo duże obciążenie dla alternatora
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] super to opisałeś. Od siebie dodam, że to jest 1kW.
woro_woro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2017, 22:00   #10
kalachan
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
Domyślnie Odp: Szybkość/skuteczność ogrzewania przedniej szyby

Cytat:
Napisał woro_woro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] super to opisałeś. Od siebie dodam, że to jest 1kW.
Dwa układy ogrzewania szyby: lewy i prawy. Bezpieczniki po 40A czyli można przyjąć prąd 30A na stronę. Co przy sprawnym alternatorze i napięciu 14,5V daje:
60A * 14,5 = 870W

No tak to prawie kW
Pamiętajcie że wersje fabrycznie wyposażone w te wszystkie elektryczne gadżety mają max alternator 150A. Świeca silnika to około 10A (maleje wraz z rozgrzaniem). PTC to około 45A a gdzie reszta.
Czy kogoś jeszcze dziwi ze co rano do pracy 6km i po tygodniu akumulator dętka i trzeba ładować ?

Ostatnio edytowane przez kalachan ; 28-12-2017 o 22:47
kalachan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.