![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Rafal
Zarejestrowany: 23-07-2007
Skąd: Skórzewo
Model: S-MAX
Silnik: 1,5 EB
Rocznik: 2015
Postów: 359
|
![]()
Prosiłbym użytkowników o spostrzeżenia na temat szybkości/skuteczności ogrzewania przedniej szyby. W moich poprzednich fordach Mondeo (2004) i S-Max (2008 ) działało to bardzo dobrze. Przy zaparowanej szybie po 2-3 minutach była ona czysta. W nowym S-Maxie przy lekko zaparowanej po 5 minutach dopiero pojawiają się czyste pionowe paski w odstępach kilku centymetrowych. Skuteczności jest niska i na pewno działa to o wiele słabiej niż w poprzednich egzemplarzach.
Jak jest u Was? Podobnie czy u mnie coś nie halo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
![]()
U mnie działa mega szybko. 1-2 min max
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Szymon
Zarejestrowany: 26-06-2017
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDci 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 57
|
![]()
Wczoraj miałem okazję pierwszy raz przetestować grzanie szyby. Nie była jakoś bardzo zaszroniona, ale cała biała i normalnie bez drapania by się nie obyło. Ogrzewanie oczyściło szybę w niecałą minutę. Super sprawa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: konrad
Zarejestrowany: 06-11-2017
Model: s-max
Silnik: 2,5t lpg
Rocznik: 2006
Postów: 190
|
![]()
u mnie tez szybko nawet jak zamarznieta wczesniej miałem altee tam to tak grzała ze czasem nie chciało mi sie czekac wolałem skrobac a tu elegancko
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-10-2010
Skąd: Szczecin
Model: S-Max STLine/EcoSport/Mustang GT
Silnik: 2,0 TDCI /1,0 EB/5.0 V8
Rocznik: 2019/2018/2022
Postów: 224
|
![]()
U mnie zaparowanie znika gdzieś po 2-3 minutach.Przy oszronieniu pewnie potrwa trochę dłużej.Koledzy opisujący swoje uwagi-popatrzcie na prefix tu chodzi o MK II.
Ostatnio edytowane przez citrovit ; 28-12-2017 o 09:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: Gliwice
Model: S-Max Mk2
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 43
|
![]()
U mnie działa szybko i sprawnie (wczoraj rano lekki szron, po 2 minutach wszystko spłynęło). Jak szyba jest zaparowana to puszczenie max na szyby czyści ją w około minutę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
|
![]()
Grzanie szyby czołowej to bardzo duże obciążenie dla alternatora, który ma swoją ograniczoną ilość oddawanego prądu.
Po odpaleniu diesla grzeją świece silnika do około 60 st, nagrzewnica dodatkowa płynu chłodzącego silnika to kolejne 3 świece, nagrzewnica PTC itd. Dodaj grzanie tyłka i światła ......Włączając szybę czołową tylko prosisz kompa o jej włączenie. To on decyduje kiedy i ile prądu dostanie. Sprawdza cały czas czy może jeszcze obciążyć silnik i zwiększyć dawkę paliwa( przy podobnych obrotach) przez podniesienie mocy alternatora. Ma zapisane priorytety co według jego algorytmu przy tych parametrach ma pierwszeństwo i koniec. Kolosalne znaczenie ma stan akumulatora i jego naładowanie Można wymusić priorytet szyby włączając na panelu klimy program max szyby. Nie jestem pewien czy tak jak w przypadku nagrzewnicy wnętrza PTC to szyba sterowana jest przez PWM czyli procent wypełnienia impulsem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a jaśniej to napięcie pozostaje jak w instalacji ale komp steruje ilością prądu zwiększając częstotliwość podawania prądu. Pomiar napięcia multimetrem lub żarówką pokaże 12v, ale to nie oto chodzi. Akumulator i alternator to jedno ale producent szyby jej wiek itp. to kolejne powody że grzeje lepiej lub gorzej. Kolega w mondeo miał po rozbiciu wymienioną na jakiś chiński klon. Grzała normalnie nie do wiary. W zimie wystarczyło kilkadziesiąt sekund i parowało. Trwało to rok i już grzeje tylko miejscami. U mnie wygląda to tak ze przy większych mrozach włączam program max szyba i ręcznie wyłączam tył. Ni się nie dzieje przez jakieś 40 sek a później słychać jak klika przekaźnik, silnik przysiada i w chwilę po tym zaczyna grzać i moment wszystko topi. Napięcie na zasilaniu jest natychmiast po właczeniu... Ostatnio edytowane przez kalachan ; 28-12-2017 o 21:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
|
![]() Cytat:
60A * 14,5 = 870W No tak to prawie kW Pamiętajcie że wersje fabrycznie wyposażone w te wszystkie elektryczne gadżety mają max alternator 150A. Świeca silnika to około 10A (maleje wraz z rozgrzaniem). PTC to około 45A a gdzie reszta. Czy kogoś jeszcze dziwi ze co rano do pracy 6km i po tygodniu akumulator dętka i trzeba ładować ? Ostatnio edytowane przez kalachan ; 28-12-2017 o 22:47 |
|
![]() |
![]() |