|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-01-2018, 21:02 | #1 |
ford::beginner
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 31-01-2018
Skąd: Warszawa
Model: Tourneo Courier
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2018
Postów: 10
|
SWAP hamulców
Witajcie
Posiadam Ford Tourneo Courier 1.5 TDCI 95 W związku ze zmianą mapy na 125 Chciałbym wykonać upgrade hamulców. Problem polega na tym że nikt nie potrafi mi powiedzieć jakich zmian musiał bym dokonać przykładowo chcąc założyć zaciski od fiesty st ( tarcza niby tu i tu ten sam rozmiar) tutaj pytanie do was co musiał bym jeszcze zmienić aby taki SWAP byl możliwy? Mówimy o przedniej osi bo zabawa z bębnami z tyłu raczej nie wchodzi w gre. I czy w ogole ma to sens ( tylko prosze bez komentarzy po co ci w Courierze lepsze heble) Jeżeli ktos ma jakieś doświadczenie w tej dziedzinie był bym bardzo wdzięczny za podzielenie się spostrzeżeniami. Pozdrawiam |
31-01-2018, 21:55 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: SWAP hamulców
Jeśli masz założyć tarcze tego samego rozmiaru, to jaki to upgrade? Sens jest wtedy, gdy dasz tarcze większe, a do tego często nie trzeba zmieniać zacisku, tylko samo jarzmo. Tak przynajmniej jest przy zmianie z przednich 278 na 300 i z tylnych 256 na 280. Na jarzmie jest wybite do jakich tarcz pasuje.
|
31-01-2018, 22:07 | #3 |
ford::beginner
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 31-01-2018
Skąd: Warszawa
Model: Tourneo Courier
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2018
Postów: 10
|
Odp: SWAP hamulców
Ale ja pytam o sens wymiany zacisków dajmy na to.
Przy zacisku od fiesty st my inny klocek (większy). Sam zacisk z tego co widzę znacznie się różni. No chyba że różnica w cenie samego zacisku wynika z czerwonego koloru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
31-01-2018, 22:10 | #4 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: SWAP hamulców
Cytat:
|
|
01-02-2018, 02:52 | #5 |
ford::beginner
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 31-01-2018
Skąd: Warszawa
Model: Tourneo Courier
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2018
Postów: 10
|
Odp: SWAP hamulców
No właśnie z poprzedniego auta pamiętam ile potrafi zmienić porządny klocek na dobrej tarczy. I przede wszystkim od klocków chciałem zacząć ale sorry... Do tego zacisku nie ma nic co by mnie interesowalo.. kurcze w zasadzie to nie ma prawie żadnego wyboru :/ Przy zacisku od st problemu tego nie ma. Wydaje mi się że właśnie owy (niezbyt duzy) klocek jest tutaj najsłabszym ogniwem. Wieksza tarcza na tym slabym (może lekka przesada) klocku skrzydeł i tak nie rozwinie :/
Ostatnio edytowane przez Kgbseven ; 01-02-2018 o 02:56 |
01-02-2018, 11:07 | #6 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: SWAP hamulców
To kup lepszy klocek, na przykład ebc zielony. A zresztą, rób jak chcesz, twoje auto.
|
02-02-2018, 08:36 | #7 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Chorzów
Model: BMW 2 Gran Tourer
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Postów: 97
|
Odp: SWAP hamulców
Ciekawy temat. Sam od jakiegoś czasu myśle nad zmianą przednich hamulców na te od ST a z tylu zmienić na tarcze. Courier i Fiesta to to samo podwozie tak myśle i nie powinno być problemu żeby zrobić p&p W swoim mam 145KM i przy większej prędkości gdy trzeba hamować to jest słabo.
|
14-02-2018, 00:39 | #8 |
ford::beginner
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 31-01-2018
Skąd: Warszawa
Model: Tourneo Courier
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2018
Postów: 10
|
Odp: SWAP hamulców
Nie chodzi o słaby seryjny klocek a o jego typ
a dokładnie wielkosc. Ten z fiesty jest dużo większy przy okazji wiekszy wybor samych klocków Widziałeś kiedyś tourneo latające po torze np bo te klocki to chyba tylko T ?? Tak na logikę to większą powierzchnia styku z tarczą powinna poprawiać skuteczność. Z danych wynika że taka fiesta st mimo tarczy tej samej wielkości zatrzymuje się znacznie lepiej niż dajmy na to 1.5 TDCi czy jakaś tam. Kwestia czego ?? Stąd pytanie o zacisk. Pers rozmawiałem z kumplem który ma warsztat jak znajdę chwilę to podjadę służbowym bo mój jeszcze z miesiac i zobaczymy jak to wygląda w praktyce. |
19-02-2018, 14:06 | #9 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 23-08-2017
Skąd: Płock
Model: Tourneo Courier
Silnik: 1.0 ecoboost 100km
Rocznik: 2016
Postów: 16
|
Odp: SWAP hamulców
Koledzy, podepne sie w temacie hamulcow. Pojawila sie u mnie korozja na zacisku hamulca, auto jeszcze na gwarancji. Idzie to "wywalczyc" w ramach gwarancji czy to walka z wiatrakami?
|
19-02-2018, 21:20 | #10 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: SWAP hamulców
Popatrz na zaciski kilkuletnich aut dookoła i sam się zastanów.
|