Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-01-2018, 20:57   #11
pawelek89
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-05-2016
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 63
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

Chodzi Tobie o loga ? Adaptacje wykonałem po czyszczeniu egra, i niewiele to zminiło. jak uruchamiam silnik i sprawdzam spalanie chwilowe to komputer pokazuje mi 1,6 do 1,8 l/h a cuda zaczynają się dziać gdy spada do 1,0 - 0,9 l/h i wtedy zaczyna sie szarpanie co kilka sekund (tak jak by przerwa na którymś cylindrze) i niekiedy biały dym z wydechu i czuć zapach nieprzepalonego paliwa, jak autko sie nagrzeje pożądnie to spalanie pokazuje 0,4 l/h (oczywiście na wolnych obrotach) i wtedy nic nie smierdzi a silnik pracuje lepiej

pawelek89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2018, 18:22   #12
pawelek89
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-05-2016
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 63
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

nie pomożecie ? nikt... nic... ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawelek89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2018, 21:20   #13
mariusz1682
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 05-07-2015
Skąd: Turek
Model: C-MAX MK2
Silnik: 1.6 TDCi @ 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 22
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

A może po prostu DPF się zapchał? Zrób wypalanie. Sprawdź tez powrót paliwa czy się nie zapchał. Odłącz przepływkę spr jak będzie się auto zachowywać

Ostatnio edytowane przez mariusz1682 ; 01-02-2018 o 21:24
mariusz1682 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2018, 21:56   #14
pawelek89
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-05-2016
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 63
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

A jak mam sprawdzić powrót ? Przedmuchać kompresorem ? A co do przepływki to tylko jest czujnik maf zaraz za filtrem powietrza i jego wskazania sa w porządku, na początku podta sa dwa zdjęcia z parametrami , i chyba raczej dpf też jest ok
pawelek89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2018, 19:48   #15
pawelek89
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-05-2016
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 63
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

OK, dzisiaj nagrałem loga podczas jazdy i wskazania są następujące:
ECU 1 Stany pracy ECU
EGRVPSV 1.05 V Napięcie czujnika położenia zaworu EGR
EGR_ERR 0.00 % Różnica pomiędzy wymaganym a rzeczywistym EGR
EGRVPB1 0.00 % EGR Valve Position Bank 1
EGR_PCT 0.00 % Polecenie uruchomienia EGR
EGR_POS_SEN 1.69 V Napięcie czujnika położenia obejścia chłodnicy EGR
EGR_VAL_DES 0.00 % Położenie zaworu obejściowego chłodnicy EGR — wymagane
EGR_VAL_MEA 0.00 % Położenie zaworu obejściowego chłodnicy EGR — zmierzone
FRPD 159500.0 kPa Ciśnienie szyny paliwowej - Wymagane
MAF 102.80 g/s Przepływomierz masowy powietrza
FRP 160470.0 kPa Ciśnienie szyny paliwowej
MAFHZ 8333 Hz Częstotliwość sygnału przepływomierza masowego powietrza
MAP 240.0 kPa Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
PICL_INC_C1 0 PICL learn incomplete cyl 1
PICL_INC_C2 0 PICL learn incomplete cyl 2
PICL_INC_C3 0 PICL learn incomplete cyl 3
PICL_INC_C4 0 PICL learn incomplete cyl 4
RCTPBTCCS On Test względnego ciśnienia sprężania i test bilansu mocy - położenie paska zębatego napędu wałka rozrządu i położenie wału korbowego są zsynchronizowane
TAC_PCT 100.00 % Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
TP 12.94 % Pozycja przepustnicy
TPSVS1 0.65 V Napięcie czujnika położenia przepustnicy - 1 czujnik
DP_DPF 21.0 kPa Ciśnienie różnicowe spalin
PFDPSVB1 1.58 V Napięcie czujnika ciśnienia różnicowego filtru cząstek stałych - 1 rząd cylindrów
CATEMP11 330 °C Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
CATEMP12 266 °C Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2
EGT11V 3.96 V Napięcie czujnika temperatury spalin - 1 rząd cylindrów, 1 czujnik
EGT12V 4.52 V Napięcie czujnika temperatury spalin - 1 rząd cylindrów, 2 czujnik
EQ_RAT11 1.69323262 Stopien równowaznosci (Lambda) (rzad 1, czujnik 1)
CylBal_1 1.00007936 Udział/bilans mocy cylindra nr 1
CylBal_2 1.00007936 Udział/bilans mocy cylindra nr 2
CylBal_3 1.00007936 Udział/bilans mocy cylindra nr 3
CylBal_4 1.00007936 Udział/bilans mocy cylindra nr 4
BAP 3.61 V Ciśnienie absolutne doładowania - nieprzetworzone napięcie wejściowe czujnika
ECT 84 °C Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
ECT_V 0.68 V Napięcie czujnika temperatury płynu chłodzącego.
INJ_LRN_C1 7 Rejestrowanie danych dotyczących dawki wtrysku wstępnego w cylindrze 1
INJ_LRN_C2 7 Rejestrowanie danych dotyczących dawki wtrysku wstępnego w cylindrze 2
INJ_LRN_C3 7 Rejestrowanie danych dotyczących dawki wtrysku wstępnego w cylindrze 3
INJ_LRN_C4 7 Rejestrowanie danych dotyczących dawki wtrysku wstępnego w cylindrze 4
IAT_V 1.72 V Napięcie czujnika temperatury powietrza zasysanego.
BARO 100.0 kPa Ciśnienie barometryczne.
CHAR_AIR_T 3.06 V Charge Air Temperature Voltage
FLI 73.73 % Poziom paliwa
FRPEN_ENGSYNC Tak Fuel Rail Pressure Enable or Engine Sync
FRPS 3.89 V Czujnik ciśnienia w szynie paliwowej
FRTSV 3.15 V Napięcie czujnika temperatury szyny paliwowej
IATS 3.17 V Czujnik temperatury powietrza wlotowego
RPM 3694 obr/min Obroty silnika na minute

Ktoś pomoże dlaczego spalanie jest nadal tak wysokie ?? a na dodatek jak wróciłem do domku i wyłączyłem autko sprawdziłem dolot i jest zaolejony, dodam iż jakieś 7 miesięcy temu wymieniałem turbo na nowe ( Nieregerenowane) oryginał Garretta prosto od dystrybutora, czyżby pokrywa zaworów w której jest separator oleju szwankuje ?? A jak oceniacie parametry silnika, czy też wskazania czujników jest ok ? czy coś jest nie tak z tym silnikiem??

Bump: edit: dodam że to jest tylko fragment wyciągnięty z całego loga, (najwyższe obr/min silnika ) podczas jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawelek89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2018, 21:14   #16
mariusz1682
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 05-07-2015
Skąd: Turek
Model: C-MAX MK2
Silnik: 1.6 TDCi @ 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 22
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

Cytat:
Napisał pawelek89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak mam sprawdzić powrót ? Przedmuchać kompresorem ?
Dokładnie kompresorem. U mnie było zatkane na amen, zrobiono mi obejście.

Cytat:
Napisał pawelek89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czyżby pokrywa zaworów w której jest separator oleju szwankuje ??
No a oleju ubywa?Zawsze jest trochę oleju na dolocie i na iintercoolerze

Ostatnio edytowane przez mariusz1682 ; 02-02-2018 o 21:18
mariusz1682 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2018, 21:30   #17
pawelek89
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-05-2016
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 63
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

Ubywać nie ubywa, ale jak wyczyszcze dolot z oleju to po kilku dnisch znowu jest olej .
pawelek89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2018, 21:38   #18
mariusz1682
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 05-07-2015
Skąd: Turek
Model: C-MAX MK2
Silnik: 1.6 TDCi @ 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 22
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

Uważam że to nie jest duży problem u mnie jest to samo(poza tym nic nie ma do spalania) A jak sprawa wtrysków komputer sterujący nie "zgubił" ich parametrów? Mogą się już po prostu też kończyć i też wtedy występuje zwiększone spalanie. Dobrze było by je sprawdzić do pewności. U siebie sprawdzałem na postoju rozgrzany bez klimy pali 0.3l/h, miasto 10 trasa zawsze poniżej 6

Ostatnio edytowane przez mariusz1682 ; 02-02-2018 o 21:40
mariusz1682 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2018, 21:42   #19
pawelek89
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-05-2016
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 63
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

Mieszkam w Irlandi i nie ma tutaj żadnego dobrego szpeca od tego typu zagadnień.. Pozostaje wymiana na nowe ale to koszt prawie 300 euro za sztuke Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawelek89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2018, 21:53   #20
mariusz1682
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 05-07-2015
Skąd: Turek
Model: C-MAX MK2
Silnik: 1.6 TDCi @ 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 22
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie, szarpanie silnika na zimnym

Taniej wyjdzie kupno w Pl( 1000-1200 zł używki) i wysyłka. Spr jeszcze ten powrót u mnie doprowadził do uszkodzenia wtryskiwacza(niesprawny wtrysk powodował szarpanie zwłaszcza na 3 biegu), nie zaszkodzi też ponownie zaprogramowanie wtrysków.

Ostatnio edytowane przez mariusz1682 ; 02-02-2018 o 21:58
mariusz1682 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.