![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 02-03-2017
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125km
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
![]()
Cześć Wszystkim!
Ostatnio skupiłem dość swoje oczy podczas jazdy na wskazaniach temperatury. Robiłem nawet długą trasę ponad 200km więc był na to czas. Wskaźnik temperatury pokazuje bardzo dziwne odczyty. Mianowicie - po odpaleniu autka i zrobieniu kilku kilometrów wskazówka zaczyna się dźwigać. Wskazuje około 75 stopni tak plus minus, raz mniej raz więcej. W momencie jak autko nieco podgonię na wyższych obrotach wskazówka spokojnie podchodzi 88-89 stopni. Jeśli jednak przejdę na łagodniejszą jazdę temperatura potrafi znów spaść do około 75. Takie są wskazania. Nie ma żadnych problemów z ogrzewaniem. Nagrzewa się szybko. Czytałem trochę w necie o tym i piszą różnie. Czy według Was to normalne? Mondeo MK4 1.8 TDCI 125km. Jednym ponoć pomogła wymiana termostatu dużego lub małego albo dwóch naraz. Drugim wymiana płynu. A może to po prostu czujnik szwankuje? Z kolei spotkałem się też z opiniami, że to normalne w Fordach??? Wyraźcie proszę swoją opinię :-) Nie wiem co mam z tym fantem uczynić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Rychu
Zarejestrowany: 29-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 101
|
![]()
Uwierz mi na słowo i daj sobie z tym spokój. Jeździj i się tym nie przejmuj. Ja dwa lata temu zaraz po zakupie auta też miałem obawy odnośnie temperatury. Wymieniałem termostat 2 razy, czujniki. Nic to nie daje. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem, ale ten typ tak ma. Dużo ludzi pisze o tym na forum. Nalatane mam już tym autem ponad 30tys km i nigdy wskazówka nie stała w pionie na 90.
3 tygodnie temu będąc w czeskich górach, podczas toczenia się w dół na dystansie około 10km na zegarach silnik całkowicie ostygł, a miałem za sobą 50km jazdy. Auto staczało się na 2-3 biegu prawie bez obciążenia. Kiedy wyjechałem na prostą wszystko wróciło do normy. W praktyce u mnie po przejechaniu 10-15km temperatura silnika nie faluje, ale wyjątki jak wyżej opisane się zdarzają. Powtarzając się, ciesz się jazdą a do wskazań temperatury silnika musisz się przyzwyczaić. Pozdrawiam Rychu |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 02-03-2017
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125km
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
![]()
Rozumiem, że w drugim przypadku temperatura stoi pod 90 stopni i wskazówka ani drgnie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
![]()
Tak, milimetr przed pionem i jak już tak stanie, to się nie rusza, aż do wyłączenia silnika.
Z tym że ten silnik nagrzewa się bardzo wolno, gdy jest kilka stopni na minusie to kilkanaście kilometrów mu trzeba. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 02-03-2017
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125km
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
![]()
Dzisiaj zrobiłem mały test.
Po całej zimnej nocy odpaliłem autko na około godzinkę na postoju i zupełnie nic z nim nie robiłem. Bez dodawania gazu itp. Po tym czasie, może krótszym nie sprawdzałem w międzyczasie autko osiągnęło te nominalne 88-90 stopni. Potem nie gasząc go udałem się na przejażdżkę w trybie mieszanym można powiedzieć. Raz szybko, raz wolno, raz dynamicznie, raz na spokojnie. Podczas tej przejażdżki autko generalnie spadło z temperatury do około 78-80 stopni, po paru minutach już typowo na dojeździe doszła do 86 na oko i tyle z jazdy i testów. I zasadniczo dalej jestem w kropce. Gadałem z mechanikiem. Poradził mi taki test jak wyżej. Powiedział, że jak spadnie to na 99% termostat. No i nie wiem co robić panowie i panie? Wymieniać, czy może nie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-03-2013
Skąd: P-ń
Model: MDO MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 580
|
![]()
Jak wymienisz to będzie tak samo. U mnie w mieście trzyma, no może nieznacznie się wychyla +-5 stopni, na autobanie nonstop 88 stopni, po zjeździe z autobany 80-85 stopni, potem znowu rośnie do 88-89 i trzyma. To diesel i to normalne. Mam tak już odkąd kupiłem auto czyli 2,5 roku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,305
|
![]()
podłącz kompa i zrób odczyt temperatury i porównaj bo może przekłamywać zegar
__________________
BYŁO- SCORPIO MK1 2,9 PB - CZARNE /MONDEO MK1 2,0+LPG - SREBRNE /FOCUS MK1 1,8 PB+LPG - BORDOWY /MONDEO MK3 2,0 TDCI - CZARNY / MONDEO MK4 2,2 TDCI TITANIUM S - SZARY /JEST MONDEO MK4 TITANIUM S - BIAŁY / JEST MONDEO MK5........ - CZARNY |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Rychu
Zarejestrowany: 29-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 101
|
![]()
Poczekaj do wiosny aż się ociepli i wtedy problem z falowaniem temperatury zniknie. Jeśli już chcesz wymieniać termostat ( co ci nic nie da zimą) to zmieniaj na oryginalny. Na zamiennikach jeszcze gorzej lata temperatura.
Poczytaj forum, jest na ten temat od groma postów. TEN TYP TAK MA!!! Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8
Rocznik: 2010
Postów: 138
|
![]()
Dokładnie tak jest, mnie to też troszkę wq .. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jazda do roboty ~12km po obrzeżach Warszawy nie za szybko, nie za wolno i jak dziś dojechałem to 75 stopni. Temperatura na dworze -5/5.5 auto garażowane, temperatura w środku po chwili już znośna i zaczyna się robić cieplutko tak że klimatronik poszedł z 21 na 20 stopni.
__________________
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
1.8tdci , awarie , chłodnica , mondeo mk4 , temperatura silnika |
|
|