Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-02-2018, 00:57   #21
weuek
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Cytat:
Napisał Tarmas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mój 1.8 TDCi odpalił rok temu na dotyk po tygodniowym postoju na Okęciu po kilkudniowym mrozie -30 z hakiem. paliło
Zdecydowanie nie przypominam sobie takich mrozów w zeszłym roku...

Swojego odpalałem dziś trzykrotnie przy -10 (po wystudzeniu) i pięknie zagadał - jak latem. Ten silnik nie ma problemów z rozruchem w niskich temperaturach, pod warunkiem, że jest normalnie sprawny.

weuek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 03:06   #22
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Cytat:
Napisał weuek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten silnik nie ma problemów z rozruchem w niskich temperaturach, pod warunkiem, że jest normalnie sprawny.
To w sumie jak każdy inny silnik, który ma kompresję, sprawny akumulator, rozrusznik i ewentualnie świece, chociaż w Common Railu jest takie ciśnienie, że i bez świec pali, ważniejsze żeby rozrusznik dawał odpowiednie obroty. W czym ten silnik jest lepszy w odpalaniu od innych ?

Ostatnio edytowane przez Lukasz2525 ; 25-02-2018 o 03:11
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 10:29   #23
weuek
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Cytat:
Napisał Lukasz2525 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W czym ten silnik jest lepszy w odpalaniu od innych ?
A kogo pytasz? Kto napisał, że jest lepszy?
weuek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 11:07   #24
sdm6777
ford::average
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 24-04-2015
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140 kunia
Rocznik: 2009
Postów: 48
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

W ub roku w styczniu były takie mrozy. W okolicach 3 (a dla niektórych 6-ciu) Króli. Nad ranem w Łodzi było -30. W innych miastach pewnie podobnie. Wtedy nawet pamiętam C-Max ojca 1.6 tdci 109 KM miał mały problem z odpaleniem. Ale tutaj to już bym bardziej upatrywał przyczyn w paliwie. Mogła się przy tak niskiej temp. Parafina wytrącić z ropy
sdm6777 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 12:44   #25
kumpel Fordzika
ford::specialist
 
Avatar kumpel Fordzika
 
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Cytat:
Napisał weuek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zdecydowanie nie przypominam sobie takich mrozów w zeszłym roku...
Miałem w styczniu -36 w tamtym roku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ze dwie, trzy noce. Foka była na paliwie arktycznym z nowymi świecami żarowymi. Odpalał rano od pierwszego, ale jednak dłuższego zakręcenia rozrusznikiem. Akumulator jeszcze fabryczny, wtedy już 7 letni, choć podładowywany systematycznie ładowarką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam taki patencik, że jak gaśnie kontrolka świec to jeszcze ze 2-3 sekundy odczekuje i dopiero rozrusznik. W ogóle zauważyłem, że Focusowi przynajmniej mojemu trzeba dawać trochę czasu, bo coś tam w nim pod maską po przekręceniu kluczyka bzyczy, szura, Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niech to się ustali, ustawi, nastaje cisza i dopiero wtedy kręcę starterem. W zimę przełączam przed rozruchem w chwili wkładania klucza do stacyjki na światła pozycyjne. Zawsze to mniej energii idzie na oświetlenie. Przy starym akumulatorze warto.

Cytat:
Napisał robdol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Twój samochód, twoja kasa możesz dolewać co chcesz ...dla tej konstrukcji to i tak bez znaczenia. Wystarczy zwykły dobrej jakości ON.
Ja wolę tą kasę przeznaczyć na coś innego np. butelkę dobrego winna.
Ot widzisz akurat wino to mam swoje w gąsiorku, a że dobrych ON u nas jak na lekarstwo to warto te ON trochę poprawić dolewając Cetane Booster. Mało kosztuje, a efekt jest. Podnoszę liczbę cetanową o 6-7 punktów i fajniej się jeździ. Podnoszę ją też z tego powodu, że uprzednio obniżam ją dolewając do ON olej 2T do silników motocyklowych. Dodanie oleju 2T obniża LC o cyrka 3 punkty, wiec jak mamy zalany w zbiornik ON który ma 50-52 punkty LC to po dolewce 2T już jesteśmy poniżej 50, czyli poniżej Polskiej Normy dla ON Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zdaje sobie sprawę, że ludzie kupują diesle z oszczędności, najtańszy ON , najtańszy olej do silnika. Ja akurat z ciekawości, dla zabawy, dla doświadczenia, a koszty paliwa przy moich przebiegach 14-15 tys km rocznie nie grają większej roli. Co najwyżej próżna satysfakcja, że mało pali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ważne dla mnie oby się fajniej, dynamicznie i bezpiecznie jechało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Polecam:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
można też i ten bardziej koszerny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
nie każda morda pasuje do Forda

Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 25-02-2018 o 14:16
kumpel Fordzika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 14:41   #26
weuek
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Cytat:
Napisał kumpel Fordzika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W zimę przełączam przed rozruchem w chwili wkładania klucza do stacyjki na światła pozycyjne. Zawsze to mniej energii idzie na oświetlenie.
Ale to tylko ma zastosowanie dla wersji z niewolniczymi światłami nocnymi (dla niewolniczych, skolonizowanych krajów).
weuek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 15:09   #27
robdol
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Poznań
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 1.8 tdci 115 ps
Rocznik: 2008
Postów: 230
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Bump:
Cytat:
Napisał kumpel Fordzika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podnoszę liczbę cetanową o 6-7 punktów i fajniej się jeździ. Podnoszę ją też z tego powodu, że uprzednio obniżam ją dolewając do ON olej 2T do silników motocyklowych. Dodanie oleju 2T obniża LC o cyrka 3 punkty, wiec jak mamy zalany w zbiornik ON który ma 50-52 punkty LC to po dolewce 2T już jesteśmy poniżej ]
Musisz intrygująco wyglądać na stacji benzynowej z tymi kombinacjami
__________________
Były//FF MK1 1.6 16V 2000 oraz FF MK1 1.6 16V 2003
Jest
FF2 FL 1.8 TDCI 2008

Ostatnio edytowane przez robdol ; 25-02-2018 o 15:14 Powód: literówki
robdol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 17:52   #28
R_u_f_u_s
ford::average
 
Avatar R_u_f_u_s
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-06-2011
Skąd: Warszawa / Białystok
Model: C-Max
Silnik: 1,5 TDCi
Rocznik: 2015
Postów: 95
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Widzę, że prawdziwa zima nadeszła, mamy wysyp tematów dot. "uruchamiania na mrozie" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tutaj coś podobnego, z filmem:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Szymon, czy u Ciebie też tak kręci/odpala?
R_u_f_u_s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 19:05   #29
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Skoro piszecie że TEN silnik nie ma problemów z odpalaniem zimą, to znaczy że inne mają.
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2018, 20:37   #30
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Poranny rozruch w mrozy - świece żarowe czy uroda silnika 1.8 TDCI

Cytat:
Napisał weuek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zdecydowanie nie przypominam sobie takich mrozów w zeszłym roku...
W okolicach 3 króli był taki mróz. Pamiętam to, bo miałem tzw. "paliwo premium" Verva z Orlenu, i po odpaleniu (ciężkim), w trakcie jazdy do sklepu, zablokowało mi filtr paliwa, auto stanęło na środku drogi, i musiałem bawić się w Mc Gyvera obchodząc filtr kawałkiem długopisu.
Wtedy też przećwiczyłem dolewanie benzyny do tdci, co powinno spowodować przecież rozlecenie się układu paliwowego, a od tamtego czasu zrobiłem 21tyś km (w tym bezproblemowa wycieczka do Portugalii i z powrotem), a jutro mu stuknie 300000.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.