|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-03-2018, 06:42 | #1 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-02-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 13
|
Odpalanie przy -1 i przy -15
Witam
Zaobserwowałem w moim Focusie 2.0 TDCI automat z system KEY FREE taką rzecz przy -1 gdy podgrzeję świece(poczekam aż zniknie kontrolka) rozrusznik praktycznie w ogóle nie kręci i auto nie odpala, gdy od razu trzymam hamulec i wcisnę guzik to auto od razu odpala, a przy -15 jeśli nie pogrzeje świec to rozrusznik kręci i kręci ale za chiny nie chce odpalić, jeśli podgrzeje świece to od razu odpala. Inni posiadacze tego auta też tak mają ? |
03-03-2018, 19:50 | #2 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-12-2017
Skąd: zach.pom
Model: focus mk2 lift
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 38
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
bo tak stworzone są automaty - aby odpalić trzeba wcisnąć hamulec(rozłączyć napęd pomiędzy silnikiem a skrzynią) (kłania się lektura instrukcji swojego pojazdu) a świece żarowe po to są aby w takie mrozy podgrzać komory spalania aby doszło do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej , dodam jeszcze że w nowszych autach ze skrzynią manualną też trzeba wcisnąć pedał hamulca lub sprzęgła w zależności jak sobie to producent wymyślił
|
04-03-2018, 16:44 | #3 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-02-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 13
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
Wciskam hamulec i ponownie guzik. Aż takim razem nie jestem żeby odpalac bez hamulca
|
04-03-2018, 16:49 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
Dziwne pytania zadajesz. Oczywiście że trzeba poczekać aż świece się podgrzeją (zgaśnie kontrolka), bo diesel potrzebuje bardzo wysokiej temperatury i ciśnienia do zapłonu, a Ty piszesz że nie grzejesz świec, auto nie pali i czy inni też tak mają. A po drugie nowe auta mają takie zabezpieczenie, że auto odpala dopiero po wciśnięciu sprzęgła, co by przypadkiem nie odjechał od razu, jest to zwykła elektroniczna blokada odpalania, w automacie musi być hamulec. Powinien Ci zresztą wyskakiwać komunikat typu "wciśnij hamulec by odpalić".
|
05-03-2018, 10:44 | #5 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-02-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 13
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
I tak robię czekam żeby zgasła kontrola robię identycznie w garażu gdzie jest -1 i z pod prazy gdzie jest -15 a w garażu prawie w ogóle nie kręci (czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i wciskam hamulec) a z pod pracy normalnie odpala
|
05-03-2018, 11:05 | #6 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
Dziwnie to Łukasz pisze . Jak trzeba czekać aż podgrzeje świece?. Miałeś kiedyś automat i odpalanie na przycisk ?
Wchodzisz do auta , naciskasz hamulec i wciskasz przycisk. W lecie pali od razu , a w zimie po naciśnięciu czeka sobie tyle ile chce , np 1-3 sekund i sam odpala. Autorowi chodzi o inny problem , wystarczy przeczytać pierwszy post , aczkolwiek trzeba się skupić żeby zrozumieć jego wypowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To co u ćiebie występuje nie jest normalne i nigdy tak nie mialem |
05-03-2018, 15:40 | #7 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
Cytat:
|
|
05-03-2018, 15:47 | #8 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
Hmm, może głupie pytanie, ale co tam... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak długo auto stoi przed pracą przy tych -15? 8 lub więcej godzin, czy może krótszy postój?
Tak kombinuje, że może te objawy wynikają z faktu, że w tym lekko zmrożonym garażu auto stoi znacznie dłużej i wychładza się mocniej, niż podczas krótszego postoju w niższej temperaturze (po jeździe, odstawiony ciepły). Do tego może słońce gdzieś podgrzeje i summa summarum efekt taki, że łatwiej mu odpalić, niż po kilkunastu godzinach przy -1. Tak tylko kombinuję, bo jak to nie to, to raczej coś nie tak z autkiem. |
05-03-2018, 16:17 | #9 | |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
Ale to nie chodzi o rozrusznik tylko autor ma inny problem.
Więc w mk2 i mondeo przed liftem wsiadasz, naciskasz przycisk ( zapłon) , czekasz na świece i następnie noga na hamulec, i znowu naciskasz żeby zapalił? Dziko trochę . No ale w sumie wygoda , że kluczyka z kieszeni nie wyciągasz. Cytat:
|
|
05-03-2018, 16:47 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Odpalanie przy -1 i przy -15
Cytat:
|
|