Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-03-2018, 13:39   #1
Radek S-MAX
ford::average
 
Avatar Radek S-MAX
 
Zarejestrowany: 30-03-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 171
Domyślnie 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2263

Witam,

dawno nic tu nie pisałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Problem z silnikiem 2.0 TDCi 140KM po odpaleniu wszystko jest ok, nie ważne czy zimny, czy ciepły silnik, pracuje jak złoto po czym włącza się błąd ESP i świeci check engine, błąd po sprawdzeniu FORScan Lite to P2263

Silnik tarci na mocy, nie jakoś tam drastycznie w sumie można normalnie jeździć, turbina jakoś nie gwiżdże, po sprawdzeniu przewodów podciśnieniowych doszedłem do gruszki która nie trzyma :/ łapie lewego powietrza przez jakąś nieszczelność i lipa.

Patrzę że gruszka 179 zł na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], wymiana żadna tam filozofia, tylko ta cholerna kalibracja!

I teraz pytanie czy jestem sam w stanie nową gruszkę skalibrować? (filmiki jakieś tam na YT są, tylko nie wiem jakie są parametry do mojej turbiny)

Wiem że najprościej oddać do warsztatu i wymienić cała turbinę ale trochę drogo taka impreza wychodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ktoś przerabiał ten temat?

__________________
Było BMW 530iA --> Jest S-MAX 2,0 TDCi

Album mojego FORD S-MAX

Ostatnio edytowane przez Radek S-MAX ; 08-05-2018 o 13:47
Radek S-MAX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-03-2018, 14:49   #2
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2236

A turbiniarze nie wymienią i nie wyreguluja samej gruszki na aucie?

U mnie tak było robione w 2,5T ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-03-2018, 19:25   #3
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2236

Mysle, ze na aucie daloby rade. Przed demontazem gruszki musialbys zrobic pomiary na czujniku kopiowania turbiny. Polozenie w spoczyku i otwarcie na maksa. Albo napiecie- fioletowy przewod to kabel sygnalowy, albo pomiar rezystancji czujnika. Zapisac dane przed wymiana i regulowac, az do uzyskania takich samych parametrow
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2018, 11:15   #4
Radek S-MAX
ford::average
 
Avatar Radek S-MAX
 
Zarejestrowany: 30-03-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 171
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2263

Dzięki koledzy za odpowiedź, powiem wam że w sobotę miałem czas i dostęp do kanału i stwierdziłem co mi tam zajrzę do tej gruszki, wymontowałem ją sobie, mało tego nawet ją skubaną rozebrałem i faktycznie malutka dziurka w membranie gumowej, zakleiłem poskładałem wszystko do kupy gruszka trzyma jak złoto, sztangi w ogóle nie ruszałem ustawień nic nie kręciłem i cholera jest gorzej niż było, bo jak wywal błąd tak wywala samo, tylko że teraz do wywalenie tego błędu samochodem szarpie, masakra błędy skasowane po naprawie, ale teraz powróciły z powrotem, to co jednak turbina do wymiany?
__________________
Było BMW 530iA --> Jest S-MAX 2,0 TDCi

Album mojego FORD S-MAX

Ostatnio edytowane przez Radek S-MAX ; 08-05-2018 o 13:48
Radek S-MAX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2018, 16:52   #5
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2236

Zeby sprawdzic uklad podcisnieniowy to przydalaby Ci sie reczna pompka wakum z manometrem. Mozesz takze zrobic taki maly myk. Zepnij bezposrednio ze soba rurki podcisnieniowe od elektrozaworu sterowania turbo. Odpal silnik na, powiedzmy minute. Zgas, a po dziesieciu minutach sprawdz czy podcisnienie jeszcze trzyma. Jesli nie to byc moze twoja gruszka nie jest w pelni szczelna. Albo masz nieszczelnosc jeszcze gdzie indziej

Bump: Nie spiesz sie tak bardzo z wymiana turbiny
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2018, 08:08   #6
Radek S-MAX
ford::average
 
Avatar Radek S-MAX
 
Zarejestrowany: 30-03-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 171
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2263

Cytat:
Napisał lucas4891 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zeby sprawdzic uklad podcisnieniowy to przydalaby Ci sie reczna pompka wakum z manometrem. Mozesz takze zrobic taki maly myk. Zepnij bezposrednio ze soba rurki podcisnieniowe od elektrozaworu sterowania turbo. Odpal silnik na, powiedzmy minute. Zgas, a po dziesieciu minutach sprawdz czy podcisnienie jeszcze trzyma. Jesli nie to byc moze twoja gruszka nie jest w pelni szczelna. Albo masz nieszczelnosc jeszcze gdzie indziej

Bump: Nie spiesz sie tak bardzo z wymiana turbiny
Jest to opcja, tak pompa jakieś firmy Bass (zapewne jednorazowa) za 90 zł można kupić, teraz powróciło wszystko do normy, czyli jakieś 2 kilometry działa bardzo dobrze, potem błąd ESP i działa silnik ze słabszą mocą.
Byłem u kumpla w warsztacie gdzie zajmują się fordem podpioł pod kompa i twierdzi jednak że błąd P2236 to jest mechaniczny błąd turbiny i przy przebiegu 280 tyś cudów nie ma :/
__________________
Było BMW 530iA --> Jest S-MAX 2,0 TDCi

Album mojego FORD S-MAX

Ostatnio edytowane przez Radek S-MAX ; 08-05-2018 o 13:48
Radek S-MAX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2018, 10:54   #7
AJU
ford::specialist
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-08-2017
Skąd: Chodzież
Model: S-max mk2/Grand C-max/Fiesta
Silnik: 2.0 tdci 180KM / 1.6 tdci 115KM / 1.0 82KM
Rocznik: 2016r/2011r/2017r
Postów: 622
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2236

Tak sobie tylko głośno mysle...

Skoro gruszke miales uszkodzoną, sam zreszta mówisz ze byla dziurka co oznacza ze nie mogla poprawnie pracowac to i sztanga nie pracowala od zmiennej geometrii tubiny czyli na moje mozesz miec zawalone łopatki w turbinie i nie pracuja poprawnie (luźnie) no chyba ze jak miales gruszke na zewnacz to sprawdziłes jak owe fopatki chodza
Oczywiscie podcisnienia tez do sprawdzenia tak jak wczwsniej koledzy podpowiadali..
AJU jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2018, 15:47   #8
jaczyrek
ford::beginner
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-12-2017
Model: focus
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2236

Cytat:
Tak sobie tylko głośno mysle...

Skoro gruszke miales uszkodzoną, sam zreszta mówisz ze byla dziurka co oznacza ze nie mogla poprawnie pracowac to i sztanga nie pracowala od zmiennej geometrii tubiny czyli na moje mozesz miec zawalone łopatki w turbinie i nie pracuja poprawnie (luźnie) no chyba ze jak miales gruszke na zewnacz to sprawdziłes jak owe fopatki chodza
Oczywiscie podcisnienia tez do sprawdzenia tak jak wczwsniej koledzy podpowiadali..
Sprawdź jeszcze elektrozawór, jak była dziurka w gruszce to mógł zaciągnąć syfu i wilgoci i go trafiło

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
jaczyrek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2018, 07:36   #9
Radek S-MAX
ford::average
 
Avatar Radek S-MAX
 
Zarejestrowany: 30-03-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 171
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi 140KM GRUSZKA SIŁOWNIK błąd P2263

Na szczęście dla samochodu, nie dla portfela Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. temat zakończony wymianą turbosprężarką (totalnie okazałą się rozsypana) i wymianą elektrozaworu + dodatkowo zrobiłem full naprawę i teraz s-max gra i buczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było BMW 530iA --> Jest S-MAX 2,0 TDCi

Album mojego FORD S-MAX

Ostatnio edytowane przez Radek S-MAX ; 08-05-2018 o 13:49
Radek S-MAX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.